077 851 11 13
06 24 770 474
info@woningontruiming-limburg.nl

Woningontruiming Weert

  • gemeente Weert
  • flyer over werkgebied
  • handenschudden
Een gratis & vrijblijvende offerte aanvragen

Wilt u snel weten wat een ontruiming kost? Klik dan op de oranje knop hieronder om een offerteaanvraag in te dienen. Wij nemen dan snel contact met u op. U kunt ons ook bellen als u dat liever doet.

  • Gratis Offerte
  • Maatwerk
  • Vakkundig
  • Klaar in één dag

offerte aanvragen

Een woningontruimer kan een woningontruiming in Weert geheel voor u verzorgen. U heeft geen stress en de woning is binnen één dag leeg. Lijkt u dit wat? We kunnen ons voorstellen dat u niet voor niets op deze pagina terecht bent gekomen, want het ontruimen van een woning is een extra zware last bij woningverlating. Vooral als de woning na overlijden leeggemaakt moet worden en emotionele waarde hecht aan de woning en de inboedel. U heeft zoveel dingen aan uw hoofd dat het leegmaken van, met name een huurwoning extra kopzorgen bezorgt. Bij koopwoningen wilt u vooral de woning snel leegmaken, omdat deze snel in de verkoopt geplaatst moet worden. De woning moet er dan goed uitzien, zodat deze ook snel verkocht wordt. Bij een huurwoning kunt u zelfs vaak geld besparen door de woning een maand eerder op te leveren dan eigenlijk hoeft.

De woning zelf leegmaken is een optie, maar is niet per se veel goedkoper. U moet namelijk transport regelen om alle spullen te vervoerden. Daarnaast moet u de nodig mankracht en mogelijk expertise hebben om alles netjes uit de woning te dragen. Spullen die nog goed zijn moet u verhuizen en opslaan om later te verkopen. U kunt ze ook vanuit de te ontruimen woning verkopen, maar dat houdt op en u heeft telkens vreemde mensen over de vloer van de onbewoonde woning. Ook moet u zelf telkens naar de woning om potentiële kopers te ontvangen.

Een specialistische ontruimer, zoals wij kopen ook inboedel op. De waarde wordt dan in mindering gebracht op de totale kosten van de opdracht. Bij de bezichtiging wordt duidelijk welke spullen genoeg waarde hebben om over te nemen. Hier wordt een eerlijke totaalprijs voor betaald welke in mindering gebracht wordt op de kosten.

Wilt u de woningontruiming geheel uit handen geven? Neem dan direct contact op voor een gratis voorstel! Dit kan per telefoon of per emailbericht.

Wilt u wat een woningontruiming kost vraag dan direct een gratis en vrijblijvende offerte aan. Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 077 851 11 13

woningontruiming Weert

De voordelen van een woningontruimer

Zelf een woning leegmaken is een zware klus. Zowel emotioneel, organisatorisch als ook fysiek. Dit kunt u uitbesteden aan een woningontruimer. Een woningontruimer kan u geheel ontzorgen door de gehele of gedeeltelijke woningontruiming uit handen te nemen. Omdat ontruimers snel zijn kunnen ze een woning snel en effectief ontruimen.

Dit heeft zo zijn voordelen, maar uitbesteden kost wél geld. Professionele ontruimers kunnen gedeeltelijk hierin tegemoet komen door voor bepaalde inboedel een vergoeding te geven. De vergoeding wordt verrekend met de totale kosten. Dit kun je ook zien als inboedel kopen, maar dan in combinatie met een woningontruiming.

Wat deze voordelen precies zijn staan hieronder in het lijstje:

  • Snelle en efficiënte ontruiming
  • Gehele ontzorging van de woningontruiming
  • Compensatie voor bepaalde inboedel
  • Gescheiden afvoering van afval
  • Een aanspreekpunt
  • Eerbiedige behandeling van de inboedel
  • Overlast beperkend voor de omgeving
  • U bent zelf emotioneel niet belast met de klus

Direct naar:

Volledige woningontruiming of maatwerk!

Woningontruimingen hoeven niet per se compleet door ons uitgevoerd te worden. Ook is de ene woningontruiming uitgebreider & complexer dan andere. Wij hebben de afgelopen 25 jaar steeds meer gespecialiseerd om deze verschillende ontruimingen te kunnen uitvoeren. Omdat er bij woningverlating soms meer komt kijken dan enkel het leegmaken van de woning of een pand hebben we extra diensten ontwikkeld. Deze kunnen ook apart afgenomen worden. Soms zijn woningen namelijk al inboedelvrij, maar zijn ze nog niet gereed gemaakt voor oplevering. Dit is nodig om de woning op een manier te verlaten, zoals dat bijvoorbeeld contractueel is vastgelegd in het huurcontract. Soms worden we ook ingehuurd om koopwoningen aantrekkelijker te maken.

Dit alle zorgt ervoor dat wij een totaaloplossing kunnen bieden bij elk type huisontruiming. Doordat we aanvullende diensten leveren kunnen we maatwerk aanbieden.

Wilt u een woning late ontruimen en/of deze gereed willen laten maken voor oplevering of verkoop neem dan eens contact op. We bespreken dan gezamenlijk uw situatie en kunnen u eventueel adviseren wat u het beste kunt doen.

Wat kost een woningontruiming in Weert?

woningontruimer Weert

De kosten van een woningontruiming in Weert is zeer lastig vast te stellen op afstand. Bij kleinere ontruimingen is dat soms wel mogelijk. Wel zullen er dan altijd foto’s gemaakt moeten worden, zodat we een goed voorstel op basis van die foto’s kunnen maken. In de meeste gevallen plannen we samen met u een bezichtiging in om de te ontruimen woning te bekijken. Zeker als er bepaalde ook extra diensten verricht moeten worden is het noodzakelijk om de woning te bekijken.

Hieronder vind u vragen die wij ons afstellen als we uw ontruimingsproject beoordelen, zodat we een passend voorstel kunnen doen:

Hoeveel manuren kost het om de woning leeg te ruimen?

De manuren worden vastgesteld op basis van de hoeveelheid spullen. Daarnaast worden er ook manuren berekend voor extra werkzaamheden.

Welke huisraad en spullen kunnen gezien worden als afval?

Wij bekijken welke huisraad en spullen niet meer geschikt zijn voor hergebruik. Deze spullen worden afgevoerd naar een afvalverwerker. Ook kijken we om hoeveel afval het gaat. Als laatste kijken we ook naar het soort afval.

Zijn er compensatie mogelijkheden?

Met andere woorden is er huisraad of spullen waarvoor wij een compensatie kunnen geven. De compensatie verrekenen we met de totale kosten.

Moeten er herstelwerkzaamheden worden verricht?

Is het naast de boedelruiming ook de bedoeling dat wij andere werkzaamheden verrichten, zoals het wegnemen van vloerbekleding?

Hoeveel verhuiswagens hebben we nodig?

Een verhuiswagen kost geld. Hebben we er 1 of 2 nodig? Is het voor een of meerdere dagen.

Is de woning goed bereikbaar?

Sommige woningen zijn goed bereikbaar. Sommige zijn wat lastiger te bereiken en er zijn woningen die erg lastig te bereiken zijn. Zo zijn er woningen waarbij lopend een lange afstand afgelegd moet worden. Soms is er ook geen lift aanwezig bij een appartement. Wij vragen ons dat af wat het effect op de manuren is.

Ons doel is om in Limburg te werken. Wij zijn ook in Limburg gevestigd. Dichtbij Weert. Dit heeft zo zijn voordelen. Niet alleen zijn de rijkosten hierdoor laag, maar ook hebben wij veel partners, waarmee we afspraken mee hebben gemaakt. Zo werken we samen met afvalverwerkers en hebben de beste afspraken gemaakt.

Wilt u weten wat uw woningontruiming in Weert kost? Neem dan direct contact op. Dit kan via de telefoon, maar ook per emailbericht.

Kostenoverzicht per type woningontruiming

Om u toch een bepaald beeld te geven over de kosten voor een ontruiming hebben we een kostenoverzicht gemaakt. Hier kunt u per type boedelruiming zien wat de minimale en de maximale kosten zijn.

