Wilt u snel weten wat een ontruiming kost? Klik dan op de oranje knop hieronder om een offerteaanvraag in te dienen. Wij nemen dan snel contact met u op. U kunt ons ook bellen als u dat liever doet.
Heeft u een helpende hand nodig bij een woningontruiming in Venlo? Het leeghalen van een woning is een klus waar vaak enorm veel tijd mee gemoeid gaat. Naast de fysieke inzet is het ook emotioneel zwaar en is het absoluut niet vreemd dat u op zoek bent naar hulp.
Een woningontruiming bestaat uit een heleboel taken. U heeft vaak al genoeg te regelen omtrent de woningverlating, laat staan het fysiek verwijderen van alle zaken. En waar moet u met alle spullen heen? Spullen dienen gesorteerd te worden voor de afvalverwerker. Daarnaast zijn er ook nog spullen die geld waard zijn. Deze moet u mogelijk verplaatsen en verkopen als de woning voor een bepaald moment opgeleverd dient te worden. Vooral als u elders weinig plaatst heeft om de spullen tijdelijk op te slaan is dit en extra lastig punt.
Een oplossing is een woningontruimer in te huren die ook een redelijke compensatie geeft voor goede spullen.
Naast het fysiek ontboedelen van de woning dienen er vaak ook herstelwerkzaamheden verricht te worden. Zeker bij een huurwoning komt dit vaak voor. Onder herstelwerkzaamheden vallen o.a. alle aanpassingen die gemaakt zijn door de huurder en verwijderd dienen te worden. De verhuurder kan u hier meer inzicht in geven. Maak dus snel een afspraak met de verhuurder, zodat u goed weet wat u te doen staat. Een huurwoning moet in de meeste gevallen terug in de originele staat gebracht worden.
Mogelijk moet een woning ook schoongemaakt worden. Dit betekent niet dat een woning brandschoon moet zijn, maar het ergste vuil moet weg zijn. De verhuurder kan u hier meer over vertellen.
Naast het leegruimen van een woning kunnen wij uw woning ook schoonmaken.
Bij een koopwoning heeft u vaak meer tijd. Natuurlijk wilt u de woning snel verkopen, maar als geen of een lage hypotheek op de woning rust heeft u meer tijd om alles te regelen. Soms worden wij dan ook ingehuurd om een, maar bepaalde zaken te ontruimen. Dit noemen we een deelontruiming.
Wij leveren dan ook maatwerk. Dan kunt u zelf dingen doen en andere dingen weer uitbesteden.
Door onze regionale aanpak hebben we niet enkel binding met Venlo, maar kunnen we ook sneller en goedkoper werken. Omdat wij hier gevestigd zijn kunnen we zelfs op zeer korte termijn een woningontruiming in Venlo uitvoeren. Zo hebben we ook partijen waar wij mee samenwerken. Dit helpt ons om alle type huisontruimingen vlot te laten verlopen.
Bel ons op om uw situatie te bespreken. Wij kunnen vaak al binnen een of enkele dage de woning bezichtigen. Daarna kunnen we u een passend voorstel doen. Zoals het hoort is een offerte voor een boedelontruiming gratis en vrijblijvend. Uiteraard rekenen we ook geen voorrijkosten.
Vraag vandaag nog uw gratis en vrijblijvende offerte aan. Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 077 851 11 13. Aarzel niet om te bellen als u nog vragen heeft!
Een woningontruimer kan u helpen bij alle taken die bij woningverlating komen kijken. Niet alleen een complete boedelruiming, maar ook andere taken, zoals herstelwerkzaamheden. Zo kan een woningontruimer een woning oplever gereed maken. Met deze professionele hulp kunt u geheel zorgeloos de sleutel overhandigen aan de verhuurder of nieuwe eigenaar.
Het is natuurlijk ook mogelijk om enkel een deel uit te besteden. Wij leveren een totaaloplossing voor iedere ruiming, maar kunnen ook enkel een deel van de taken uitvoeren die bij een woningontruiming in Venlo komen kijken. Zo kunnen we bijvoorbeeld enkel de restboedel weghalen of de woning schoonmaken.
De meeste mensen laten eerst een voorinspectie uitvoeren door de verhuurder. Als het om een koopwoning gaat zal de makelaar advies geven. U heeft dan een goed idee hoe de woning opgeleverd dient te worden. U kunt dit dan voor leggen aan de woningontruimer. Wij kunnen de woning bezichtigen en alles met u doornemen. U kunt dan met ons bespreken of u door ons de gehele woning bezemschoon wil laten opleveren of dat u enkel bepaalde werkzaamheden wil laten uitvoeren.
Soms zullen we adviseren om de woning te bezichtigen om gedegen advies te geven & een passend voorstel te doen. Als u een rapport heeft van de verhuurder dan kunt u dat aan ons voorleggen. Dit is handig om te weten welke punten aandacht dienen te krijgen. Als u zelf bepaalde werkzaamheden wil verrichten dan kunt u dat met ons bespreken dan kunnen we u advies & tips geven. In een face-to-face gesprek wordt vanzelf alles duidelijker.
Wij hebben jarenlang ervaring en kunnen u begeleiden met de huishoudensopheffing door tips te delen en advies te geven.
Naast dat wij helpen om complete woningen in groot Venlo te ontruimen leveren wij ook maatwerk. In principe kunnen wij nagenoeg alle fysieke handelingen die er verricht dienen de worden bij woningverlating uitvoeren. Als u een deel zelf wilt doen dan kunt u ons inhuren om de overige zaken uit te voeren. Een van de redenen om een ontruimingsbedrijf, zoals dat van ons in te huren is de sentimentele lading die het leeghalen van iemand woonruimte heeft. De meest mensen vinden het namelijk niet prettig om zelf een woning leeg te maken van een woning van een overleden familielid, vriend of kennis.
Naast een maatwerk woningontruiming kunt u ook alles aan ons uitbesteden. Wij ruimen dan de woning van volledig leef. Soms willen mensen een woning niet zelf leeghalen, vanwege de emotionele lading, maar een ander probleem waar men vaak tegenaan loopt heeft te maken met discretie en mogelijk waardevolle spullen. Het is altijd aan te raden om zelf gevoelige zaken – in de ruimste zin van het woord - zelf weg te halen. Ook is het aan te raden waardevolle spullen weg te halen, voordat iemand anders de hand legt aan de boedel.
