Wilt u snel weten wat een ontruiming kost? Klik dan op de oranje knop hieronder om een offerteaanvraag in te dienen. Wij nemen dan snel contact met u op. U kunt ons ook bellen als u dat liever doet.
Bent u op zoek naar een bedrijf dat u kan helpen bij een woningontruiming Sittard-Geleen? Dat is goed voorstelbaar, omdat een huishoudensopheffing meestal een flink project is. Een woning ontruimen is namelijk een fysiek zware & vaak ook emotionele klus. Met name het weghalen van zware meubels en vaak veel huisraad is fysiek zwaar. Daarnaast moet je er ook met de huisraad ergens naartoe, maar waarheen ermee? Wij hebben verschillende afzetkanalen, waardoor we op een kostengunstige manier meubels en huisraad kunnen afvoeren. Vaak krijgen ze een tweede leven, zodat de spullen niet allemaal vernietigd worden. Wij kunnen dit snel en effectief voor u doen. Het voordeel hiervan is dat u een huurwoning op tijd kunt opleveren of een koopwoning snel te koop kunt zetten. Wij zorgen ervoor dat de woning aan de eisen van de verhuurder of makelaar voldoet. Soms kunt u zelfs besparen op huurkosten door een woning eerder op te leveren.
De basis van woningontruiming bestaat uit het ruimen van de boedel en bezemschoon opleveren. Soms moeten de woning ook in originele staat teruggebracht worden. Wat er precies moet gebeuren kan de verhuurder u vertellen. Wij kunnen deze herstelwerkzaamheden voor u verrichten. Veel voorkomende herstelwerkzaamheden zijn: gaatje muren en plafond dichten, weghalen van vloerbekleding en raamvitrage. Maar soms zijn er ook andere klussen die gedaan moeten worden. In de regel kunnen wij al deze klussen voor u klaren.
Een woning wordt meestal binnen 1 dag ontruimt. Soms is er veel werk en dan kan het wat langer duren. Meestal zien we dat vooraf en zullen we dit met u bespreken.
Wij kunnen een volledige woningontruiming uitvoeren, maar ook enkel delen van een woning leegmaken. Dit kan een zolder zijn, maar ook een kelder of garage. Soms ook gewoonweg de restboedel weghalen als u zelf aan een deel heeft ontruimt.
Wij zijn een regionale onderneming verrichten woningontruimingen met name in de provincie Limburg, waaronder Sittard-Geleen. Door deze werkwijze kunnen we snel, efficiënt en kostengunstig werken.
U kunt ons gerust telefonisch of elektronisch benaderen. Als het nodig is komen we de woning gratis bezichtigen, waarna we een passend voorstel doen. Zo geven we voor bepaalde spullen ook een vergoeding, welke we verrekenen met de kosten.
Heeft u genoeg informatie en wilt u weten wat een ontruiming kost? Vraag dan gratis en vrijblijvende offerte aanvragen. Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 077 851 11 13. Aarzel niet om te bellen als u nog vragen heeft!
Een woningontruimer kan alle fysieke taken omtrent de woningverlating voor u verrichten. Zo hoeft u zelf het zware werk niet te doen en kunt u uw tijd aan andere zaken besteden die komen kijken bij het verlaten van een woning. Daarnaast bent u minder emotioneel betrokken, omdat u niet zelf de spullen in handen heeft. Een huishoudensopheffing vaak een lastige situatie voor nabestaanden.
Woningontruimers gaan systematisch te werk, waardoor een woning effectief wordt ontruimt en terug in oude staat wordt hersteld. Daarnaast wordt op een respectvolle manier en volgens afspraken gewerkt.
Daarnaast kunt u vooraf gedegen advies verwachten. Hoe u bijvoorbeeld zaken gemakkelijk kunt afhandelen met een woningcorporatie of verhuurder.
Ook wij zijn als woningontruimer gespecialiseerd op het gebied van woningverlating. Wij kunnen helpen door advies te geven en uw woning daadwerkelijk oplevergereed te maken.
Schroom niet om contact met ons op te nemen. U kunt ons telefonisch, maar ook via email of contactformulier bereiken.
Meestal ontruimen wij complete woningen, maar u kunt ons ook maar een deel laten ontruimen. Wij leveren graag maatwerk, zodat u zelf kunt beslissen wat u wel en wat u niet zelf doet. Met andere woorden u kunt ons inhuren om uw woning in Sittard-Geleen volledig te laten ontruimen of maar een deel daarvan. Dat geldt ook voor de extra diensten, zoals herstelwerk of schoonmaak van een woning. Bijvoorbeeld: u ontruimt de woning en wij doen het herstelwerk óf juist andersom.
Maatwerk woningontruimingen zijn essentieel om aan te bieden, zodat we volledige flexibiliteit kunnen bieden aan onze klanten. Een huisontruiming bestaat namelijk uit verschillende facetten, zo kunt u ons enkel voor een onderdeel inhuren, maar ook voor enkele onderdelen. Uiteraard ook voor een gehele woningontruiming.
Bent u opzoek naar iemand die kan helpen bij opruimen? Dit noemen we de opruimservice. Wij komen dan een gehele woning of enkel een deel daarvan gedeeltelijk opruimen en opnieuw ordenen. Een opgeruimd huis is ook een opgeruimd hoofd zegt men wel eens. Verderop op de pagina hebben we een paragraaf die opruimservice heet.