Type woning Prijs
Zorgkamer / Seniorenkamer 150 - 350
Seniorenwoning 150 - 500
Woning met 1 of twee kamers 175 - 550
Eengezinswoning 500 - 1650
Grote woning met 3 kamers of meer 650 - 1900
Garage, berging of schuur 75 - 350
Zolder of kelder 75 - 350

Voor de uitvoering van een opdracht hanteren wij wel transportkosten, maar deze zijn tegen een laag tarief. Dit komt omdat wij een regionale aanpak hanteren. De transportkosten zijn voor heel Limburg nagenoeg gelijk.

Voor bepaalde spullen geven wij ook compensatie, waardoor de kosten lager uitvallen. Meer over de compensatieregeling in het volgende hoofdstuk.

Prijsopbouw

Hieronder vindt u een schijfdiagram van de prijsopbouw van een gemiddelde opdracht. Mogelijk ziet de kostenverdelding van uw opdracht er anders uit. Soms moeten we veel extra diensten leveren en is er weinig afval. Dan zijn de verhoudingen tussen de kostenposten anders.

Afval 27% Arbeid 60% Transport 3% Extra diensten 10% Afval Arbeid Transport Extra diensten

Gratis bezichtiging en offerte

Een bezichtiging en het opmaken van een offerte is geheel gratis. Voor de duidelijkheid: géén rijkosten, administratie kosten of enige andere verplichtingen.

Voor het bezichtigen van een woning in Weert om vervolgens een passende offerte op te maken kunt u een afspraak met ons maken.

Snelle en professionele woningontruiming in Weert|

Wij geven een compensatie voor verkoopbare spullen. Vraag vandaag GRATIS uw offerte aan.

gratis offerte aanvragen of bel 077 851 11 13

Hoe werkt de compensatieregeling bij een woningontruiming

Het is alweer jaren geleden dat we de compensatieregeling hebben geïntroduceerd. Dit kwam omdat er steeds meer vraag was van potentiële opdrachtgevers om “de inboedel op te kopen”. Nu gaat het meestal maar om een deel of een klein deel dat wij kunnen opkopen. De spullen waarvoor wij een compensatie geven zijn spullen die in regel goed verkocht kunnen worden. Met de opbrengst vangen we een deel van de kosten op die we normaal gesproken bij u in rekening zouden brengen. Met andere woorden we geven een compensatie voor bepaalde spullen die we in mindering brengen op de totale kosten.

De voordelen voor zijn dat u de spullen zelf niet hoeft te slijten. Hiermee bespaart u een veel tijd en moeite. U hoeft ook niet op en neer te reizen naar de onbewoonde woning waar u telkens vreemde mensen over de vloer krijgt. Uiteraard is het situatie afhankelijk. Sommige opdrachtgevers hebben elders genoeg ruimte om deze spullen op te slaan, zoals thuis. Dan kunt wellicht rustig aan de spullen verkopen. Het verkopen van spullen kost sowieso tijd. Als u een gewild object heeft dan is dat meestal binnen no-time verkocht, maar meestal duurt het wel even. Uiteraard heeft u ook verkoopkosten. Deze hebben wij ook en daarom geven een iets lagere prijs dan dat de spullen waard zijn.

De reden waarom we een lagere prijs geven heeft niet alleen te maken met de verkoopkosten, maar ook opslagkosten en risico spelen een rol. De spullen kunnen namelijk ook beschadigd raken of mogelijk helemaal niet werken. Daarnaast doen wij een schatting en soms valt deze minder goed uit.

Ons doel is om kosten met deze spullen op te vangen.

Bij een bezichtiging maken we een inventarisatielijst van de inboedel en spullen die wij denken te kunnen verkopen. Dit bekijken we rustig en hangen er dan een waarde aan.

Wilt u dat wij uw inboedel inventariseren neem dan direct contact op.

Wat gebeurt er met de spullen?

Sommige spullen zijn nagenoeg waardeloos of erg lastig om te slijten. De markt is te klein om deze op een redelijke termijn te kunnen verkopen. Dit soort spullen bieden wij aan bij onze partners. Zij verkopen deze mogelijk wel voor een goed doel of zij zorgen ervoor dat de inboedel en spullen een nieuw leven krijgen. Het ligt puur aan de inboedel en de roerende zaken in de woning, maar het is mogelijk dat veel spullen ook naar een afvalverwerker gaan.

Afval en spullen die als afval gezien kunnen worden, worden gescheiden aangeboden bij een afvalverwerker. Daardoor kunnen de meeste spullen opnieuw gebruikt worden als grondstof voor nieuwe producten. Als er niet gescheiden wordt dan is het mogelijk dat de spullen in een hoogoven verdwijnen wat overigens proberen te voorkomen.

Inboedel met waarde geven we een compensatie voor. Hoeveel dat is en om welke spullen het gaat kunnen we na een bezichtiging duidelijkheid over geven.

Wilt u weten wat er met de spullen van de te ontruimen woning gebeurt neem dan contact op, zodat we dit kunnen beoordelen.

Samenwerking met partners

Bij onze dienstverlening zijn we altijd aangewezen op derden. Zo werken we samen met afvalverwerkers, zodat we efficiënt en tegen de meest lage kosten kunnen werken. Veel spullen worden ook overhandigd aan partners die een nieuw doel zoeken voor de spullen. Welke spullen dat zijn ligt geheel aan de aard en de kwaliteit van de spullen. Voor sommige inboedel is het gemakkelijker om een partner te vinden dan andere.

Er zijn ook spullen, zoals textiel, schoenen en boeken die altijd doorgeven kunnen worden aan inzamelaars. Deze spullen worden nagenoeg nooit weggegooid en komen daarom niet bij een afvalverwerker terecht.

Met welke partners wij samenwerken bij uw woningontruiming is afhankelijk van de situatie. Het ligt geheel aan de aard van de inboedel.

samenwerking partners

Hoe verloopt een woningontruiming in Weert?

In deze paragraaf gaan we dieper in op hoe een woningontruiming in Weert werkt.

Nadat u contact met ons heeft opgenomen komen wij meestal naar de woning kijken. Althans wij bezichtigen de woning om te kijken hoe de klus eruit ziet. Tijdens het bezoek inventariseren we de inboedel. Daarnaast bespreken we eventuele herstelwerkzaamheden die verricht moeten worden om de woning netjes terug te kunnen overhandigen aan de verhuurder. Wordt de woning verkocht dan is het een heel anders verhaal. Mogelijk wilt u ook herstelwerk laten verrichten, omdat de woning dan aantrekkelijker is. Als voorbeeld moeten we wel een krakkemikkige bouwsels verwijderen. Het komt namelijk wel eens voor dat er bijvoorbeeld een oud hondenhok verwijderd moet worden. Om maar iets te noemen. Soms zijn er ook andere zaken defect die gewoonweg gemaakt moeten worden, omdat ze basaal zijn en gewoonweg moeten werken of in orde moeten zijn.

Soms is het wenselijk dat wij advies geven. Dat doen we dan ook graag. Zo krijgt u duidelijker beeld van wat er moet gebeuren. Uiteraard kan een inspecteur van een verhuurder of een makelaar dit ook duidelijk maken, maar wij kunnen wel onze visie hierop geven. Dit kunt u dan weer meenemen in uw gesprek met de verhuurder of makelaar.

Als alles duidelijk is voor ons gaan we een prijs berekenen. We komen dan tot een voorstel. Zijn er spullen waarvoor wij een compensatie kunnen geven dan nemen we dat mee in het voorstel.

Het voorstel is net als de bezichtiging geheel gratis en vrijblijvend.

Als u akkoord gaat met ons voorstel dan plannen we een dag in dat de werkzaamheden worden uitgevoerd. In de meeste gevallen wordt de woning binnen één dag ontruimt. Als de klus te groot is om dit binnen een dag te klaren dan maken we dat van te voren duidelijk. Er zijn uitzonderingen, waardoor we tegen zaken aanlopen, waardoor de werkzaamheden langer duren dan dat we verwacht hadden. Als dit het geval is dan zullen we u hier snel over informeren. Het is dan ook verstandig dat u zich voorbereid op eventueel extra werkdagen. Ook als we van te voren twijfelen dan zullen we dit aangeven, zodat u zich daarop kunt voorbereiden.