Als u dit niet wil, maar wel bepaalde zekerheid wil hebben dat waardevolle spullen en gevoelige zaken bij u terecht komen kunt u zelf aanwezig zijn bij de ruiming.
Om duidelijkheid te krijgen in de kosten bezoeken we meestal de te ontruimen woning. De reden is dat wij op afstand niet kunnen bepalen wat een woningontruiming bij u precies inhoud. Ook kunnen we lastig bepalen of er een compensatie gegeven kan worden voor bepaalde inboedel en hoe hoog deze is. Verder is de toegankelijkheid van de woning belangrijk. Nou is dit meestal wel gemakkelijk te bepalen, maar soms is het ook lastiger. Er zijn bijvoorbeeld zorgcomplexen waar je door een heleboel deuren moet. Soms moet je ook bepaalde voorschriften naleven en kun je niet zomaar met een verhuiswagen bij het zorgcomplex parkeren.
Door al deze factoren te wegen kunnen we goed inzicht krijgen in wat de kosten van een woningontruiming gaan worden. Wij kunnen dan een passend voorstel doen. Omdat wij meestal met een vaste prijs werken vinden we het belangrijk dat dit ook eerlijk is voor beide partijen.
Daarnaast zijn er vaak ook extra werkzaamheden die bij een woningontruiming verricht dienen te worden, zodat de woning opgeleverd kan worden. Per klus dient beoordeelt te worden hoeveel werk het is en hoeveel afval het oplevert. Neem als voor een vloer die verwijderd dient te worden. De ene vloer is de andere niet en soms gaat het heel gemakkelijk en soms heel lastig.
Nagenoeg elke woning bevat spullen die betracht kunnen worden als afval. Deze spullen dienen we te sorteren en af te voeren. De hoeveelheid afval verschilt per woning. Ook het type afval is belangrijk. Het ene afval is goedkoper om af te voeren dan het andere. Hierin kunnen wij u inzicht geven als we de woning hebben bezocht.
U krijg van ons een kosteloze en vrijblijvende offerte, nadat we de woning in Venlo hebben bezichtigd.
Neem contact op via email of telefoon voor vragen of het maken van een afspraak.
We proberen toch een idee te geven van de kosten van over wat een woningontruiming kost. Dit verschilt per opdracht, maar zeker ook per type ontruiming. Zo is het leegruimen van een zorgkamer een stuk goedkoper dan grote eengezinswoning.
Het kostenoverzicht is gebaseerd op huisontruimingen die we in het verleden in Venlo hebben uitgevoerd.
Type woning | Prijs |
---|---|
Zorgkamer / Seniorenkamer | 150 - 350 |
Seniorenwoning | 150 - 500 |
Woning met 1 of twee kamers | 175 - 550 |
Eengezinswoning | 500 - 1650 |
Grote woning met 3 kamers of meer | 650 - 1900 |
Garage, berging of schuur | 75 - 350 |
Zolder of kelder | 75 - 350 |
Als we een opdracht uitvoeren dan moeten we transportkosten calculeren. Deze zijn voor heel Limburg hetzelfde. Door de regionale aanpak zijn deze kosten ook erg laag.
Let op! Om verwarring te voorkomen: een bezichtiging van de locatie ten behoeve van het opmaken van een offerte is geheel kosteloos. We noemen het hier nogmaals ook het het opmaken van de offerte is gratis en vrijblijvend.
Een ander punt:
Doordat we met een compensatieregeling werken kan het zijn dat de totale kosten nog lager uitvallen dan wordt weergegeven in de kostenoverzicht.
Om het geheel te visualiseren hebben we een schijfdiagram gemaakt met de kostenopbouw. De kosten zijn gebaseerd op gemiddelden die er bij een woningontruiming ontstaan. Wel is het zo dat bepaalde kosten in sommige gevallen hoger of lager kunnen uitvallen.
Het bezichtigen van een woning ten behoeve van het opmaken van een offerte is geheel kosteloos en vrijblijvend. Ook het opmaken van een offerte is gratis en vrijblijvend.
Wilt u dat wij de locatie in Venlo komen bezichtigen? Maak dan een afspraak met ons door een email te sturen of ons te bellen.
Wij geven een compensatie voor verkoopbare spullen. Vraag vandaag GRATIS uw offerte aan.
gratis offerte aanvragen of bel 077 851 11 13Wij werken al tientallen jaren in de regio Venlo. Dit komt mede, omdat we hier gevestigd zijn. In al die tijd hebben we veel dingen geleerd. De laatste jaren zien we steeds vaker dat mensen een vergoeding willen ontvangen voor boedel die goed verkoopbaar is. Dit noemen we een compensatieregeling. Mensen willen liever niet zeulen met de spullen. Er gaat veel tijd zitten in het verkopen van spullen, daarnaast moet je vaak ook vreemde mensen in een leegstaande woning ontvangen waar je ook telkens naartoe moet voor afspraken. Een ander punt is dat de huur en andere kosten gewoon doorlopen. De opbrengst van de spullen moeten dus ook opwegen tegen de kosten en de moeite die gemaakt worden.
Vandaar dat wij compensatie geven voor bepaalde spullen. De compensatie wordt in mindering gebracht op de kosten. Deze regeling is met name geschikt voor mensen die zelf geen boedel kunnen vervoeren en elders kunnen opslaan. Als u een koopwoning heeft is er meer tijd. Toch willen veel mensen snel van de spullen af, want opslag huren is ook duur.
Als u hier iets voor voelt dan kunt u ons kosteloos en vrijblijvend laten komen. We inventariseren dan de gehele boedel en kunnen dan een passend voorstel doen.
Bespaar op de kosten door de compensatieregeling en neem direct contact op om een afspraak te maken om dit te laten beoordelen door ons.
Een vraag die ons vaak gesteld wordt: Wat doen jullie met de spullen? De spullen die verkoopbaar zijn geven we een compensatie voor en deze krijgen altijd een nieuwe plek. Voor de rest is het afhankelijk van de (her)bruikbaarheid van de spullen, maar we zullen altijd proberen te zorgen dat spullen een nieuw leven krijgen. Bij sommige items lukt dat beter dan bij andere. Door decennia lange welvaart heeft Nederland enorm veel tweedehands meubels van goede kwaliteit. Het aanbod hiervan is echter enorm, met name door de online marktplaatsen worden deze spullen ook veelvuldig aangeboden. Hierdoor is het lastig om “gedateerde” boedel aan de man te brengen. In sommige gevallen moeten we dan beslissen dat de spullen nagenoeg geen marktwaarde meer hebben en deze op een milieubewuste manier afvoeren naar een afvalverwerker.