Iedereen wil uiteraard weten wat het kost om een woning in Sittard-Geleen te ontruimen. Het is alleen heel lastig is om op een gemakkelijke manier aan te geven wat een huisontruiming kost. Het afnemen van een dienstverlening, zoals een woningontruiming is niet te vergelijken met het kopen van een product in een winkel. Er zijn te veel factoren die een rol spelen bij het tot stand komen van de kosten van een woningontruiming. Met name de volume van het inventaris is bepalend. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten wat voor meubels en huisraad er aanwezig is. Een deel daarvan kan soms zo laagwaardig zijn dat deze als (gescheiden) afval afgevoerd moet worden. De soorten en het volume van het afval bepalen ook een deel van de prijs.
De factoren die de prijs bepalen op een rijtje:
Doordat we enkel regionaal werken kunnen we competitieve prijzen hanteren. Zo kunnen we ook een boedelruiming in Sittard-Geleen tegen een concurrerende prijs uitvoeren. We hebben immers allerhande partijen waarmee we afspraken hebben gemaakt die een rol spelen in het hele proces. Een simpel voorbeeld is het doneren van boeken. Wij scheiden deze van de rest en brengen deze dan naar een van stichtingen in Limburg die boeken verzamelen voor een goed doel.
Regionaal werken betekent ook minder kosten, omdat wij op kortere afstand van de opdrachtgever zitten hebben we lagere transportkosten. Ook kost het minder tijd om bij een te ontruimen woning te komen. Daardoor besparen we kosten op manuren.
Neem gerust direct contact met ons op. U kunt ons telefonisch of per email bereiken. We hebben een handig emailformulier dat u ook kunt gebruiken.
Om toch een bepaald beeld te schetsen over de kosten hebben wij een kostenoverzicht gemaakt. Deze geeft per type woning weer wat de minimale en de maximale kosten zijn die u kunt verwachten. Dit kostenoverzicht is gebaseerd op reguliere opdrachten die we in het verleden hebben uitgevoerd.
Type woning | Prijs |
---|---|
Zorgkamer / Seniorenkamer | 150 - 350 |
Seniorenwoning | 150 - 500 |
Woning met 1 of twee kamers | 175 - 550 |
Eengezinswoning | 500 - 1650 |
Grote woning met 3 kamers of meer | 650 - 1900 |
Garage, berging of schuur | 75 - 350 |
Zolder of kelder | 75 - 350 |
Voor de uitvoering van een boedelruiming hanteren wij wel transportkosten. Transportkosten zijn de laagste in onze branche, omdat we enkel in onze eigen regio werken.
Mogelijk zijn er spullen waarvoor wij een compensatie kunnen geven. Hierdoor worden de totale kosten lager.
In de schijfdiagram hieronder vindt u de prijsopbouw van een gemiddelde boedelruiming. In sommige gevallen vallen bepaalde kosten hoger of juist lager uit ten opzichte van andere kosten.
Een bezichtiging en het opmaken van een offerte is geheel gratis. Voor de duidelijkheid: géén rijkosten, administratie kosten of enige andere verplichtingen.
Voor het bezichtigen van een woning in Sittard of Geleen om vervolgens een passende offerte op te maken kunt u een afspraak met ons maken.
Wij geven een compensatie voor verkoopbare spullen. Vraag vandaag GRATIS uw offerte aan.
gratis offerte aanvragen of bel 077 851 11 13Als we een woning bezichtigen voor een huisontruiming dan zijn er soms ook spullen aanwezig die een bepaalde waarde hebben. Zeker als de spullen ook relatief snel te slijten zijn dan geven we een compensatie. De compensatie wordt in mindering gebracht op de kosten voor de huisontruiming. Zijn er veel goede spullen dan kan er soms met gesloten beurs gehandeld worden.
Deze regeling hebben we in het leven geroepen, omdat hier relatief veel vraag naar is. Mensen vinden het lastig om spullen te verkopen. Zeker als dat ook nog vanuit een andere locatie uitgevoerd moet worden. Als gegadigden zich melden dan moet er op en neer gereisd worden naar de betreffende woning. Dit moet vaak meerdere keren en er moeten telkens vreemde mensen in een vaak onbewoonde woning toegelaten worden.
Sommige mensen willen geen complete huisontruiming, maar een deel of misschien wel de gehele inboedel houden. In dat geval spreken we niet over een woning leegmaken, maar een verhuizing naar een tijdelijke opslag. Zeker als u zelf weinig opslagruimte aan huis heeft kan dit een goede oplossing zijn. U kunt op vandaag de dag op meestal korte afstand van uw verblijfplaats een tijdelijke opslagruimte huren. Dit raden we dan ook aan. Wij kunnen de spullen dan naar de opslagruimte verhuizen. Dit wordt ook vaker gedaan als de woning opgeleverd moet worden, maar de notaris nog geen akkoord heeft gegeven om de spullen te verdelen dan wel af te voeren.
Wilt u tijd en geld besparen handel dan snel en schakel een woningontruimer in. Wij kunnen u helpen bij het geheel of gedeeltelijk leegmaken van de woning.
Naast het respectvol ruimen van een woning willen mensen soms ook duidelijkheid hebben over wat er met de spullen gedaan wordt. Zijn de spullen nog bruikbaar en hebben we een afzetkanaal dan zorgen we ervoor dat deze spullen een nieuw leven krijgen. Soms is het echter zo dat er geen hergebruik meer mogelijk is en dan worden de spullen afgevoerd naar een afvalverwerker. De spullen worden gescheiden afgevoerd. Hout wordt bijvoorbeeld opnieuw gebruikt in de industrie. Zo worden er vaak nieuwe meubels van gemaakt. Veel meubels die op vandaag de dag worden geproduceerd zijn gemaakt van MDF of spaanplaat. Spaanplaat bestaat bijvoorbeeld uit houtsplinters met lijm. Vaak wordt er dan een fineer laag aangebracht, zodat het mooi en geschikt is voor nieuwe meubels van te maken. Meestal moet je dit soort meubels zelf ineenzetten. Dit is een duidelijk voorbeeld van wat er vaak met afvalhout wordt gedaan. Maar ook ander afval wordt hergebruikt. Soms word het een halffabricaat, zodat het verder in de industrie gebruikt kan worden om een eindproduct te maken.