Op de dag zelf komen wij op een afgesproken tijdstip. U of iemand die u hiervoor heeft aangewezen opent de deuren voor ons, zodat wij de woning kunnen leegmaken. In de tussentijd is het verstandig dat u niet in de woning blijft of dat u in een andere ruimte of plek verblijft. Dit vanwege veiligheid van u en ons. De meeste opdrachtgevers gaan weg en komen later terug. Soms komen ze ook even een kijkje nemen om de tussenstand op te nemen. Uiteraard staan wij u dan ook graag even te woord.

Zodra we bijna klaar zijn met de werkzaamheden nemen we telefonisch contact met u op. Wij geven dan aan wanneer we verwachten klaar te zijn. Meestal kunnen we hier een goede schatting van maken. Soms spreken we ook met u af hoelang van te voren we u moeten bellen.

Als we klaar zijn met het werk dan controleren we samen de gehele woning. Als er iets over het hoofd is gezien dan zullen we dat direct oplossen. Daarna overhandigen we u de sleutel.

Er zijn ook gevallen dat de opdrachtgever niet meer naar de woning komt. Wij maken dan foto’s en sturen deze naar u door, zodat u een virtuele controle kunt uitvoeren. Wij laten de sleutel dan in de woning achter of leveren deze ergens af naar wens. Soms sturen we de sleutel(s) ook op per post.

Wilt u precies weten hoe een woningontruiming in uw Weertse woning plaatsvindt? Neem dan direct contact met ons op, zodat wij dit snel voor u kunnen beoordelen en wij u een voorstel kunnen doen.

Wilt u weten hoe het ontruimen van een woning verloopt? Bekijk dan de video!

In de video worden voorbeeld getoond van verschillende werkzaamheden die voor kunnen komen bij een ontruiming

Woning leegmaken na verkoop

Wij ontruimen veel huurwoningen. Dit is heel divers. Dit kunnen namelijk gewone huizen zijn, maar ook appartementen, flatwoningen en zorgkamers zijn. Naast huurwoningen worden we uiteraard ook ingehuurd om koopwoningen te leeg te maken. Er zijn enkele verschillen tussen het ontruimen van een huurwoning of een koopwoning.

Hieronder gaan we verder uitleggen hoe over het algemeen het leegmaken van een koopwoning na verkoop verloopt.

Een koopwoning wordt meestal leeggeruimd na de verkoop. Ofwel de woning wordt direct te koop gezet, waardoor de huisraad tot na de verkoop in de woning verblijft. Soms wordt in dit geval de woning ook gestylet voor de verkoop en worden wij ingehuurd om de overtollige spullen alvast weg te halen. De rest doen we dan na de verkoop. Óf men woont gewoonweg nog in de koopwoning en gaat deze pas verlaten na verkoop. In dit laatste geval ontruimen we vaak enkel een deel van de inboedel. De eigenaar verhuist namelijk naar een nieuwe woning en neemt meestal een deel van de inboedel die hij wil houden mee naar de nieuwe woning. De deel van de boedel die blijft past meestal niet meer in de nieuwe woning en dient weggehaald te worden. Dit is vaak het geval als men naar een kleinere woning gaat. Soms heeft de eigenaar ook het idee dat het een goed moment is om afstand te doen van de oude en overtollige huisraad en meubels. In de nieuwe woning worden dan andere of nieuwe meubels geplaats. Hierdoor voorkomt men dat men eerst alles verhuisd en dan alles gaat vervangen. Bij verhuizing is het altijd een goed idee om hier eens over na te denken.

Waar altijd over nagedacht moet worden is hoe de verlatende woning overhandigd moet worden aan de eigenaar. Dit wordt normaal gesproken voorgeschreven door de makelaar. Die zal dit ook met de woningverlater, maar ook de nieuwe eigenaar bespreken. Het is daarom belangrijk dat u dit inzichtelijk heeft. Mocht u een woningontruimer inhuren dan is het belangrijk om deze informatie met de woningontruimer te bespreken. Als de woning niet goed wordt overhandigd kan dit namelijk problemen veroorzaken.

Als u naar een makelaar gaat dan zal die allerhande aanbevelingen doen. Het is goed om daarin mee te gaan, maar sommige makelaars zijn erg gemakkelijk en proberen de woning zo kaal mogelijk op te leveren. Eigenlijk zoals we dat gewend zijn in Nederland. Maar dat wil niet zeggen dat u niet bepaalde zaken kunt laten staan en zitten. Uiteindelijk kost het u extra moeit of geld om bepaalde zaken weg te laten halen. Vandaar dat wij ook graag advies uitbrengen, zodat u bij twijfelgevallen even kunt overleggen met de makelaar. Als voorbeeld worden we wel eens gevraagd om een schuur of ren te slopen. Dit is veel werk en levert veel afval op. Als de huizenmarkt goed is dan kan deze ook gewoon blijven staan. De nieuwe eigenaar zorgt dan wel voor een nieuwe bestemming of hij haalt het zelf weg.

Uiteraard is het situatie afhankelijk of het nodig is om te bepalen of iets wel of niet weggehaald wordt. Bij de meeste woningen zijn het normale dingen die ook gemakkelijk weg te halen zijn.

Oplevering van een koopwoning in Weert

Een spoedontruiming in Weert? Bel ons direct op!

Soms moet een woning met spoed ontruimt worden. In dit geval spreken we niet over een gedwongen ontruiming, maar een ontruiming die door een huurder of verkoper gedaan moet worden op het laatste moment, voordat de woning wordt opgeleverd aan de verhuurder of nieuwe eigenaar.

Als u in deze situatie verkeert dan moet de woning op de datum dat de huur afloopt bezemschoon opleveren. De woning moet geheel ontdaan zijn van meubels, huisraad en overige roerende zaken. Daarnaast moet de woning voldoen aan de eisen van de verhuurder. Uiteraard moet er altijd goed gekeken worden wat wel en niet moet. Soms zijn bepaalde veranderingen aangevraagd en goedgekeurd. Deze mogen uiteraard blijven. Hier moet u altijd op letten. Het is daarom ook verstandig om tijdig -als het nog gaat- een opzichter te laten komen, waarmee u het e.e.a. kunt bespreken.

Als de woning snel leeg moet dat is het verstandig om een plan te maken. U heeft mankracht nodig om de spullen uit de woning te halen. Daarnaast heeft u vervoer nodig om de spullen te verhuizen en/of af te voeren. Heeft u geen nieuwe woning dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u de spullen die u wilt behouden op zijn minst ergens op te kunnen slaan. Hiervoor kunt u familie en vrienden vragen, maar als dat niet gaat kunt u een opslagplek huren. Als laatste zijn er bijna altijd spullen waar u afscheid van moet nemen. Het is verstandig om spullen me lage waarde niet op te slaan. Zeker als ze gemakkelijk en goedkoop vervangen kunnen worden. Zo voorkomt u dat u te veel spullen opslaat bij vrienden of familie of dat u een te dure opslagplek moet huren. Spullen die naar de afvalverwerker of milieustraat gaan kunnen het beste van te voren gescheiden worden. Dat is niet alleen goedkoper om af te voeren, maar ook nog eens gemakkelijk om uit te laden.

Heeft u geen mogelijkheid om zelf een spoedontruiming in Weert uit te voeren dan kunt u gebruik maken van een woningontruimer, zoals wij. Een van de grootste voordelen van een woningontruimer is dat deze snel en efficiënt kan werken. Heeft u een spoedontruiming voor de deur staan neem dan snel contact met ons op.

Woning ontruimen na overlijden

woningontruimen Weert

Woningen worden om allerhande redenen ontruimt. Een ontruiming vindt altijd plaats bij een woningverlating. Waarom de woning worden verlaten kan verschillend zijn. Het zal u niet verbazen dat men meestal een woning moet ontruimen na overlijden. Dit is de meest voorkomende reden om een woning leeg te maken. Andere redenen die vaak voorkomen is het verhuizen van een grote normalen woning naar een kleine vaak aangepaste woning. Meestal zijn dit senioren die niet meer in een normale woning kunnen blijven wonen.