Voor spullen met een lage waarde, welke mogelijk wel nog aan de man gebracht kunnen worden proberen we altijd te zorgen dat ze nieuwe plek krijgen. In de loop der jaren hebben we een groot netwerk van contacten die ons hierbij kunnen helpen.
In Venlo, maar ook daarbuiten zitten veel specialistische bedrijven waarmee we samenwerken. Ons netwerk is groot en we hebben een goede verstandhouding met onze partners. Dit laatste is voor ons heel belangrijk, want ook bij bedrijven werken mensen. Zo voeren we boeken af naar bepaalde stichtingen die deze verkopen om een goed doel mee te steunen.
Maar we kijken ook verder. Zo hebben we onlangs contact gehad met wonderfoon. Deze stichting bouwt oude T65 telefoons om naar een jukebox. Als je dan een nummer draait krijg je een liedje te horen. Deze telefoons worden geplaatst bij dementerende ouderen die hier veel plezier van hebben. Als wij een dergelijke telefoon tegenkomen dan doneren wij deze aan wonderfoon.
Een woningontruiming in Venlo kan door ons snel en adequaat uitgevoerd worden. Dit komt, omdat we in Venlo gevestigd zijn.
Wij kunnen al binnen één of twee dagen de woning bezichtigen. Soms zelfs op de dag zelf. Tijdens de bezichtiging inventariseren we de boedel die ontruimt dient te worden, bespreken de werkzaamheden en bekijken eventueel de aanpassingen die weggehaald dienen te worden. Uiteraard kunt u met ons overleggen wat er wel en niet moet gebeuren. Ook kunt u ons vragen voor advies.
Na de bezichtiging geven wij u een vrijblijvende en kosteloze offerte. Deze kunt u per direct aanvragen.
Indien u akkoord gaat met de offerte, plannen we gezamenlijk een dag in waarop we de werkzaamheden uitvoeren. In sommige gevallen zijn we langer dan een dag bezig. Dit wordt van te voren kenbaar gemaakt.
Op de dag dat we beginnen met de werkzaamheden geeft u ons toegang tot de woning. U kunt aanwezig blijven, maar u kunt ook andere dingen gaan doen. In principe hoeven we enkel toegang te hebben tot de woning. U hoeft dus niet vrij te nemen en kunt gewoon doen wat u van plan was die dag. Wij werken de hele dag door, totdat de werkzaamheden verricht zijn en de woning bezemschoon kan worden opgeleverd. Als er meerdere dagen gepland zijn dan werken we tot het einde van de werkdag om vervolgens de dag erna de draad weer op te pakken. U hoeft niet terug te komen voor de woning af te sluiten. Vaak verrichten we de werkzaamheden en laten de sleutel dan achter in het huis.
Als de werkzaamheden zijn verricht kunt u ons erop vertrouwen dat we het werk goed hebben uitgevoerd. Echter indien u wenst kunt u samen met ons de woning controleren.
Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden is het wel verstandig dat u bereikbaar bent. Mochten we namelijk ergens tegenaan lopen, waarover we met u moeten overleggen of er is iets anders aan de hand dan is het fijn als we contact met u kunnen opnemen. Andersom is dat natuurlijk ook het geval. U kunt ons altijd mobiel bereiken. Dit is fijn als u nog iets vergeten bent mede te delen.
Een seniorenverhuizing verloopt op een andere manier. Uiteraard lijkt deze op een reguliere verhuizing, maar er worden striktere afspraken gemaakt om degen die verhuisd wordt zoveel mogelijk wordt ontlast. Denk hierbij aan timing en extra zorg. Zo is het belangrijk dat bepaalde zaken op het einde van de dag zijn afgerond om de routine van degen die verhuisd wordt niet te veel wordt ontregeld.
In de video worden voorbeeld getoond van verschillende werkzaamheden die voor kunnen komen bij een ontruiming
Koopwoningen worden vaak in fases leeggemaakt. Soms blijft interieur achter om de verkoop te bevorderen. Bij eerste ruiming worden is het leegmaken van minder belangrijke ruimtes aan de orde, evenals het verwijderen van overtollige spullen. Vaak wordt dit op advies van een verkoopstylist gedaan. Deze zorgt ervoor dat de woning er tip top uitziet voor de verkoop.
Nadat de woning verkocht is moet deze bezemschoon opgeleverd worden voor de nieuwe eigenaar. Vaak zijn er ook nog afspraken gemaakt van wat wel en wat niet mag blijven. Dit is fase twee. In deze fase zorgen we ervoor dat de woning oplevergereed wordt gemaakt.
De laatste jaren zie je echter dat woning voor de verkoop al leeggemaakt worden. Door de woningnood worden woningen namelijk snel verkocht. Het leegmaken van een woning na de verkoopt wordt dan in een keer door ons uitgevoerd.
Als u een woning in Venlo heeft die met spoed ontruimt dient te worden neem dan direct contact op. Wij komen dan zo snel als mogelijk de woning bezoeken en geven daarna direct een voorstel af.
Spoedontruimingen kunnen om verschillende redenen plaatsvinden. Zo heeft u bij een zorgcomplex vaak minder tijd voor de oplevering dan bij een reguliere huurwoning. Bij normale huurwoningen is het namelijk wettelijk vastgesteld. U moet een huurwoning als nabestaande opleveren aan het einde van de tweede maand van overlijden. Bij zorgwoningen heeft u vaak minder tijd.
Tip: wist u dat u een woning op de laatste dag van de maand na overlijden al kunt opleveren. U hoeft zich niet aan de twee maanden te houden. Als dit lukt bespaart u een maand huurkosten en mogelijk ook nog andere kosten.