Niet elke ontruimingsdienst werkt op een manier dat de spullen zoveel mogelijk hergebruikt worden. Ook worden spullen vaak niet gescheiden afgevoerd naar een afvalverwerker. Deze manier van werken is niet meer van deze tijd, maar wordt wel nog veel toegepast. Vaak wordt er dan een restafval container voor de deur geplaatst en wordt de gehele huisraad hierin gedumpt. Dit is niet kosteneffectiever dan onze werkwijze. Restafval containers zijn namelijk duur, omdat alles dan als restafval wordt doorberekend. Ook worden er relatief hoge transportkosten in rekening gebracht per container die er niet om liegen.
De spullen die we kunnen redden uit een huishoudensopheffing krijgen dus een tweede kans andere spullen worden als afval afgevoerd en worden na bewerking ook weer hergebruikt. Voordat wij een woning gaan leegmaken, maken wij een plan, zodat we gescheiden en soms gefaseerd gaan afvoeren.
Wij werken veel samen met regionale partners. Niet alleen is het afvoeren van afval goedkoper, maar hebben ook afvalverwerkers geselecteerd, waarvan we weten wat ze met het afval doen. Zo werken wij niet samen met bedrijven waarvan we vermoeden dat ze afval exporteren naar landen waar deze niet op een gedegen manier gerecycled worden.
Spullen die nog goed zijn en enige vraag naar is gaan naar partners die de spullen herbestemmen. Zo wordt gereedschap ingeleverd bij een inleverpunt van gered gereedschap. Het gereedschap wordt gedoneerd aan ontwikkelingslanden waar allerhande projecten lopen om mensen te leren omgaan met deze gereedschappen. Zo kunnen ze letterlijk aan een betere toekomst werken.
Nadat er een afspraak is gemaakt komen we meestal de te ontruimen woning in Sittard-Geleen bezichtigen. Meestal gebeurt dit op korte termijn. In elk geval in samenspraak met u. Tijdens ons bezoek bespreken we de werkzaamheden en bekijken we de boedel. Ook geven we indien wenselijk advies over de afhandeling met de verhuurder.
Nadat we alles hebben besproken gaan we terug naar kantoor. Hier bekijken we alle informatie die we hebben opgenomen. Daar komt vervolgens een voorstel uit. Deze delen we met u via email. Soms ook telefonisch en per email. Dit ligt aan de wensen van u.
De dag van de woningontruiming zijn we vaak al vroeg op locatie. Uiteraard spreken we met u af hoe laat we beide bij de woning zijn. Dan beginnen we met het leegruimen van de woning. U kunt dan uw eigen weg gaan. Wij houden in elk geval telefonisch contact als dat nodig is.
In de tussentijd ruimen we de inboedel, demonteren we zaken en verrichten herstelwerkzaamheden.
Als de boedelruiming en de eventuele extra werkzaamheden bijna zijn verricht nemen we contact met u op. U komt dan naar de woning voor de oplevering. We lopen samen de woning door om voor de zekerheid te kijken of alle werkzaamheden zijn verricht, zoals we dat hebben afgesproken.
Dit is een hoe een woningontruiming in Sittard-Geleen in een notendop verloopt. Mocht u meer informatie of advies willen neem dan gerust contact op.
In de video worden voorbeeld getoond van verschillende werkzaamheden die voor kunnen komen bij een ontruiming
Soms adviseert de makelaar om een woning gemeubileerd in de verkoop te plaatsen. De woning ziet er dan huiselijker uit en een eventuele koper kan zich er een betere voorstelling maken van de woonsituatie. Dit is de reden waarom dit gedaan wordt. Deze werkwijze wordt niet meer zo vaak gebruikt, omdat de huizen beter verkopen dan jaren geleden. Desalniettemin gebeurt het nog steeds. Heeft u een woning verkocht, maar er is nog inboedel en huisraad aanwezig. Deze kunnen wij voor u weghalen. Voordat u een woning gaat leegmaken is het belangrijk dit even te overleggen met uw makelaar.
Bij de overdracht van de woning moet deze bezemschoon worden opgeleverd. Hierover zijn ook afspraken gemaakt. Meestal staat dit in een document dat is opgemaakt bij de verkoop aan de nieuwe eigenaar. De staat van de woning moet hieraan voldoen.
Als u een woning in de verkoop gaat plaatsen en de makelaar vind het een goed idee om dit gemeubileerd te doen dan moet er toch vaak een groot deel verwijderd worden. Zo worden wij vaak gevraagd om een dit deel alvast te verwijderen. Na de verkoop komen we dan indien wenselijk de rest ophalen. U kunt ook een specialist inhuren die de woning voor u stylt. Dit heeft als voordeel dat de woning aantrekkelijker wordt gemaakt. Soms worden er zelfs leenmeubels en decoratie tot aan de verkoop geplaatst. Dit doet men vaak als de inboedel dermate gedateerd is dat dit voor de huidige generatie woningkopers niet aantrekkelijk meer is.
Bespreek altijd overname van inboedel met de nieuwe eigenaar, voordat u de woning geheel gaat leegmaken. Als deze ergens in geïnteresseerd is dan hoeft u dit niet weg te “laten” halen. Dit scheelt altijd tijd, moeite & geld.