Als een woning verlaten wordt doordat er iemand is overleden is daar vaak niet op geanticipeerd en is er meestal ook geen plan. Bij een verhuizing van groot naar klein is dat meestal wel. Het probleem is dat u bij een huurwoning gebonden bent aan een deadline. Een huurwoning moet wettelijk opgeleverd worden aan het einde van de tweede maand na overlijden. U kunt de woning ook een maand eerder opzeggen, maar dan moet u wel snel & adequaat handelen.

Wilt u de woning eerder opleveren dan is het verstandig om snel en duidelijk te communiceren met de verhuurder. U moet snel weten wat de visie van de verhuurder is op hoe de woning moet worden opgeleverd. Dan kunt u snel handelen. Uiteraard kan de inboedel en alle roerende zaken al gewoon ontruimt worden. Als de boedelruiming heeft plaatsgevonden heeft u een kale woning. Nu kan de voorinspectie ook plaatsvinden in een betere situatie. De opzichter of verhuurder kan nu immers beter zien wat er nog moet gebeuren.

Als u met een woningcorporatie te maken heeft dan kunt u meestal al snel terugvinden wat er zeker wel moet gebeuren. Als voorbeeld moet bijna altijd vloerbekleding uit de gehele woning gehaald worden. Hieronder staan zaken die u vrijwel zeker moet doen:

  1. Alle roerende zaken uit de woning verwijderen (inboedel, huisraad en overige)
  2. Spijkers, schroeven en pluggen verwijderen uit wanden en plafond. Maak de gaatjes nog niet dicht. Sommige verhuurders en woningbouwcorporaties doen dit liever zelf. De reden is dat het regelmatig voorkomt dan mensen geen muurvuller, maar een andere substantie gebruiken die niet geschikt is, zoals tandpasta.
  3. Is er nicotineaanslag op de wanden en muren dan dient u deze te verwijderen. Bijna alle verhuurders zullen dit eisen.
  4. Het schakelmateriaal moet schoon en verfvrij zijn. Let op dat als u deze schoonmaakt dat u deze niet te nat maakt. U werkt immers met elektra. Verstandiger is om even het stroom eraf te zetten. Gebruik een schroevendraaier met lampje (type: spanningszoeker) om te controleren of er nog spanning op de stekkerdozen zit. Bij een lampschakelaar kijkt u of de lamp nog aan gaat. Is dat niet het geval dan is de spanning er vanaf en kunt u de schakelaar schoonmaken.
  5. Roosters en filters dienen stofvrij en schoongemaakt te worden.
  6. De keuken moet schoon gemaakt worden. Zo moeten etensresten, kalkaanslag, stof en vet verwijderd worden.
  7. Als er beschadigingen aan de keuken door onjuist gebruik is aangebracht dan worden deze aan u doorberekend. Dit betekent dat er bijvoorbeeld vocht is ingetrokken in delen van de keuken die niet door een lekkage zijn gekomen. Ook brandschade wordt doorberekend. Als u dit weet kunt u hierop uiteraard anticiperen. Als u handig bent kunt u zelf bepaalde zaken repareren. Is dat niet mogelijk bespreek het dan duidelijk met de verhuurder/opzichter. Bent u wel handig, maar zijn de vervangende spullen niet meer verkrijgbaar? Vraag dan of u het zelf met een ander deel mag vervangen. Stel het keukenblad wordt afgekeurd. Deze kan altijd vervangen worden, maar niet altijd met een precies dezelfde. Uiteraard kunt u wel een plaatsen die erop lijkt en bijvoorbeeld een neutrale kleur heeft. Mag dit? Dan kunt u flink geld besparen, want reparaties door de verhuurder zijn meestal prijzig.
  8. Sanitair, zoals bad en toilet(ten) moeten uiteraard schoon en hygiënisch opgeleverd worden. Let op dat deze ook vetvrij en kalkvrij opgeleverd worden.
  9. De tuin(en) moeten ook onkruidvrij en leeg opgeleverd worden.
  10. Verwijder plakband en stickers uit de gehele woning (incl. plakfolie ramen)
  11. Beschadigingen dekvloer repareren

Er zijn nog meer zaken waarvan u mogelijk kunt weten dat deze aangepakt moeten worden. Zo als eerder genoemd moet bijvoorbeeld vloerbedekking bijna altijd uit een huurwoning weggehaald worden, maar het is ook mogelijk dat er als een nieuwe huurder klaarstaat om de woning te betrekken. Is de vloerbedekking oud, gedateerd, kapot of vies dan kunt u deze beter direct verwijderen. Is deze nog goed dan kunt u deze aanbieden aan de nieuwe huurder.

De spullen die u ter overname aanbiedt aan de nieuwe huurder kan van alles zijn. U kunt zelfs een gemeubileerde woning overdoen aan de nieuwe huurder. De meest voorkomende spullen die aangeboden worden ter overname zijn:

  • Vloerbedekking, mits deze nog in goede staat is anders kunt u deze beter direct meenemen
  • Raamvitrage
  • Rolluiken en zonnewering
  • Tuinhuisje of schuurtje
  • Afdak en of serre

Uiteraard heeft u voor de spullen (soms) flink betaald. Het is dan ook niet meer dan wenselijk dat u hiervoor een vergoeding krijgt. Hiermee moet u tactisch omgaan. Een nieuwe huurder kan namelijk geheel afzien van overname van spullen. Deze persoon is niet verplicht om spullen over te nemen en bepaald dus wat en of hij iets wil overnemen. Sommige nieuwe huurders hebben het financieel vaak niet breed. Mede door de verhuizing lopen de kosten vaak hoog op. Soms willen ze de spullen wel overnemen, maar hebben gewoonweg het geld niet. U kunt dan aanbieden om alles gratis over te nemen. Voor u betekent dit dat u geen moeite hoeft te doen om de spullen weg te halen. Het afvoeren van bepaalde spullen kost ook geld! Daarnaast is het ook goed voor het milieu. U kunt er ook voor kiezen om enkel bepaalde spullen gratis aan te bieden. Om maar iets te noemen kan vloerbedekking vaak niet meer gebruikt worden, nadat deze is verwijderd.

Wacht niet te lang met het weghalen van spullen. Is er nog geen huurder bekend en loopt de huurperiode op zijn einde dan is het verstandig om alles weg te nemen, voordat u in tijdsnood komt. De meeste verhuurders bieden u tot op het laatst nog twee dagen om alles weg te halen, maar dit kunt u beter voorkomen. Zijn de spullen niet op tijd weggehaald dan verwijderd de verhuurder deze op uw kosten.

Het is dus mogelijk om eerder op te leveren. Bij het ontruimen van een woning na overlijden heeft u vaak minder tijd en is het misschien handig om een woningontruimer in te huren. Een woningontruimer, zoals wij kan efficiënt en snel ontruimen.

Heeft u ook een woning die wegens een overlijden moet worden ontruimt? En wilt u een ontruimingsdienst hiervoor inhuren? Neem dan eens contact op met ons om uw klus te bespreken.

Schoonmaken woning na overlijden

Natuurlijk moet elke woning bij een huishoudensopheffing schoongemaakt worden. Maar waar moet u rekening bij houden? In principe hetzelfde als bij een reguliere woningontruiming, waarbij de gehele woning nicotinevrij, stofvrij, vetvrij, kalkvrij en bezemschoon opgeleverd moet worden. Bij het schoonmaken van een woning na overlijden is het soms de situatie soms erger dan in andere situaties. Zo kan het zijn dat woning een onderkomen is. Met andere woorden er is langere tijd weinig aandacht geweest voor het huishouden en daardoor is de woning viezer dan normaal.

Vaak als iemand langdurig ziek geweest is het huishouden erbij ingeschoten. In dat geval kan het zijn dan de woning een grondigere schoonmaak beurt nodig heeft dan normaal het geval is. Uiteraard zijn er veel verschillende situaties. Zo zijn er ook ouderen die nog flink roken in hun woning. De nicotineaanslag is soms erg heftig en is in vele ruimtes van de woning terug te vinden. Nicotineaanslag moet altijd weggehaald worden. Zelfs in een koopwoning is dit noodzakelijk. Bij een huurwoning is dit sowieso een standaard eis.