Als u voor een spoedontruiming in Venlo staat heeft u geen tijd te verliezen. Belangrijk is dat u direct in actie komt. Maak in elk geval alles duidelijk voor u zelf. Neem contact op met de belangrijkste partijen, zoals de verhuurder. Maak voor u zelf duidelijk wat hij van u verwacht. Wat moet er precies gebeuren, zodat de woning weer in originele staat is. Ook is het belangrijk de uiterste datum te verkrijgen wanneer de woning opgeleverd dient te worden. Als u het vermoeden heeft dat u de opleverdatum mogelijk niet kunt halen bespreek dan de opties met de verhuurder. Kijk hoe coulant deze is. Als u te laat bent met opleveren dan kan het zijn dat verhuurder u extra kosten in rekening gaat brengen.
Kunt u de woning zelf niet met spoed ontruimen, neem dan contact op met een partij waaraan u dit kunt uitbesteden. Een van de partijen waar u contact met op kunt nemen zijn wij.
Wij kunnen binnen no-time de woning bezichtigen en een voorstel doen.
Een dergelijke boedelruiming is gelijk aan een normale ontruiming, maar hier werken we sneller naar een datum toe om de werkzaamheden uit te voeren.
Er zijn ook andere varianten, waarover u hieronder meer kunt lezen.
Tenzij anders geregeld, moeten de nabestaanden de woning van een overleden familielid ontruimen. Dit moet op relatief korte termijn. De woning moet leeg en in originele staat worden overhandigd aan de verhuurder.
Het is uiteraard de bedoeling dat u voorkomt dat de huurder deze klus voor u uit moet voeren. De kosten zijn dan namelijk veel hoger dan dat u dit zelf doet of dit uitbesteed aan een woningontruimer. Belangrijk is om een voorinspectie te laten doen door de verhuurder. Mits het overleden familielid veel aanpassingen heeft verricht en deze zijn goedgekeurd door de verhuurder hoeft u deze niet weg te halen. Als u inzichtelijk heeft wat er moet gebeuren kunt u de werkzaamheden inplannen en uitvoeren. De werkzaamheden zelf uitvoeren is het goedkoopst.
Uiteraard kunt u ook kiezen om dit uit te besteden. Dit kost u meer geld, maar u heeft verder geen zorgen. De meeste mensen besteden dit ook uit, omdat het emotioneel zwaar is om van een overleden familielid spullen op te ruimen. Als u snel handelt kunt u de huurwoning mogelijk ook een maand eerde opleveren. Hierdoor bespaart u ook een maand huurkosten.
De meeste ontruimingsbedrijven kunnen naast het verwijderen van roerende zaken, zoals inboedel ook aanpassingen weghalen. Hierdoor heeft u enkel met een partij te maken, waardoor de kosten lager zijn en u maar een aaspreekpunt heeft. Het is dus raadzaam om met een boedelruimer in zee te gaan die alles omtrent woningverlating kan uitvoeren. Sommige boedelruimers geven ook een compensatie voor bepaalde boedel. Dit wordt dan in mindering gebracht op de totale kosten.
Wilt u de woningontruiming uit besteden dan bevelen wij ons vriendelijk aan.
Neem ook gerust contact op voor advies, vragen of een afspraak ter bezichtiging van de te ontruimen woning.
Veel nabestaanden maken zelf de woning schoon. De woning is immers leeggeruimd en daardoor is de emotionele last een stuk lager. Toch kan het schoonmaken van een woning na overlijden een zware taak zijn. Zeker als de nabestaanden de kinderen zijn van de overledene en zij ook in de woning zijn opgegroeid. De emotionele last kan dan nog steeds een belemmering zijn.
Als de overleden persoon de tijd voor het overlijden minder goed te been was door ziekte of ouderdom is dit vaak ten koste gegaan van de huishouding. Mogelijk is de woning daardoor erg vies geworden. Dat is als normaal te betrachten. Toch zal de woning schoon opgeleverd moeten worden. Als de woning te vies is, waardoor de klus te zwaar wordt kunt u ook een ontruimer hiervoor inhuren. Zeker als het ontruimingsbedrijf ook de woning leeg heeft geruimd is het logisch dat deze ook de woning schoonmaakt.
Wij komen regelmatig in vervuilde woningen. Voor is het mogelijk een drempel om een bedrijf te laten komen, maar u moet zich voorstellen dat wij wel vaker met dergelijk woningen te maken hebben. U hoeft zich dan ook niet te schamen.
Verder werken wij discreet. Met andere woorden zullen we de woning trachten schoon te maken zonder dat andere mensen uit de buurt goed kunnen zien wat er precies gebeurt.
Mensen uit de buurt kunnen nieuwsgierig zijn. Soms proberen ze de woning zelfs te betreden. Wij zorgen ervoor dat er geen onbevoegde mensen de woning mogen betreden.
Wij oordelen niet en zorgen dat de woning netjes schoongemaakt wordt.
Neem contact op door ons te bellen of een email te sturen.
Als Venloos ontruimingsbedrijf bieden wij allerhande type diensten aan. Er zijn verschillende typen woningontruimingen, zoals de spoedontruiming of de bedrijfsontruimingen. Bij elk type lijken de werkzaamheden op elkaar, maar toch zijn er verschillen. In elk geval leveren wij op maat gemaakte dienstverlening. Vandaar dat een bezoek aan de locatie ontruimt dient te worden ook zo belangrijk is.
Lees hieronder meer over de verschillende ontruimingen:
Een huisontruiming is niets anders dan het leeghalen van een huis in de regio van Venlo. Uiteraard wordt het huis ook bezemschoon opgeleverd. Om meer te weten te komen wat een huisontruiming voor u kost kunt u gemakkelijk via ons contactformulier voor een afspraak vragen. Wij komen het huis dan bekijken en geven daarna een passend voorstel af.
Zeker als u een huis van een overleden persoon moet ruimen die u dierbaar was is het emotioneel zwaar om dit zelf te doen. Ook kan het zijn dat het lichamelijke aspect meespeelt. Doordat we steeds langer leven zijn de kinderen vaak ook al op leeftijd en minder goed te been als de laatste ouder overlijd, hierdoor wordt een dergelijke klus ook zwaarder. Ook leven we steeds langer in onze eigen woning. Wij maken vaak mee dat deze woning nog helemaal vol “nutteloze” spullen staat. Er staat in elk geval meer dan in een zorgwoning. Hierdoor is de klus vaak ook nog een erg groot.