Als u zelf de woning niet leeg kunt maken neem dan snel contact op om alvast een datum vast te leggen. De woning moet namelijk voor een bepaalde datum opgeleverd zijn.
Als u een woning heeft die met spoed leeggemaakt dient te worden is ons devies: wacht niet en bel direct! Wij kunnen dan kijken of we snel een voorstel kunnen doen en of we de mogelijkheid hebben om de woning leeg te maken voordat deze leeg opgeleverd dient te worden. Een huisontruiming op zeer korte termijn kan zeer stressvol zijn en het is daarom belangrijk om direct in actie te komen. Wacht niet en vraag om hulp. Snel handelen betekent snel weten waar je aan toe bent.
Tip: Neem contact op met meerdere ontruimingsdiensten. Zo vergroot u de kans dat er een is die op korte termijn te hulp kan schieten.
Een spoedontruiming in Sittard-Geleen kan vaak op korte termijn plaatsvinden. Zodra u contact met ons opneemt is het verstandig om direct een goed beeld te schetsen van de te ontruimen woning en de te verwachten werkzaamheden. Het is daarom wenselijk dat u een email stuurt met een omschrijving van de verwachte werkzaamheden en foto’s. Als u foto’s stuurt maak ze dan zo dat kamers er in zijn geheel opstaan.
U kunt ons ook direct bellen en de spoedontruiming in Sittard-Geleen bespreken. U kunt uiteraard ook via email contact opnemen.
Het zal u wellicht niet verbazen, maar een groot deel van een alle woningontruiming opdrachten in Sittard en Geleen vinden plaats in woningen van overleden mensen. Vaak krijgen nabestaanden de opdracht om de woning van een overleden persoon leeg te ruimen. Nabestaanden doen dit dan ook vaak zelf, maar soms denken ze er ook over na om een huisontruiming uit te besteden aan een ontruimingsdienst. Een woning ontruimen kan immers een lastige en emotioneel zware klus zijn.
Ook is tijdsdruk vaak een reden om een woningontruimer in te huren. Dit komt vaak voor als een woning op tijd moet worden opgeleverd bij de verhuurder. Een woning moet wettelijk aan het einde van de tweede maand na overlijden opgeleverd worden. Wettelijk heeft u ook het recht om de woning al aan het einde van de van eerste maand op te leveren. Afhankelijk van de situatie kunt u een woning eerder opleveren en huurkosten besparen. Soms is dit niet mogelijk omdat de notaris de inboedel nog niet heeft vrijgegeven. U kunt dan wel kiezen om de woning leeg te ruimen en de boedel elders op te laten slaan. In principe praat je dan van een verplaatsing van de inboedel. Van de inboedel mag niks weggeraken. De notaris wijst hier een of meerdere personen voor aan die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Bij een koopwoning heeft u te maken met een andere situatie. U heeft meer tijd. Er is bijvoorbeeld niemand waar u de woning aan moet opleveren. Dat is enkel pas als de woning verkocht is. Uiteraard is het wel slim om een woning zo snel als mogelijk in de verkoop te plaatsen. Zo voorkomt u onderhoud aan woning en tuin. Ook stoppen eventuele kosten die aan de woning verbonden zijn, nadat de woning is verkocht. Het is derhalve slim om een woning na overlijden niet te lang leeg te laten staan. Zeker als de woningmarkt goed is is het verstandig de woning snel leeg te ruimen en te koop te zetten.
Wilt u iemand inhuren om een woning na een overlijden leeg te ruimen neem dan gerust contact met ons op.
Als een woning wordt verlaten dan moet deze leeggeruimd worden, maar in sommige gevallen moet je ook de woning schoonmaken. Dit komt regelmatig voor bij woning die verlaten worden na overlijden. Vaak is het huishouden er voor een bepaalde periode bij ingeschoten. Dit is heel normaal als mensen ziek of zwak zijn. De thuiszorg verricht meestal ook enkel de basale huishoudelijke taken. Dit is tevens heel normaal, want deze zorgorganisaties hebben veel klanten. Ook moet het betaalbaar blijven voor cliënten. Desalniettemin betekent dit dat de woning na overlijden vaak een flinke schoonmaakbeurt nodig heeft.
Schoonmaken van een woning wordt vaak ook verricht door de nabestaanden. Dit is relatief licht werk. Zeker als je dit vergelijkt met een boedelruiming, maar als u de tijd of de kracht niet heeft om dit te doen dan kunt u dit eventueel aan ons uitbesteden.
Als de woning erg vies is dan spreken we over een (licht) vervuilde woning en is een poetsbeurt niet altijd toereikend en moet de woning of delen ervan gereinigd worden. Met reinigen bedoelen we een flinke poetsbeurt, waarbij er sterkere poetsmiddelen worden gebruikt en tevens ook links en rechts geschrobd moet worden. Soms zijn dergelijke elementen van een woning zo vies dat deze vervangen moeten worden. Ook dit kunnen wij voor u doen.
Het belangrijkste is dat u de woning laat inspecteren door de verhuurder. Deze moet immers aangeven wat er moet gebeuren. Bedenk wel dat er altijd ruimte is voor onderhandeling. De regels omtrent de oplevering van een huurwoning in Sittard-Geleen worden door de verschillende woningcorporaties op verschillende manieren geïnterpreteerd. Ook interpreteert de een inspecteur de regels anders dan de andere inspecteur.