Bij een huurwoning moet u altijd de woning schoonmaken volgens de eisen van de verhuurder. Uiteraard zijn dit redelijke eisen. Als u van mening bent dat de verhuurder onredelijke eisen stelt dan moet u hier altijd actie op ondernemen.

Als u zelf de woning niet schoon kunt maken en u wenst hiervoor iemand in te huren dan kunt u bij ons terecht. Ook als u zelf de boedelruiming heeft verricht kunnen we ook enkel de woning voor u schoonmaken. Wij hebben een uitgebreid dienstenpakket dat gericht is op woningverlating.

Bel ons direct op om alles te bespreken.

schoonmaken woning na overlijden

Ontruimingsvarianten

Wij kunnen nagenoeg alle soorten ontruimingen aan. Wij leveren maatwerk en daardoor kunnen precies dat leveren wat bij uw woningverlating of pandverlating gedaan moet worden. Toch zijn er ook bepaalde type ontruimingen die heel herkenbaar zijn, zoals het ontruimen van een hennepplantage. Dit wijkt zo af van een reguliere huisontruiming dat we dit als een variant gezien kan worden. Alle ontruimingsvarianten worden hieronder beschreven.

Mocht uw type woningontruiming hier niet bij staan wees dan niet bevreesd wij leveren namelijk maatwerk en kunnen in principe alle ontruimingen aan.

Het beste kunt u contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch, maar ook via email.

Huisontruiming in Weert

Een huisontruiming in Weert is niet veel anders dan in een andere gemeente. Alle regels zijn in Limburgse gemeentes bijna hetzelfde. Als je het over regels hebt dan wordt daar bijvoorbeeld mee bedoeld of het nodig is om een vergunning aan te vragen voor het plaatsen van een verhuiswagen. Dit is in wijken geen probleem, maar kan bijvoorbeeld in het centrum wel zo zijn.

Een huisontruiming is niet meer dan een synoniem voor woningontruiming. Dit kan betekend dat een huisontruiming er heel divers uit kan zijn. We spreken meestal van een dergelijke ruiming als er meer dan alleen de boedel ontruimt moet worden. Dit betekend dat er meestal ook andere werkzaamheden verricht worden die nodig zijn bij woningverlating. Meestal is dit aan de orde bij huurwoningen. Hier komt namelijk het heel vaak voor dat er bij een huisontruiming bijvoorbeeld vloeren, raambekleding en gordijnrails weggehaald moeten worden van de verhuurder. Dit zijn maar enkele dingen die voor kunnen komen, maar meestal zijn er ook andere zaken die uitgevoerd moeten worden.

Heeft u een huisontruiming op de planning in Weert of omgeving? Wilt u dit uitbesteden? Neem dan direct contact op met ons.

Een slankere variant is een boedelruiming. In de volgende paragraaf leest u wat dit is.

Moet u een huisontruiming uitvoeren in Weert?|

Wilt u een hiervoor een ontruimer inhuren? Bel of mail dan voor advies en GRATIS offerte.

offerte aanvragen of bel 077 851 11 13

Boedelruiming in Weert

Bij deze ontruimingsvariant spreek je enkel over het weghalen van de boedel. Dit betekent dat alle losse zaken uit en om een woning weggehaald worden. Een boedelruiming komt vaker voor dan woningontruiming in het geval van koopwoningen. Bij koopwoningen hoeft namelijk niet aan een verhuurder opgeleverd te worden. De verhuurder stelt namelijk eisen aan de oplevering van een huurwoning. In dit geval krijg je vaker te maken met een huisontruiming, waarbij op zijn minst de raambekleding en vloerbekleding ook verwijderd dient te worden. Uiteraard moet de woning ook schoongemaakt worden, voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt.

Bij een koopwoning ligt dit anders. Hier vindt vaker een boedelruiming plaats, omdat deze meestal gestoffeerd te koop wordt gezet. Dit is ook logisch, omdat de woning er dan aantrekkelijker uitziet voor potentiële kopers. Soms wordt naast er naast een boedelruiming ook nog andere zaken uitgevoerd. Dit is afhankelijk van de staat van de woning en wat als gangbaar wordt gezien bij het te koop stellen van een woning.

boedelruiming in Weert

Inboedel ontruimen

Bij een huishoudensopheffing hebben we altijd te maken met inboedel ontruimen. Dit is op zijn minst wat er moet gebeuren. Naast het ruimen van de boedel moeten er soms ook andere zaken gebeuren, zoals het wegnemen van bepaalde aanpassingen.

Voor inboedel ontruimen hebben we een naam en dat is boedelruiming. Je kunt het ook onder woningontruiming schalen.

Inboedel opkopen

Als woningontruimer zijn we jaren geleden tot de conclusie gekomen dat inboedel opkopen ook een belangrijke extra dienst is bij woningverlating. Het is namelijk vaak zo dat mensen vaak, nadat ze de spullen die ze zelf willen houden de rest wat nog enige waarde heeft willen verkopen. Wij kopen enkel inboedel op in combinatie met een ontruimingsopdracht. Als u dus een inboedel heeft die in zijn geheel waardevol is dan is het verstandig om een inboedel opkoper in te schakelen. Vaak is het zo dat een groot deel van de inboedel een lage waarde heeft, waardoor het uiteindelijk toch een combinatie wordt tussen inboedel opkoop en een ontruiming.

Inboedel opslag

Als u waardevolle inboedel heeft die u wil behouden, maar zelf geen of niet genoeg plaats heeft om deze op te slaan dan kunt u gebruik maken van de inboedel opslag service. Deze service verlenen wij niet direct, maar verwijzen u door naar een partij die hierin gespecialiseerd is waar wij de inboedel naartoe kunnen verhuizen. Er zijn in iedere regio mogelijkheden om uw inboedel veilig op te slaan. Wij kunnen u ook adviseren in welk bedrijf u kunt kiezen in uw regio.

Het opslaan van spullen kost geld. Het is dan ook verstandig om een plan te maken. Het doelloos opslaan van spullen eindigt vaak in langdurig huren van een dure opslaglocatie.

Herstelwerzaamheden woning

Als het om een huurwoning gaat moet de woning moet oplevergereed gemaakt worden, voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt. De woning moet in principe aan de eisen van de verhuurder voldoen. Als er aanpassingen zijn gemaakt die niet goedgekeurd zijn door de verhuurder dan kan de verhuurder eisen om deze weg te halen.

Naast de woningontruiming en schoonmaak van de woning moeten mogelijk ook aanpassingen weggehaald worden. Daarnaast moeten bepaalde zaken die defect zijn ook hersteld worden. Het is verstandig om defecte zaken te repareren en ongeoorloofde aanpassingen weg te halen, want anders kunnen de kosten erg hoog uitvallen. De prijzen bij menig verhuurder/woningcorporatie voor bepaalde werkzaamheden liegen er niet om. Het is dan ook verstandig om dit zelf te doen of eventueel uit te besteden aan een partij, zodat u weet wat de kosten zijn. De kosten van zelf uitbesteden vallen nagenoeg altijd lager uit.

Voordat u herstelwerkzaamheden (laat) uitvoeren moet u eerst even een voorinspectie laten doen. U krijgt dan een helder beeld van wat er precies moet gebeuren volgens de verhuurder. Vraag de verhuurder ook of er al een nieuwe huurder is. Deze wil mogelijk zaken overnemen, zodat u geen herstelwerkzaamheden hoeft te verrichten.