U kunt de gehele huisontruiming aan ons uitbesteden, maar ook enkel een deel. De laatste variant is populair, want door zelf veel te doen verminderd u de hoeveelheid spullen die weggehaald hoeven te worden door het ontruimingsbedrijf, waardoor u kosten bespaart. Voor een koopwoning is dit overigens een goede strategie, maar bij huurwoning wilt u mogelijk te lang wachten, want dan moet u meer huurkosten betalen.
Neem gerust contact op voor vragen en advies. U kunt ook gelijk een afspraak met ons maken.
Wilt u een hiervoor een ontruimer inhuren? Bel of mail dan voor advies en GRATIS offerte.
offerte aanvragen of bel 077 851 11 13Als je het over een boedelruiming hebt spreek je met name over het weghalen van de inboedel en andere roerende zaken uit een woning. Er worden geen aanpassingen weggehaald en ook de vloer blijft liggen. Bij deze variant zijn er geen aanpassingen en de vloer kan gewoon blijven liggen of deze is al weggehaald.
Bij een woningverlating is de boedelruiming wel fysiek de zwaarste klus. Je moet immers alle spullen uit de woning halen en deze in een voertuig of container laden. Daarnaast moet het afval -het liefst gescheiden- worden afgevoerd. Veel spullen zijn helaas ook niet meer bruikbaar, waardoor ze ook als afval beschouwd moeten worden. Door te scheiden worden de afvalkosten lager. Ook als je bijvoorbeeld met containers werkt.
Een boedelruiming duurt meestal minder lang dan een complete woningontruiming. Ook kan deze meestal snel ingepland worden, omdat het risico dat er twee of meer dagen achtereen gewerkt moet worden een stuk kleiner is. Er is dus gemakkelijker een gaatje in de agenda te vinden om deze klus uit te voeren.
Uiteraard geven wij duidelijk aan hoelang we denken te doen over een klus. In de regel proberen we een klus binnen een dag uit te voeren, maar soms kan dit ook langer duren.
Bij inboedel ontruimen moet u denken aan een kleinere klus, waarbij de rest inboedel uit de woning wordt geruimd. Mogelijk is er nog inboedel of zijn roerende zaken die waarde hebben en ook redelijk snel verkocht kunnen worden. U krijgt dan een compensatie voor deze spullen. Om hier duidelijkheid over te krijgen is het verstandig om contact met ons op te nemen voor een afspraak. Tijdens de afspraak kunnen we de spullen goed bekijken en nemen we een eventuele compensatie mee in ons voorstel.
Een bezichtiging kan snel ingepland worden.
In principe kopen wij geen inboedels op. Onze corebusiness is namelijk het ontruimen van woningen. Wij geven wel een compensatie voor bepaalde spullen in combinatie met een opdracht voor een woningontruiming. De compensatie wordt in mindering gebracht op de kosten. Hoe het rekensommetje eruit ziet wordt pas duidelijk, nadat wij de woning hebben bezichtigd en alles netjes hebben bekeken & beoordeeld.
Wij proberen voor goed verkopende spullen altijd een scherpe vergoeding te geven. Ons doel is namelijk niet het winst maken op de spullen, maar om er de kosten mee te compenseren. Zo krijgen we toch betaald voor onze uren en overige kosten die we maken. Wel houden we altijd rekening met een bepaalde risico’s die tweedehands spullen met zich meebrengen. Voor u is het aantrekkelijk, omdat de kosten dan een stuk lager zijn. Hoeveel dat precies is verschilt per geval.
Het voordeel dat u hiermee heeft is dat u waarschijnlijk een even goed of beter bod krijgt dan dat u een inboedel opkoper inschakelt en u zelf de spullen niet hoeft te slijten. Het verkopen van spullen neemt kosten met zich mee, maar ook moeite en tijd. Uiteraard adviseren we wel om kostbaarheden te behouden of zelf te verkopen. Als voorbeeld nemen we sieraden. Soms hebben ze een emotionele waarde dan is het vanzelfsprekend dat u deze erfstukken bewaard. Zijn het sieraden van edelmetaal dan kunt u deze bij een goudhandelaar inleveren en krijgt u de goudprijs betaald. Toch is het verstandig om ook bepaalde sieraden te laten taxeren. Soms is het sieraad namelijk meer waard dan de goudprijs.
Bij kunstvoorwerpen, zoals schilderijen is het verstandig om een taxateur in te huren. Mogelijk kan dit iemand en van een gerenommeerd veilinghuis zijn. Het is wel zo dat u de intentie moet hebben om de spullen vervolgens te veilen.
Als u waardevolle spullen heeft die u voor een tijdje wil behouden, omdat u zich daarover nog moet bezinnen dan kunt kiezen om deze op te slaan. Afhankelijk van de waarde kunt u mogelijk de spullen in een opslagunit opslaan. Meubelopslag is namelijk bijna overal in Nederland mogelijk.
Wij kunnen deze spullen naar de meubelopslag vervoeren.
Heeft u boedel die emotionele of naar verwachting een relatief hoge financiële waarde heeft dan kunt u deze op laten slaan bij een inboedel opslag bedrijf. Zeker als u zelf geen ruimte heeft is dit een optie. Alhoewel deze bedrijven hun locatie(s) goed beveiligen is er veel bedrijvigheid en is er nog altijd kan op diefstal. Daarom is het ook verstandig om een inboedelverzekering te nemen die ook externe meubelopslag dekt. Dit kunt u met uw huidige verzekeraar bespreken. In het ergste geval kunt u ook een nieuwe verzekeraar in de armen nemen die dit wel dekt. Een inboedelverzekering is in de regel niet erg duur.
Soms komt het ook voor dat inboedel uit een woning geruimd moet worden, alvorens duidelijk is wat er met de spullen mag gebeuren. Soms geeft de notaris dan akkoord om de spullen door een aangewezen persoon ergens anders te stallen. Deze persoon of personen dienen dan bij de verhuizing aanwezig te zijn. In dit soort gevallen wordt ook vaak gekozen voor mini opslag.
Wij worden vaker hiervoor ingeschakeld. Vaak in combinatie met een boedelruiming.
Indien u interesse heeft neem dan gerust contact op met ons.