Belangrijk is dat u de opnamestaat die aan het begin van de huur tot stand is gekomen erbij neemt. Hier staat precies in hoe de woning is opgeleverd aan de huurder. De woning moet in principe ook weer in dezelfde staat terug opgeleverd worden. Er zijn echter uitzonderingen. Als u zaken heeft aangebracht in de woning die goedgekeurd zijn dan hoeft u deze niet weg te halen. Als er geen opnamestaat is dan dient de verhuurder aan te tonen dat er zaken (onrechtmatig) zijn veranderd. Als de huurovereenkomst van voor 1 augustus 2003 is dan moet de woning altijd de woning in goede staat opleveren. Hier geldt wel dat u kunt bewijzen dat de woning al in slechte staat was toen de huurovereenkomst startte dan hoeft u dit niet.
In principe geldt dus dat als de woning vies is opgeleverd u deze ook niet schoon hoeft op te leveren. U moet dit dan wel kunnen aantonen. U ziet dat er veel regels zijn omtrent het opleveren van een woning. Dit betekent dus dat het verstandig is om niet alles klakkeloos aan te nemen van de verhuurder. Het is immers vaak veel werk en duur om bijvoorbeeld aanpassingen te verwijderen. Als dat niet hoeft dan kunt u daarop besparen.
Een woningontruiming is maatwerk. De ene ontruiming is de andere niet. Er zijn ook varianten. Zo heb je bijvoorbeeld een spoedontruiming. Het verschil mag duidelijk zijn: de woning moet snel en meestal voor een bepaalde datum ontruimt zijn. Er is dan ook een andere aanpak nodig bij deze variant. Door onze expertise kunnen we alle soorten ruimingen aan. Zo passen we onze opdracht aan, aan de wensen van onze klant.
De ontruimingsvarianten dienen ook als definitielijst. Zo begrijpt u beter wat er met bepaalde termen wordt bedoeld.
De ontruimingsvarianten kunt u hieronder vinden:
Een huisontruiming is in principe enkel het leeghalen van een woning. Dit is eigenlijk een ander woord voor woningontruiming. U kunt een huisontruiming uitvoeren, maar u kunt het natuurlijk ook uitbesteden aan een zogenaamde woningontruimer. Wij zijn een huisontruimer die dus ook actief woning ontruimt in Sittard en Geleen. U kunt gerust contact met ons opnemen om uw boedelontruiming te bespreken. Een huis ontruimen is een zware klus. Niet enkel fysiek maar ook emotioneel kan het een zware last zijn. Dit zijn dan ook de meest voorkomende redenen om een woning te laten ontruimen.
Wilt u een hiervoor een ontruimer inhuren? Bel of mail dan voor advies en GRATIS offerte.
offerte aanvragen of bel 077 851 11 13Bij deze ontruimingsvariant wordt normaal gesproken enkel de inboedel uit de woning geruimd. Er worden geen extra werkzaamheden verricht, zoals het weghalen van vloerbekleding. Is dat wel het geval spreek je technisch gezien van een woningontruiming. Woningontruiming komen bij woningcorporaties van Sittard en Geleen vaker voor dan boedelruimingen. Dat komt, omdat huurwoningen van woningcorporaties vaak teruggebracht moeten worden in de originele staat. Vaak wordt voor een boedelruiming gekozen als men zelf ook bepaalde klussen wil en kan uitvoeren. Doordat niet alles uitbesteedt wordt bespaart u in de regel geld. U doet immers zelf alle andere klussen. Let wel op dat u niet te veel emotioneel gebonden bent aan de woning. Dit kan namelijk een emotioneel obstakel zijn om klussen uit te voeren. Als een woning is leeggeruimd dan is er minder emotionele binding, waardoor herstelwerk gemakkelijker verricht kan worden. Hier moet u eens goed over nadenken.
Soms is het ook gewoon niet nodig om extra werkzaamheden te verrichten. In dat geval is een reguliere boedelruiming voldoende. Dit komt regelmatig voor bij koopwoningen. Dit zijn woningen die nadien ze ontruimt zijn voldoen aan het advies van de makelaar. De makelaar adviseert namelijk in welke staat u de woning het best in de verkoop kunt plaatsen.
Wilt u een boedelruiming uitbesteden schroom dan niet om contact op te nemen met ons.
Bij deze variant is de inboedel vaak nog geheel intact. Met andere woorden de inboedel is compleet achtergelaten en de woningverlater dan wel de nabestaanden willen de inboedel in zijn geheel laten verwijderen. In dit soort gevallen komen we soms nog spullen tegen die een geldwaarde of emotionele waarde hebben. Wij krijgen dan vaak ook de opdracht om die spullen er tussenuit te nemen. Mensen die hiervoor kiezen kunnen vaak zelf de woning voor langere tijd niet bereiken. Zo hebben we verschillende malen een woning ontruimt van iemand die is geëmigreerd en door omstandigheden de woning in Nederland leeg willen laten ruimen door een betrouwbare partij. Spullen worden dan vaak ook ergens opgeslagen of gaan tijdelijk naar familie of bekenden.
In dit soort gevallen geven we vaak ook een compensatie voor bepaalde spullen. Andere bruikbare spullen gaan vaak naar een of meerdere partners.
Wilt u gebruik maken van “inboedel ontruimen” dan kunt gerust contact met ons opnemen.
Binnen sommige inboedels zijn er spullen die nog een waarde hebben. Spullen die ook redelijk snel verkocht kunnen worden. Als u zelf geen zin en tijd heeft om spullen te verkopen dan kunnen wij een dit deel van de inboedel opkopen. Dit doen wij enkel in combinatie met een grotere opdracht. De waarde wordt dan gecompenseerd met de kosten.