Naast herstelwerk moet de woning ook altijd schoongemaakt worden.

herstelwerkzaamheden na huisontruiming

Schoonmaken van een woning

Een huurwoning moet altijd schoon opgeleverd worden. Het schoonmaken van een woning kunt u het beste uitvoeren, nadat alle boedel en roerende zaken uit de woning zijn geruimd. Ook is het verstandig om de woning eerst terug te brengen in originele staat. Dit doet u volgens het rapport van de verhuurder. Daarna kunt u beginnen met de schoonmaakwerkzaamheden. Dit noemt men ook wel een opleveringsschoonmaak. Hierbij moet u rekening houden met de volgende zaken:

  • Keuken en inbouwapparatuur moet schoongemaakt worden. Niet alleen etensresten moeten worden verwijderd, maar de keuken en bijhorende apparatuur moet ook stof-, vet- en kalkvrij gemaakt worden. Als er beschadigingen zijn door oneigenlijk gebruik dan moet u deze repareren. Als dit niet mogelijk is dan mag de verhuurder de reparatiekosten aan u doorberekenen. Soms kunt u met de verhuurder een bedrag afspreken. Stel dat de inbouwoven is al heel oud, maar door oneigenlijk gebruik is deze defect. De verhuurder wil u de kosten voor een nieuwe inbouwoven laten betalen. In dat geval is het redelijk dat u niet het gehele bedrag betaald -ook als de oude oven niet defect was- omdat een nieuwe oven sowieso een verbetering is. In dat geval spreek je van: aftrek nieuw voor oud. Dit principe wordt ook gehanteerd door een verzekeringsmaatschappij, maar geldt ook in dit soort gevallen. Het is namelijk niet redelijk dat u voor een spiksplinternieuwe oven betaald.
  • Als er veel gerookt is in de woning dan dient u overal de aanslag van nicotine te verwijderen
  • De WC en douche dient geheel schoon gemaakt te worden. U moet zich hierbij voorstellen dat stof, vet en kalk verwijderd moet worden. Stel dat er nog cementsluier op tegels zit dan moet u dit ook verwijderen. Dit komt regelmatig voor dat dit (nog) niet gedaan is bij verlaten van de woning.
  • Alle roosters en andere lucht in- en uitgangen te ontdoen van stof en vuil
  • De vloer moet geheel vrijgemaakt worden van vuil en stof. Als de dekvloer beschadigd is moet u deze repareren.
  • De buitenruimte, zoals een eventuele tuin bij de woning moet geheel schoongemaakt worden. Ook moet eventuele onkruid verwijderd worden.

Schoonmaken van de woning kunt u zelf doen. Als alles losse spullen uit de woning zijn gehaald dan kunt u deze gemakkelijker schoonmaken. U ziet dan ook beter wat er precies aangepakt moet worden.

Als u de woning zelf niet schoon wil maken dan kunnen wij dit voor u doen. Wij kunnen een woning na de woningontruiming schoonmaken of u kunt ons ook enkel in huren om te poetsen. Neem direct contact op als u meer wil weten. Dan bespreken we rustig uw situatie en wellicht dat we de opdracht voor u kunnen uitvoeren.

Wilt u een boedelruiming laten uitvoeren door een professional?|

Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren in Weert.
Bel 077 851 11 13 of

gratis offerte aanvragen

Seniorenverhuizing

seniorenverhuizing in Weert

Bij een seniorenverhuizing gaat meestal een persoon met hogere leeftijd verhuizen van een grote naar een kleine woning. Meestal naar een zorgwoning of een woning die aangepast is voor iemand met een hogere leeftijd. In dat geval worden wij vaak in gehuurd om de seniorenverhuizing uit te voeren, maar ook de huisontruiming. De huisontruiming vindt plaats in de verlatende woning waar nog een restinboedel staat. De restboedel wordt dan afgevoerd door ons en indien wenselijk en nodig wordt de woning hersteld. Uiteraard kunnen we ook ingehuurd worden om de verhuizing uit te voeren.

Bij de verhuizing moet meer rekening gehouden worden met de verhuizende. Het gaat vaker om iemand met een hogere leeftijd en dan is het wenselijk dat alles vlekkeloos en zoals gepland verloopt. Degene die gaat verhuizen kan meestal niet meehelpen en zal overdag als de verhuizing plaatsvindt ergens op een plek moeten verblijven. In de tussentijd verhuizen wij. Wij kunnen meer doen dan enkel de spullen van A naar B te vervoeren. We kunnen ook meubels e.d. demonteren in de verlatende woning en monteren van de meubels in de woning waar ingetrokken wordt.

Welke ideeën heeft u zelf omtrent de verhuizing? Hoe wilt u dit vormgeven en wie wil u daarvoor inzetten? Bent u opzoek naar een seniorenverhuizer? Dan kunt u ons gerust eens bellen om uw ideeën te delen. Wij kunnen ook eventueel advies geven. Daarna kunnen we eventueel afspraken maken.

Zorgkamer ontruimen

In dit geval heeft meestal u de maken met een woningontruiming na overlijden. Een zorgkamer is meestal de laatste plek waar een mens woont. Het grote verschil met een zorgkamer en een woning is dat deze meestal veel sneller leeggeruimd moet worden. De reden hiervoor is dat zorginstellingen het zich niet kunnen veroorloven dat een zorgkamer lang onbenut en onbewoond is. Daarnaast zijn er wachtlijsten voor zorgwoningen. Het is dus wenselijk dat de kamer snel ontruimt wordt.

Een voordeel van een zorgkamer is dat hier meestal niet zoveel spullen in staan en een ontruiming derhalve vlot verloopt. Wegens de tijdsdruk kan deze klus echter toch een probleem zijn. U heeft namelijk ook vervoer nodig en u moet weten waar u heen kunt met de spullen. Uiteraard zijn er veel spullen die nog bruikbaar zijn. Het is dan ook fijn als deze spullen ergens terecht komen waar ze opnieuw gebruikt worden. U heeft verschillende opties voor. Daarnaast zijn er ook spullen die naar een afvalverwerker moeten.

Als u zelf de ontruiming niet kunt uitvoeren kunt u een woningontruimer, zoals wij inhuren. Wij kunnen een zorgkamer meestal al binnen enkele dagen ruimen. Wij werken snel en effectief en kunnen tegen een concurrerende prijs de klus klaren. Daarnaast zijn wij bekend bij veel zorgcomplexen in Weert, omdat we daar meestal al meerdere keren geruimd hebben.

Bezemschoon opleveren van een woning

Bezemschoon opleveren

Wat betekent bezemschoon opleveren van een woning? Daarover is niet iedereen het eens. De huurder of verkoper van een woning meent vaak dat de woning letterlijk schoongeveegd moet zijn. Met andere woorden de vloeren worden geveegd en/of gestofzuigd en de rest van de woning wordt even snel gepoetst. Zelfs poetsen zit dan niet in het repertoire. Anderzijds vindt een koper of verhuurder dat de woning spik en span opgeleverd moet worden. De waarheid ligt ergens in het midden.

Uiteraard moeten de vloeren van de woning geheel vrij zijn van vuil en stof, maar dat geldt ook voor de muren, het sanitair en de keuken. Er kan dus wel een andere opvatting zijn over wat bezemschoon opleveren van een woning is, maar uiteindelijk moet een woning toch schoon opgeleverd worden. Meestal is dit ook contractueel vastgelegd. Daarnaast is het redelijk om van een huurder of een verkoper te verlangen dat een woning schoon wordt opgeleverd.

Naast bezemschoon opleveren moet de woning ook aan de opnamestaat voldoen. Wel is het zo dat als u aanpassingen heeft gedaan aan de woning die ooit goedgekeurd zijn door de verhuurder mogen blijven.

Ondersteuning bij woning opruimen in Weert

Naast woningontruiming en de daaraan gerelateerde werkzaamheden ruimen we woningen ook op. Met andere woorden wij helpen ook bij het opruimen van een woning in Weert. Dat houdt in dat er spullen blijven die netjes opgeruimd worden en spullen zijn die verwijderd worden. U bepaalt wat wij moeten opruimen en wat er weggehaald moet worden. Uiteraard kunnen we u ook adviseren. We maken dan samen een plan en voeren het dan uit zoals afgesproken.

Heeft u echt moeite met opruimen dan is het verstandig om u hier eerst op in te lezen en eventueel te trainen. Dat klinkt overdreven, maar opruimen kan voor sommige mensen een echt probleem zijn. Uiteraard kunt u ook een opruimcoach nemen. Deze kan u assisteren bij het maken van een plan en deze zelfs uit te voeren. Dit kan ook in combinatie met onze dienstverlening, waarbij wij de handjes zijn die de spullen weghalen. Ook kunnen wij u en de opruimcoach assisteren.