Naast het geheel leeghalen van een woning moeten er vaak ook nog herstelwerkzaamheden verricht worden. Vaak is de woning aangepast. Als een woningaanpassing niet is aangevraagd en is goedgekeurd door de verhuurder dan kan deze eisen om deze weg te halen. Met andere woorden het deel van de woning waar de aanpassing is verricht weg te halen en weer in originele staat terug te brengen. De verhuurder kan ook akkoord gaan met bepaalde aanpassingen. Zo zal een goede verbetering aan de woning vaak niet weggehaald hoeven worden. U kunt hier echter niet op gokken. Vandaar dat u eigenlijk altijd een voorinspectie moet laten verrichten door de verhuurder, zodat precies weet wat u wel of niet hoeft te doen. Het is verstandig om dit zwart op wit te laten zetten.
U kunt het herstelwerk zelf uitvoeren, maar u kunt ook ons vragen om dit te doen. Wij kunnen klein tot relatief groot herstelwerk. Klein herstelwerk moet bijna altijd uitgevoerd worden. U moet dan denken aan:
Als u een ontruiming & herstelwerk aan ons wil uitbesteden dan is het verstandig om een afspraak met ons te maken. We kunnen de aanpassingen dan bekijken, zodat we een passend voorstel kunnen doen.
Soms willen mensen ons de woning laten leeghalen, maar zelf herstelwerkzaamheden doen. U kunt ons tijdens de bezichtiging altijd voor tip & advies vragen.
Neem gerust contact op voor een afspraak.
Wilt u ook de woning laten schoonmaken door ons? Dat kan! Wij maken een woning helemaal leeg en leveren deze in de regel bezemschoon op, maar als u de woning wil laten schoonmaken dan kan dit. Zeker bij koopwoningen is het wenselijk om deze even goed schoon te maken, voordat deze in de verkoop gaat. Niet alleen levert de woning dan mogelijk meer op, maar kunt u deze ook sneller verkopen.
Deze dienstverlening kan ook apart afgenomen worden.
Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren in Venlo.
Bel 077 851 11 13 of
Als senior is het geen pretje om te verhuizen. Laat staan een woning waar men vaak lang heeft gewoond te verlaten. Dit kan emotioneel en fysiek erg zwaar zijn. Het is dan soms ook nodig om dit zo goed mogelijk te regelen. Een seniorenverhuizing moet tot in de puntjes geregeld worden. Ouderen zijn vaak zorgbehoevend en zijn mede daardoor ook niet meer zo flexibel als ze in de jongere jaren waren. Het moet in elk geval zo geregeld worden dat zo min mogelijk stress bestaat bij de senior.
De woning waar de senior terecht komt is meestal een aanleunwoning of een seniorenwoning in de regio Venlo. Deze woningen zijn meestal een stuk kleiner, waardoor er een overschot bestaat aan spullen. Deze spullen moeten ook uit de verlatende woning gehaald worden. Niet alleen moeten de overtollige spullen weg, maar moet de woning vaak ook oplevergereed gemaakt worden. In ons vorige hoofdstuk kunt u lezen over herstelwerk aan de woning.
Een seniorenverhuizing is dus vaak een woningontruiming en een verhuizing ineen.
Als vragen heeft kunt u contact opnemen met ons. U kunt uiteraard ook direct een afspraak maken voor een bezichtiging.
Er staan nooit veel persoonlijke spullen in een zorgkamer. Dat is een groot voordeel, omdat de kamer snel ontruimt dient te worden na overlijden. De opzegtermijn is namelijk een stuk korter. De reden is dat er eigenlijk altijd tekort is aan zorgkamers voor ouderen. Een ander obstakel is de bereikbaarheid. Vaak liggen de kamers aan lange gangen met veel deuren. Dit maakt een ruiming toch een stuk lastiger.
Een boedelruiming van een zorgkamer hoeft echter niet duur te zijn. Meestal staan er niet veel spullen en zijn deze ook nog herbruikbaar, waardoor de kosten vaak relatief laag liggen.
Uiteraard is de ene zorgkamerruiming niet de andere en daarom adviseren wij om tijdig een afspraak met ons te maken, zodat we de kamer kunnen bezichtigen, waarna we een passend voorstel kunnen doen.
Als we het hebben over het bezemschoon opleveren van een woning dan bedoelen we daarmee dat alle inboedel en spullen uit de woning verwijderd worden en de woning met een bezem schoongeveegd wordt. De nadruk lijkt te liggen op het bezemschoon maken van een woning, maar het betekent eigenlijk dat de gehele woning leeg en veegschoon opgeleverd moet worden.
Dit noemen we dan ook gewoon een woningontruiming. Soms kan een verhuurder eisen dat bepaalde aanpassingen hersteld worden naar de originele situatie. In dit geval spreek je over een boedelruiming met extra herstelwerkzaamheden. Soms moet er zelfs klein sloopwerk gedaan worden. Zo doen wij wel eens schuurtjes, kippenrennen of volières slopen en afvoeren, maar dat kunnen ook andere dingen zijn.
Wat er precies moet gebeuren en over welke variant huisontruiming je dan spreekt ligt aan de situatie en ook de verhuurder. De verhuurder doet namelijk een voorinspectie en daarin geeft hij weer wat er precies moet gebeuren.
Als u een woning in de verkoop plaatst dan zal u waarschijnlijk advies krijgen over wat u wel en niet moet doen van de makelaar, maar bij een koopwoning bepaal je uiteindelijk zelf wat je gaat doen. In de regel worden woningen leeg opgeleverd en soms moeten er roerende zaken weggehaald worden, maar dat ligt dan ook vast in de lijst met roerende zaken. Als deze is opgemaakt en u heeft hiervoor getekend dan moet u zich hier wel aan houden.
Heeft u vragen of wilt u advies over iets dat betrekking heeft op woningverlating neem dan gerust contact met ons op.
Anders dan bij een huisontruiming, waarbij de woning leeg opgeleverd moet worden helpen wij mensen ook om hun woning op te ruimen. Een huisopruiming betekent dat wij iets in of om de woning opruimen en afvoeren.
Een veel voorkomende woningopruiming is het leegmaken van een zolder, garage of berging.
In de regel doen mensen dit zelf, maar soms kunnen ze dit niet, omdat ze fysiek niet in staat zijn om dit te doen. In dat geval huurt men een woningontruimer, zoals ons.
Er zijn ook andere redenen waarom men ons inhuurt. Zo zijn er mensen die het emotioneel zwaar hebben met het leegruimen van delen in hun woning. De emoties kunnen verschillend zijn, maar als wat bij veel mensen voorkomt is dat men over veel spullen twijfelt of ze weg kunnen. Het duurt dan erg lang, voordat er iets opgeruimd wordt. In dit geval kan men ons vragen voor hulp. Heb je echt moeite met opruimen en spullen weggooien dan kun je ook professionele hulp inschakelen.