Als wij een deel van de inboedel opkopen dan vallen de kosten van de woningontruiming lager uit. Soms zijn de kosten erg laag, omdat de spullen een hoge waarde hebben. Het is heel lastig om van te voren te zeggen welke spullen welke waarde hebben. Dit moeten we per geval beoordelen.
Wilt u weten voor welke inboedel wij iets kunnen bieden. Neem dan gerust contact op.
Heeft een inboedel met een hogere of zelfs zeer hoge waarde dan kunnen wij u mogelijk met een inboedelopkoper in contact brengen. U kunt ook andere zaken aanbieden, zoals verzamelingen, antiek en kunst. Binnen ons netwerk werken we namelijk samen met allerhande partijen, waaronder antiek opkopers die ook vaak verzamelingen opkopen.
Soms willen mensen inboedel met enige waarde ook tijdelijk opslaan. In de volgende paragraaf behandelen we dit.
Heeft u inboedel en huisraad welke u voor welke reden dan ook wilt behouden? Dan is het mogelijk om deze op te slaan in een tijdelijke opslagunit. Bijna altijd ligt er een selfstorage-bedrijf in de buurt. Iedereen kan hier gebruik van maken. Selfstorage is een snelle en effectieve oplossing als u tijdelijk opslag nodig heeft. Het is relatief duur, vandaar dat wij adviseren om het enkel voor een bepaalde periode te gebruiken. Er zijn ook andere oplossingen, zoals een opslagcontainer die aan huis geplaatst wordt. Deze kunt u dan vullen. Zodra deze vol is komt het opslagbedrijf de container weer ophalen om deze op te slaan. Zodra u de container nodig heeft kunt u deze op een gewenste plek weer laten afleveren.
Voordat u gebruik maakt van een van de eerder genoemde oplossingen is het verstandig om alles goed te plannen. Het is namelijk niet verstandig om een dergelijke opslagoplossing voor langere periode te huren. De kosten gaan dan flink oplopen.
Tip: gaat u inboedel opslaan in een unit of container van derden zorg er dan voor dat de alles verzekerd is. Neem daarvoor contact op met uw verzekeraar.
Bij een erfenis is het vaak zo dat de inboedel nog niet vrijgegeven is voor verdeling onder de erfgenamen, maar wel een huurwoning moet verlaten. Als dit aan de orde is dan worden er meestal mensen aangewezen die de inboedel moeten verplaatsen naar een opslagruimte. Als deze aangewezen mensen er op toezien dan mogen ze ook derden inschakelen om de inboedel te verplaatsen. Zo worden wij regelmatig ingeschakeld om de inboedel en huisraad te verhuizen naar een opslagruimte. Ook hier wordt dan weer vaak gebruik gemaakt van een selfstorage oplossing.
Wilt u inboedel of een deel daarvan door ons laten verhuizen naar een opslagruimte neem dan gerust contact op. Wilt u advies dan kunt u ook gerust contact met ons opnemen.
Bij woningverlating wordt bijna nooit alleen de boedel geruimd, maar moet de woning ook in oude staat hersteld worden. Als de huur van een woning voor 1 augustus 2003 is gestart dan moet deze volgens de opnamestaat die bij aanvang van de huur is afgegeven worden opgeleverd. Is er geen opnamestaat dan moet de verhuurder bewijzen hoe de woning ooit is opgeleverd. Hoe een verhuurder met de oplevering omgaat is verschillend. Dit geldt ook voor woningcorporaties. De een is gemakkelijker in de afhandeling dan de ander. De meesten proberen echter in hun voordeel te handelen. Het is dus verstandig om u goed voor te bereiden als de opzichter van de verhuurder een (voor)inspectie komt doen.
Als u na 1 augustus 2003 bent gaan huren dan zijn de regels anders. Alle aanpassingen die goedgekeurd zijn mogen blijven. Dit moet u echter wel kunnen bewijzen. Daarom is het belangrijk om de communicatie per goedkeuring erbij te nemen. Als er speciale zorg-aanpassingen aan de woning zijn toegevoegd en deze zijn die door de gemeente goedgekeurd dan mogen deze te allen tijde blijven. U hoeft deze niet weg te halen.
Veel mensen herstellen de woning zelf. Soms is dit ook een goed idee, want zo bespaart u geld. Kunt u dit niet zelf dan kunnen wij de herstelwerkzaamheden voor u uitvoeren.
Voorbeelden van herstelwerk:
Zoals u kunt zien kunnen wij alle werkzaamheden die mogelijk komen kijken bij een huishoudensopheffing en woningverlating uitvoeren.
Neem gerust contact op om zaken te bespreken. Dit kan zowel telefonisch als per email.
De woning is leeg en de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Meestal bent u dan klaar. Maar soms is de woning aan een schoonmaakbeurt toe. Dit is normale procedure bij het opleveren van de woning. De meeste mensen doen dit zelf. Maar u kunt dit ook gerust aan ons uitbesteden. U kunt ons ook inhuren om alleen de woning schoon te maken. Wij leveren maatwerk en daarom doen wij ook alleen woningen schoonmaken. Je kunt ons in feiten voor alle klussen omtrent woningverlating inhuren. Zo doen we ook weleens alleen een vloer verwijderen.
Vaak wordt bezemschoon opleveren aangegeven op het inspectieformulier van de verhuurder. Dat betekent dat u de woning daadwerkelijk moet uitvegen, maar ook het grofste vuil en stof moet verwijderen. Het is wel zo dat een woning niet geheel geschrobd hoeft te worden. Dit moet vaak alleen als een (deel) van de woning enorm vies is. Dit noemen we dan ook reinigen.