Zolder opruimen

De zolder is bij uitstek een van de meest gebruikte ruimtes om spullen op te slaan. Dit gebeurt meestal als de zolder niet voor andere doeleinden gebruikt wordt. Meestal is de zolder dan ook lastiger te bereiken en is deze daardoor minder handig om te gebruiken voor andere doeleinden, zoals een slaapkamer of werkkamers.

Soms willen mensen de zolder opruimen, omdat dit hun gewoonweg een goed gevoel geeft. Meestal doen mensen dit als ze een hogere leeftijd bereiken, zodat een woningverlating die eerder op de loer ligt minder ruimingswerkzaamheden hebben. Een andere reden is om de zolder voor een ander doeleind te gebruiken. Zo zijn er mensen die een dakkapel plaatsen of een vaste trap maken naar de zolder. Dan moet deze gewoonweg opgeruimd worden.

Het belangrijkste bij opruimen is dat je gaat bepalen wat er weg kan. Soms is de emotionele waarde die in de weg staat. Tuurlijk als u veel waarde aan iets hecht dan is verstandig om het te houden, maar het is verstandig om hier reëel mee om te gaan. Zeker bij grote items is het verstandig om goed na te denken of u het het echt waard vindt om het te houden. Grote spullen nemen namelijk veel plaats in.

Wilt u advies over het opruimen van uw zolder? Of wilt u gewoon dat we de zolder komen opruimen? Neem dan direct contact met ons op om uw situatie te bespreken.

rommelige zolder opruimen

Garage of schuur leeghalen

De zolder en bergingsruimte zijn bedoelt en geschikt voor opslag van spullen, maar soms wordt ook de schuur en/of de garage hiervoor gebruikt. Deze zijn eigenlijk voor het stallen van fiets en/of auto. Daarnaast wordt hier natuurlijk ook tuingereedschap en normale gereedschappen opgeslagen. Verder mogen er ook bepaalde ander dingen staan. Natuurlijk bent u vrij om de ruimtes te gebruiken hoe u dit wilt, maar in wezen is het niet de bedoeling om flink af te wijken van de eigenlijke bedoelding. Dit gebeurt wel vaak en daardoor ontstaat er vaak wildgroei van spullen die opgeslagen worden die hier eigenlijk niet horen. Er zijn geen regels voor ruimtes, maar ze hebben wel een functie en daar zouden we wel enigszins rekening mee moeten houden.

Vaak houden we geen rekening met de bedoeling van een ruimte en als we deze gebruiken voor ongecontroleerde opslag dan kan het uit de hand lopen. De schuur en de garage zijn daar vaak slachtoffer van. Ze worden heel vaak misbruikt als ruimte. Dit kan op een gegeven moment zelfs ongemakkelijk worden. Om te voorkomen dat het misloopt is een goed wegwerkbeleid van overtollige spullen een goede oplossing. Alles wat u niet meer nodig heeft kunt u mogelijk verkopen, weggeven of weggooien. In welke categorie iets valt hangt af van de waarde en vraag naar het product. Als u dit beleid aanhoudt dan kunt u de garage en schuur opgeruimd houden.

Daarnaast is opruimen en organiseren is zeer goede oplossing om rommel te voorkomen. Hiervoor zijn talloze opslagsystemen bedacht en verkrijgbaar. Zorg er in elk geval voor dat uw ruimtes overzichtelijk zijn. U moet in principe alle spullen die u heeft kunnen zien staan. Uiteraard staan er ook spullen in kasten die dicht zijn, maar zodra u ze opent zou u alles spullen die u heeft moeten zien staan. Dit geeft rust en u kunt ook spullen vinden die u nodig heeft. Zo heeft een overzicht van alles wat u heeft. Als u iets zoekt dan vindt u het meestal snel.

Tuin leeghalen en onderhoud plegen voor de oplevering

Onder het bezemschoon maken bij woningverlating bedoelt men niet enkel dat de woning leeg en schoon moet zijn, maar ook de tuin moet er netjes uitzien. De tuin moet geheel leeggehaald zijn. Alle losse spullen moeten worden verwijderd. Ook moet alle onkruid verwijderd worden. Daarnaast moeten alle struiken en bomen netjes gesnoeid zijn als dat nodig is.

Wat er precies moet gebeuren kan een opzichter u vertellen. Laat deze dus op tijd langskomen om een voorinspectie te doen.

Heeft u aanpassingen aangebracht in de tuin. Iets dat regelmatig voorkomt. Zorg er dan voor dat u dit ook bespreekt. Dan weet u of ze wegmoeten. Soms wordt voor aanpassingen in de tuin geen aanvraag ingediend bij de verhuurder, vandaar dat het belangrijk is zo snel mogelijk te weten wat wel en wat niet mag blijven.

Heeft u een koopwoning dan wilt u uiteraard dat de tuin er netjes uitziet tijdens de verkoop. Als potentiële kopers de woning komen bezichtigen dan wilt u dat de tuin er ook aantrekkelijk uitziet. Hierdoor verkoopt u de woning eerder. Het is dan ook verstandig om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken door deze op zijn minst te onderhouden. Zeker als de huizenmarkt niet erg goed is dan is het verstandig dat alles er tiptop uitziet. Hier hoort ook de tuin bij. Als de huizenmarkt juist goed is dan is het ook verstandig deze goed te onderhouden, want zo vergroot u de kans dat er meerdere potentiële kopers zijn die de woning willen kopen, waardoor ze mogelijk tegen elkaar opbieden.

Bedrijfsontruiming Weert

Een bedrijfsontruiming komt meestal voor als een bedrijfspand in Weert verlaten wordt. Soms wordt het ook opnieuw ingericht. In dit laatste geval dient vaak het inventaris voor een deel weggehaald te worden.

Bij het verlaten van een bedrijfspand wegens bedrijfsbeëindiging of verhuizing is de ontruiming veel omvattender dan bij een herinrichting. Bij een complete ontruiming moeten niet alleen alle roerende zaken, zoals het inventaris verwijderd worden, maar ook moet het hele pand terug in originele staat. Tenzij dit anders is afgesproken bent u al huurder hier geheel verantwoordelijk voor.

Als u eigenaar bent van het pand, maar u stopt met de bedrijfsactiviteiten dan heeft u meer vrijheid. U kunt zelfs het pand verhuren of verkopen met het inventaris. Sterker nog soms kan dit zelfs beter zijn, omdat er ondernemers zijn die juist op zoek zijn een pand voor een bepaald doeleind. Stel u heeft een kapperszaak dan kan het verstandig zijn om het te verhuren of verkopen als zijnde een kapperszaak.

Een ontruiming van een bedrijfspand kan een flink klus zijn. Ook moet er soms gestipt en gesloopt worden. Als u dit zelf niet kan of wil uitvoeren dan kunt er eens over nadenken om een ontruimingsdienst in te huren, zoals wij.

Neem gerust eens contact op om zaken met ons te bespreken. Dit kan zowel via email als via telefoon.

bedrijfsontruiming Weert

Wist u dat u voor bedrijfsontruimingen ook bij ons terecht kunt?|

Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren.
Bel 077 851 11 13 of

vrijblijvende offerte aanvragen

Afzonderlijke en extra diensten

We hebben een dienstverlening pakket ontwikkeld omtrent woningverlating. We ontruimen niet alleen woningen, maar verrichten ook schoonmaakwerkzaamheden en herstelwerkzaamheden. Herstelwerk is ook weer te classificeren in verschillende werkzaamheden. Zo doen wij ook vloerverwijdering. Dit is een aanvullende dienst, maar vaak wel noodzakelijk bij woningverlating. Wij kunnen deze extra dienst uitvoeren, bovenop een woningontruiming, maar u kunt ons ook inhuren om alleen de vloer te verwijderen.

Waarom we onze extra diensten afzonderlijk aanbieden?

Soms zijn bepaalde klussen, zoals vloerverwijdering is vaak een flinke klus. Als u de woningontruiming zelf heeft gedaan, maar u kunt of wilt de vloer niet zelf verwijderen dan kunt u ons hiervoor inhuren.