Soms zijn er ook mensen die ons inhuren, vanwege het gemak. Ze hoeven dan alleen aan te wijzen wat we moeten weghalen of welke ruimte we moeten leeghalen.
En soms moeten we zelfs zaken opnieuw organiseren. Hoe dan ook leveren we maatwerk en kunnen we eigenlijk alles opruimen.
Heeft vragen of wilt u een afspraak met ons maken neem dan gerust contact op.
U wilt de zolder opruimen, maar u kunt dit niet, omdat u tegen een of meerdere obstakels aanloopt. De meeste obstakels zijn: waarnaartoe met de spullen en hoe krijg ik ze van de zolder af. Uiteraard speelt tijd en organisatie van hetgeen ook nog mee. Als laatste moeten we niet vergeten dat de meeste mensen ook eerst nog even alles willen uitzoeken. Dit is ook gemakkelijk gezegd dan gedaan.
Dit laatste kun je doen door de juiste mindset aan te nemen. Dat is niet gemakkelijk voor iedereen. Hiermee doelen we op de manier hoe je met de spullen wil omgaan. Je wilt alles opruimen dan moet je ook niet teveel twijfelen of spullen wil houden of niet. Je moet in elk geval gemakkelijk afstand kunnen doen van spullen, waarvan je beoordeelt hebt dat je ze niet meer nodig hebt. Ook als ze nog enige waarde hebben moeten de spullen weg. Dan moet je ze proberen te verkopen, maar laat ze niet staan.
Schrijf een plan van aanpak. Deze hoeft niet lang te zijn. Het plan kan bijvoorbeeld zijn: haal alle goede spullen van de zolder en plaats deze “tijdelijk” ergens anders en de rest kan weggegooid worden.
Je kunt ook de zolder indelen in verschillende vakken. Zie hieronder een voorbeeld van waar je deze vakken voor kunt gebruiken.
In het vorige hoofdstuk gaven we al aan hoe je zelf spullen kunt organiseren, voordat je ze gaat ontruimen. Een garage of schuur leeghalen is in principe hetzelfde. Het enige verschil is de toegankelijkheid. Soms staat er in garage of schuur ook meer troep dan op zolder.
In de regel worden deze ruimtes gebruikt om eventjes afval in de ruimste zin van het woord te plaatsen. Denk aan glazenflessen, vuilniszakken en overig afval. Soms wordt het niet regelmatig opgeruimd en ontstaat er een flinke berg met troep.
Toch komt dit veel voor. Schuren en garages worden vaak jarenlang gebruikt voor het stallen en opbergen van goede spullen, maar ook oude spullen die u niet meer wil en daarbovenop vaak nog eens afval. Soms worden deze ruimtes jarenlang ontweken. Dit zit mensen ook vaak erg dwars en je denkt er vaak aan. Je wil het opruimen, maar je hebt geen tijd, capaciteit en vervoer. Soms weet je ook niet hoe je dit moet aanpakken.
Kunt beginnen met de voor de hand liggende zaken op te ruimen die je ook via het huisvuil kunt afvoeren. Ook kun je glaswerk en textiel wegdoen in de gebruikelijk containers die in elke buurt wel aanwezig zijn. Papier wordt regelmatig aan huis opgehaald en metaal kunt u op laten halen door een lokale metaal handelaar.
Als u toch enigszins in staat bent om spullen te vervoeren kunt u deze naar het milieustation brengen bij u in de buurt. Sommige spullen kunt u gratis inleveren, zoals:
Bij sommige milieustraten dient ook voor bovengenoemde zaken te betalen. Raadpleeg altijd eerst uw gemeente, voordat u uw schuur of garage gaat leegruimen.
Bedenk ook dat sommige gemeentes geen milieustraat hebben.
Omdat wij maatwerk leveren omtrent woningontruimingen leveren wij ook tuin gerelateerde diensten. Zoals voor de hand ligt ruimen wij ook tuinen leeg, Denk aan het verwijderen van tuinbeelden, potten, bloembakken en overige roerende zaken.
Daarnaast doen wij ook tuinonderhoud plegen. Een verhuurder kan in sommige gevallen eisen dat u de tuin in nette staat oplevert. Zo kan het zijn dat u de tuin netjes moet maken, maar het kan ook goed zijn dat u bepaalde beplanting moet weghalen.
Ook andere aanpassingen, zoals een omheining moeten vaak weggehaald worden. Voor de tuin geldt hetzelfde als voor de woning.
Wij kunnen u uiteraard helpen met het ontruimen van uw tuin. Dit kan in combinatie met een woningontruiming, maar ook gewoon als losse dienstverlening. We worden zelfs vaak ingehuurd door bewoners die de woning niet verlaten, maar wel graag een mooie tuin hebben of die zich alvast willen voorbereiden op een huishoudensopheffing.
Een bedrijfsontruiming in Venlo komt met regelmaat voor. Meestal is de reden dat oud interieur plaats moet maken voor nieuw. Dit is een wenselijke situatie. Toch komt het ook regelmatig voor er winkelpanden in de gemeente Venlo moeten worden leeggemaakt, omdat de winkeleigenaar ermee stopt. De laatste jaren hebben met name detailhandelaren met een reguliere winkel het veel moeilijker dan voorheen.
Dit komt mede door het internet en de eurocrisis. Het effect hiervan is dat winkeliers die willen pensioneren hun winkel niet kunnen verkopen. De leegstand op zich maakt winkelgebieden ook steeds minder aantrekkelijk, waardoor het winkelgebied in een neerwaartse spiraal terecht kan komen. Alleen bepaalde winkels overleven het dan nog.
Ook voor de vastgoedeigenaren is dit een probleem. Je ziet weliswaar een verschuiving in de huurprijzen en minder strenge voorwaarden, maar dat is enkel een stap. Mensen die een winkel willen starten hebben natuurlijk ook enorm veel keus op het moment.
Bedrijven ontruimen is soortgelijk aan woningen ontruimen. Wel kan het zijn dat er meer specialistische taken bij komen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van een systeemplafond. Vaak hebben winkels ook een interieur dat vast aan het pand zit. Dit is ook lastiger om weg te halen. Eenmaal weggehaald moet er mogelijk ook herstel werk worden gedaan.