Het schoonmaken van een vieze woning hoort ook bij onze werkzaamheden. In elk geval kijken wij niet snel ergens van op. Iedereen vind het verschrikkelijk om vreemde mensen in een rommelige of sterk vervuilde woning toe te laten. Dat is heel begrijpelijk, maar als u hulp nodig heeft ontkomt u hier niet aan. U moet weten dan wij alles al gezien hebben en dat wij dit als normaal ervaren. Tevens zullen wij altijd discreet handelen. Daardoor zal niemand in de buurt snel iets op kunnen merken. Ook laten wij nooit derden zomaar toe in een woning waar wij werkzaam zijn. Alles wat wij tegenkomen blijft tussen u en ons. Wij zullen informatie over de staat van het huishouden niet delen met derden.
Neem gerust contact op om met ons zaken te bespreken. Dit kan zowel telefonisch als per email.
Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren in Sittard-Geleen.
Bel 077 851 11 13 of
We verlaten onze woning op steeds latere leeftijd. Bij verlating van de woning gaan we meestal naar een aanleunwoning, seniorenwoning of zorgkamer. In alle gevallen blijft er een restboedel achter in de voormalige woning. Deze dient ontruimt te worden, want de woning moet immers leeg opgeleverd worden bij de verhuurder of in de verkoop geplaatst worden. Spullen die wel meegaan naar de nieuwe -meestal kleinere- woning moeten verhuisd worden. Dit noemen we ook wel een seniorenverhuizing. Onze hoofdbezigheid is woningontruiming, echter verschilt het niet veel van verhuizen. Wij zijn geen verhuisbedrijf, maar kunnen dit wel uitvoeren. Zeker bij een combinatie boedelruiming - seniorenverhuizing bevelen wij ons vriendelijk aan.
Tijdens een seniorenverhuizing moeten alle spullen netjes verpakt worden, zodat ze op een veilige manier verhuisd kunnen worden naar de nieuwe woning. In de seniorenwoning moet alles weer uitgepakt worden en op de plaats worden gezet. Ook moet alles weer gemonteerd worden en lampen raamvitrage aangebracht worden. Dit zijn allemaal fysieke handelingen die mensen op hogere leeftijd vaak zelf niet meer kunnen.
Meestal helpen familie en vrienden, maar als dat niet mogelijk is dan kunt u een seniorenverhuizer, zoals ons inhuren om dit voor u te doen. Meestal pakt uzelf of uw familie en vrienden de huisraad in. De grotere meubels en huisraad wordt dan door ons gedemonteerd, verhuisd en in de nieuwe woning weer gemonteerd. Alle dozen en losse zaken die u verpakt heeft verhuizen wij uiteraard ook. In de nieuwe woning kunnen wij ook assisteren om de lampen op te hangen en raamvitrage te plaatsen.
Indien u wenst kunnen wij ook alles van A tot Z regelen. Dan doen we ook alle inpak en verpak werkzaamheden uitvoeren.
Bij elke seniorenverhuizing is het van belang dat er een goed plan wordt gemaakt. Ook is de coördinatie van belang, zodat u zoveel mogelijk stress voorkomt. Het plan maken wij samen me u en uw familie of vrienden. Vaak heeft u al iemand die u goed kent aangesteld om dit alles te regelen. Wij overleggen met u en deze persoon hoe de verhuizing gaat plaatsvinden.
De meeste zorginstellingen eisen dat een woning na overlijden of verlating binnen enkele dagen wordt opgeleverd. Hoeveel dagen dit zijn verschilt per zorginstelling, maar reken maar op 5 dagen na verlating van de zorgkamer. Dit heeft met name te maken met de grote wachtlijsten voor zorgwoningen. Deze zijn dringend nodig en daarom is de oplevertermijn meestal erg kort. De meubels en huisraad welke in een zorgkamer aanwezig zijn is meestal weinig. De kamer is immers klein en over het algemeen staan er alleen enkele praktische zaken en een gering aantal decoratieve zaken.
Een dergelijke zorgkamer kan vaak al binnen enkele uren leeggeruimd zijn. Als u zelf geen meubeltransport heeft en u weet niet waarheen met de spullen dan kunt u gebruik maken van onze dienstverlening. Neem gerust contact op voor advies of vragen. Dit mag ook telefonisch.
Na de ontruiming dient een zorgkamer schoon opgeleverd te worden. Het schoonmaken van een kleine woning kan relatief snel gedaan worden. De meeste klanten van ons doen dit zelf. Maar mocht u dit uit willen besteden dan kunnen wij dit voor u doen.
Een zorgkamer ontruimen kunnen we al heel snel realiseren. Wij werken namelijk van opdracht naar opdracht en een kleine woning is snel te ontruimen.
Bel ons of stuur ons een email als u ons in wil schakelen. Weet u het niet zeker neem dan contact op en stel de vragen waar u meezit.
Het bezemschoon opleveren van een woning betekent dat deze geheel leeggeruimd is en ook veegschoon wordt achtergelaten. De woning moet na het leegmaken mogelijk ook even gepoetst worden, voordat deze geaccepteerd wordt door de verhuurder. Bespreek dit altijd met uw verhuurder. Laat deze een voorinspectie doen. U krijgt dan meestal een lijst met aandachtspunten. Als men niets over deze lijst zegt, vraag er dan naar. Woningcorporaties werken altijd op deze manier, maar een particuliere verhuurder doet het misschien anders. Het is dus afhankelijk van uw situatie hoe professioneel een oplevering plaatsvindt.