En zo zijn er meer zaken. Het komt er op neer dat u ons voor alle soorten klussen kunt inhuren die bij woningverlating voorkomen.

Hennepplantage ontruimen

Het komt vaak voor dat huiseigenaren te maken krijgen met een hennepplantage in een woning die ze verhuurd hebben. Ze worden dan op de hoogte gebracht door de politie. De politie heeft dan de plantage ontdekt en heeft deze opgerold. Vervolgens gaat met een bedrijf dat hiervoor standaard is gecontracteerd de hennepplantage ontmantelen. Ontmantelen betekent dat men de woning betreedt, de wietplanten verwijderd en cruciale elementen van de hennepplantage verwijdert of vernietigt. Doordat enkel de planten en bepaalde apparatuur meegenomen wordt blijft het grootste gedeelte van de plantage achter.

De ontmantelde plantage moet ontruimd worden door de huurder. In theorie bij oplevering van het pand moet deze weg zijn. Uiteraard moet de rest van de woning ook aan de opnamestaat die in het begin van de huur is opgemaakt voldoen. In de praktijk loopt het meestal anders. Zeker als er contractueel is vastgelegd dat de huur eindigt bij dit soort voorvallen. De huurder is meestal nergens meer te bekennen en zal de rommel ook niet opruimen.

In de meeste gevallen bent u als verhuurder dus flink gedupeerd. Als de u de woning weer in orde wilt brengen zult u dus zelf moeten zorgen dat de restanten hennepplantage wordt verwijderd. Daarnaast moet u ook met de netbeheerder contact moeten opnemen om het stroom weer aan te laten sluiten.

Een wietplantage is vaak slecht gebouwd. Men heeft vaak veel zaken aan vloer en wand bevestigd. Deze zaken moeten voorzichtig weggehaald worden, zodat er niet extra schade aan de woning wordt aanricht. Daarnaast moet bijvoorbeeld ene afzuiginstallatie op een veilige wijze worden verwijderd. Het groeimedium wat achter is gebleven moet ook verwijderd worden. Vaak zijn dit grote potten met potgrond. Dit is een zware en tijdrovende klus. Vaak zit er ook nog water in het groeimedium. Dit maakt de klus extra zwaar, maar u moet ook rekening houden met waterschade die veroorzaakt kan worden door het verwijderen van het groeimedium.

Al bij al is het ruimen van een hennepplantage een zware, tijdrovende en specialistische klus. Als u dit zelf niet kunt uitvoeren dan kunt u hiervoor een bedrijf inhuren. Wij kunnen dit voor uw doen! Neem gewoon contact op en bespreek de situatie met ons.

Wij ontruimen geen hennepplantages die niet zijn opgerold. Wij werken discreet en zorgen ervoor dat niemand behalve bevoegde mensen de woning kunnen betreden. Dit is ook belangrijk voor uzelf. Het komt namelijk heel vaak voor dat mensen uit de buurt wel eens een kijkje willen nemen in de woning. Dit kunt u beter niet toestaan. Wij doen dan sowieso ook niet.

Archief leegruimen

Soms groeien archieven uit hun voegen. Oude documenten blijven te lang gearchiveerd. Het is dan wenselijk dat dit toch op een gegeven moment wordt aangepakt. Een archief leegruimen kan een zware klus zijn. Al gaat het vaak om oude documenten is het niet bedoelt voor ogen van mensen die hier niks mee te maken hebben. Soms kan een deel misschien wel gewoon, zogezegd bij het “oude papier”, maar de meeste documenten moeten toch via een archiefvernietiger afgevoerd te worden. Meestal wordt dan aan de deur gedaan, maar het kan natuurlijk ook via papiercontainers. Later wordt dan het papier vernietigd.

U kunt dit uiteraard zelf uitvoeren, maar als u een mensen nodig hebt die volgens uw plan het archief kunnen opruimen dan kunt u ons daar voor inschakelen.

Vloerverwijdering

Vloer verwijderen uit woningen of panden moet meestal gebeuren bij het verlaten van de woning of het pand. Soms kan de voer blijven liggen als de nieuwe huurder deze wil overnemen. Het is dan ook verstandig om deze zelfs gratis af te geven als de nieuwe huurder hier niet voor wil betalen. Het ligt wel aan de vloer. Als het een dure parketvloer of een andere vloer die opnieuw gebruikt kan worden dan is het misschien wel waardevol om deze te verwijderen en vervolgens te verkopen of opnieuw te gebruiken.

Vloerverwijdering kan in sommige gevallen erg lastig zijn. Zeker als het zijl of tapijt is die geheel verlijmd ligt. Vooral als deze al heel lang ligt. Het geheel verlijmen van vloeren was vroeger de normaalste zaak van de wereld. Gelukkig is men de afgelopen 20 jaar beter gaan inzien dat dit niet erg handig is. Zo wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van tapijtlatjes die aan de zijkanten het tapijt vasthouden, zodat deze niet verschuift.

Het weghalen van een vloer kan dus meevallen of tegenvallen. Als het meevalt en de vloerbedekking is bijvoorbeeld niet verlijmd dan is het relatief gemakkelijk om deze te verwijderen. De kosten zijn dan ook een heel stuk lager dan het verwijderen van gehele verlijmde vloerbedekking. In het laatste geval moet er dan ook vaak een tapijtstripper gebruikt worden om het toch enigszins vlot te laten verlopen. U kunt zich voorstellen dat het verwijderen van een geheel verlijmde vloer dus een stuk duurder is dan als deze zogenaamd losligt. Soms is de vloer ook minder heftig verlijmd en kunnen we deze in stroken snijden en met een trekklauw verwijderen. Deze situatie valt tussen twee voorheen omschreven situaties in.

Verder zijn de kosten gebaseerd op het aantal vierkante meters.

Als de vloerbedekking is verwijderd dan moet soms de dekvloer ook gerepareerd worden. Dit is een eis die bijna elke verhuurder stelt. Uiteraard geldt dit ook voor koopwoningen. Het is namelijk niet als normaal te betrachten als een dekvloer beschadigd is.

Een vloerverwijdering in combinatie met een woningontruiming is altijd mogelijk, maar u kunt ons ook inhuren om alleen de vloer te verwijderen.

vloerbedekking verwijderen woning

Demontage & kleine sloopwerkzaamheden

Bij woningverlating komt het regelmatig voor dat er naast woningontruiming ook demontage en klein sloopwerk verricht moet worden. Bij woningen gaat het vaak om stellages, schuren en overige bouwsels. Soms kunnen deze gedemonteerd worden en opnieuw gebruikt worden. Andere keren moet er echt gesloopt worden en wordt alles gescheiden afgevoerd naar een afvalverwerker.

We spreken hier vooral of kleinere bouwwerken die niet uit steen bestaan. Dit zijn de meest voorkomende bouwwerken die afgebroken moeten worden. Vaak zijn dit bouwwerken die sterk vervallen zijn en niet de moeite zijn om op te knappen.

Wilt u een ontruimingsbedrijf inhuren dat óók kan slopen en demonteren? Neem dan eens contact op met ons. Bel of mail ons gewoon!

Hoe beoordelen klanten ons?

P. Smeets

profiel P. Smeets

Omschrijving opdracht: Woningontruiming vrijstaande woning

De woning van mijn vader stond overvol. Toen hij verhuisde naar een aanleunwoning moest het overvolle huis leeg. We zijn zelf begonnen, maar er was geen beginnen aan. Woningontruming Limburg heeft de woning binnen twee dagen leeggeruimd. Top werk! Dank je nogmaals voor de goede dienstverlening

M. Meijer

profiel P. Meijer

Omschrijving opdracht: Leegmaken van appartement in gallerijflat

Wij gingen verhuizen van een flat naar een huis. In de flat beleven oude meubels en huisraad achter die we niet meer gebruikten. We hadden nieuwe meubels etc. gekocht. Ons idee was om de oude meubels te laten ontruimen. We hebben toen contact opgenomen met Woningontruiming Limburg. Zij kwamen kijken. Deden een voorstel. Een week later kwamen ze de oude meubels ophalen. Alles verliep goed.