Eigenlijk komt dit in de buurt van strippen. Dit werk doen wij ook, maar het is vaak wat rigoureuzer dan een bedrijfslocatie leeg te ruimen en bezemschoon op te leveren. Als u stripwerkzaamheden heeft dan is het verstandig om dit alvorens u een afspraak met ons maakt aan te geven. Ook het type sloop -en stripwerk dat gedaan moet worden.
Dit geldt overigens ook voor demontage. Als wij zaken dienen te demonteren dan is het handig als we van te voren weten wat er gedemonteerd dient te worden.
Naast winkelruimtes, ontruimen wij ook soorten bedrijfslocaties, waaronder kantoren en magazijnen. Zo kunnen wij ook computer- en archiefvernietiging organiseren.
Ook bij bedrijfsontruimingen kunnen wij voor bepaalde zaken een compensatie geven. Ook voor bepaalde computer apparatuur kunnen wij een compensatie geven. Indien nodig dan wel wenselijk kunnen we de digitale gegevens dragers zodanig wissen dat de oude gegevens niet meer terug te lezen zijn.
Door de verscheidenheid van de situaties is het verstandig om bij een bedrijfsruiming altijd een bezichtiging te laten plaatsvinden. Daarna kunnen wij u een passend voorstel doen.
Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren.
Bel 077 851 11 13 of
Doordat we ons gespecialiseerd hebben op maatwerk kunnen we deze ook afzonderlijk aanbieden. In principe zijn het allerhande dienstverleningen die handig zijn bij woningverlating. Meestal voeren we er meerdere van uit. Bij een woningontruiming is dat in elk geval, inboedel weghalen en bezemschoon opleveren. Schoonmaken van de woning of herstelwerkzaamheden uitvoeren is daarentegen iets wat niet bij elke opdracht voorkomt. U kunt zich voorstellen dat al deze diensten natuurlijk ook apart ingehuurd kunnen worden. Ook kun je deze specialiteiten inzetten om ander werk uit te voeren, zoals het ontruimen van een hennepplantage of demontagewerkzaamheden.
Bij de hennepplantage uitgekomen. De kosten voor het leegruimen van een hennepplantage ligt een stuk hoger dan andere ontruimingen. Dit komt omdat er veel herstelwerk gedaan moet worden. Ook is het relatief duur om het medium waarop de planten hebben gegroeid te laten verwerken. Dit is echter afhankelijk van het soort medium en hoe nat het is.
Dit is dan ook direct een tip. Als u van mening bent dat u voor de kosten gaat opdraaien en deze niet kan verhalen op de boosdoener, in dit geval natuurlijk de kweker dan, is het verstandig om het medium zo veel als mogelijk te laten drogen. Het weghalen van zware potten met grond of een ander medium is zwaarder en duurt langer. Hierdoor gaan de kosten omhoog.
Zeker bij een bedrijfsontruiming komt het vaak voor dat we ook een archief leeg moeten ruimen. Nou zijn de meeste archieven wel te overzien, zoals die van een winkel, maar soms worden we ook ingehuurd door een bedrijf dat veel meer administratie bijhoudt dan een winkel en daardoor ook een groot tot zeer groot archief heeft.
We worden vaak ingehuurd door bedrijven die gaan verhuizen, een pand verlaten of het archief willen opruimen om meer ruimte te creëren voor andere doeleinden.
Er zijn genoeg afvalbedrijven die aan archiefvernietiging doen, maar het fysieke werk houdt op met het plaatsen van een container in of bij het archief. Het is dus zaak dat -als die er is- de archivaris het fysieke werk uitvoert samen met enkele medewerkers uit het bedrijf. Als het goed is heeft u als bedrijf geen overcapaciteit en zal dit werk met name buiten de werkuren uitgevoerd moeten worden. Dit kan voor problemen zorgen bij de persoonsplanning.
Een andere manier is om ontruimers in te huren die dit ondersteunen of geheel volgens uw plan uitvoeren. Ontruimers kunnen ook helpen bij andere zaken in en omtrent het archief, zoals het demonteren van archief opbergsystemen of het schoonmaken van de ruimte.
Vloerverwijdering doet u meestal zelf of laat dit doen door een woningstoffeerder of een parketteur. Dit omdat u een nieuwe vloer erin wil (laten) leggen. Bij een boedelruiming vindt ook vloerverwijdering plaats, maar er komt vervolgens geen nieuwe vloer in. Ook dit kunt u zelf doen. Soms is het lastig om een vloer te verwijderen omdat deze vast zit. Dit kan bijvoorbeeld een gelijmde vloerbedekking zijn. Deze moet machinaal met een tapijtstripper verwijderd worden.
Net als u ook enkel de boedelruiming door ons kunt laten uitvoeren kunt u ons ook inhuren om alleen een vloer te laten verwijderen.
Hoe gaan wij te werk? Wij bekijken altijd hoe de vloer is gelegd en kunnen aan de hand daarvan bepalen hoeveel werk het is. We kunnen aan de hand een passend voorstel doen.
Als het op demontage en sloopwerkzaamheden aankomt is het verstandig om een partij in de handen te nemen die verstand heeft van zaken. Het is namelijk belangrijk dat er geen extra schade ontstaat er gesloopt wordt. In combinatie met andere diensten kunnen wij dit voor u uitvoeren. Zo kunnen we dus een totaaloplossing bieden voor bedrijven, maar ook particulieren waarbij een ontruiming iets verder gaat dan normaal.
Het is wel belangrijk om te weten dat wij niet al het sloopwerk aannemen. Voor klein sloopwerk is goed te doen. Het is verstandig om gewoon de werkzaamheden aan ons voor te leggen.
Dit kan ook bespreken in ons gesprek dat we ter plekke voeren.
S. Hendriks
Omschrijving opdracht: Volledige woningontruiming
We hadden een bedrijf nodig dat de woning van mijn schoonvader volledig deed leegmaken en herstellen. Alles is netjes uitgevoerd. Ik raad dit bedrijf aan.
M. Houben
Omschrijving opdracht: Zorgkamer ontruimen
Woningontruiming Limburg heeft ons geholpen bij het leegruimen van de zorgkamer van mijn moeder. Netjes gedaan en een zeer goede service.