Bij een koopwoning bepaalt uzelf en de makelaar hoe de woning in de verkoop wordt gezet. Bij de oplevering worden er wel afspraken gemaakt met de nieuwe eigenaar. U dient hier rekening mee te houden. Als u de woning niet oplevert volgens afspraak kan de nieuwe eigenaar de kosten die hij maakt om de woning in de originele staat te verkrijgen, zoals dat formeel bij de aanvang van de huur is afgesproken op uw verhalen.
U dient er in alle gevallen rekening mee te houden dat de woning op zijn minst bezemschoon wordt opgeleverd. Het beste kunt u het iets beter doen dan men vermoedelijk verwacht. Hierdoor voorkomt u geschillen.
U kunt ons als woningontruimer inhuren om de woning bezemschoon op te leveren. Als u twijfelt neem dan gerust contact op voor meer informatie.
Naast woningontruimingen helpen wij mensen regelmatig met opruimen van hun woning of enkel een deel daarvan. Vaak gaat het ook om een of meerdere ruimtes in een woning. We noemen dit ook wel een woningopruiming. Zo worden we regelmatig gevraagd om bijvoorbeeld een zolder en bijvoorbeeld een kamer leeg te ruimen in Sittard of Geleen. Bij woningopruiming moet je ook denken aan opnieuw ordenen van zaken.
Mensen huren ons hiervoor in, omdat:
Herkent u zichzelf hierin?
An sich is dit heel normaal gedrag. Het komt namelijk bij bijna alle mensen voor die met een rommelige situatie te maken hebben. Als u niet weet waar u moet beginnen dan kunt u op het internet genoeg tips vinden om rommel op te ruimen. Dit is een goede manier om te beginnen. Wilt u dit echter niet zelf doen en wilt u gewoon van de spullen af dan kunt u er ook voor kiezen om dit te laten doen. Wij kunnen u uiteraard helpen bij het opruimen van de rommel.
Een klein deel van de mensen heeft een enorm probleem met afstand doen van spullen. Deze mensen hebben soms professionele hulp nodig. Hiervoor zijn speciaal opgeleide mensen die u kunnen helpen. Denkt u dat zelf niet geestelijk niet in staat bent om op te ruimen vraag dan voor professionele hulp. U kunt beginnen met het inschakelen van een opruimcoach. Als u denkt dat u of misschien een naaste van u psychische problemen heeft neem dan eerst contact op met de huisarts. Psychische klachten kunnen namelijk veel zaken in het leven bemoeilijken, waaronder opruimen. Als de klachten weg zijn -iets wat uiteraard kan na behandeling- dan is opruimen misschien weer mogelijk. Iets wat uiteraard kan na behandeling dan is opruimen misschien weer mogelijk.
Als u gewoon de spullen op wil laten ruimen dan kunt u gerust contact opnemen met ons. Heeft u vragen of wilt u verder advies bel ons dan gerust op. U kunt uiteraard ook uw vragen via email stellen.
De zolder is bij uitstek een van de meest gebruikte plekken om spullen op te slaan. Een zolder opruimen is de meest voorkomende huisopruiming. Op zolder worden vaak spullen van lage waarde opgeslagen onder het mom van: misschien kan ik het ooit nog gebruiken. Ook staan hier vaak spullen waar u ooit veel geld voor betaald heeft en moeilijk afstand van kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan een kast of een oude slaapkamer. Vaak zijn deze spullen toch minder waard dan een lege ruimte. Soms kunt u de ruimte ook voor betere doeleinden gebruiken.
Het is verstandig om uw zolder op te ruimen, want het kan ook een last worden als u ooit gaat verhuizen of de woning om een andere reden gaat verlaten. Daarnaast kunt u de zolder dan voor andere doeleinden gebruiken. Vaak wordt een zolder leeggeruimd als men de ruimte wil gaan gebruiken als slaapkamer, kantoor, mancave of als werkruimte.
Soms komt men ook tot inkeer. De spullen op zolder zijn eigenlijk niet meer zoveel waard en u wil er andere spullen opslaan die wel nog waarde of een mogelijk een functie hebben. Denk bijvoorbeeld aan kerstspullen. Deze moeten ergens opgeborgen worden, maar wel bij de hand moeten zijn met de kerst. Na het opruimen is het dan ook van belang om goed te organiseren en vooral goed na te denken als u er iets weer wil opslaan.
Wilt u hulp bij het opruimen van uw zolder neem dan gerust contact met ons op.
De garage of schuur zijn belangrijke opslagruimtes. Deze ruimtes zijn met name bedoeld om voertuigen te stallen. Indien goed georganiseerd kan het ook als opslagruimte dienen. Ook voor spullen die niet zo vaak gebruikt worden. Normale zaken zijn uiteraard tuingerei, leeggoed, gereedschap en bepaalde andere zaken. Als je meer wil gaan opslaan dan zul je goed moeten organiseren. Dit kan doormiddel van rekken en kasten. Daarnaast is het verstandig om ook goed na te denken over wat je wel en wat je niet houdt. Niet alleen opslagsystemen helpen je bij een geordende opslagruimte, maar ook wat je allemaal bewaart. Het gaat er ook om hoe je zelf met opslag van spullen omgaat. Als je een rommelkont bent dan is het verstandig om dit gedrag te veranderen.
Toch ontstaat er regelmatig wildgroei. Dit gebeurt geleidelijk. Meestal met de jaren. De meeste van ons kennen het wel. Op een gegeven moment moet er dan wel opgeruimd worden. Dit kunt u uiteraard zelf doen. U kunt beginnen met bijvoorbeeld papier en glas op te ruimen. Metalen kunt u verzamelen en op laten halen of zelf naar een metaal recycling bedrijf brengen. U krijgt er dan ook nog geld voor. Meestal is het niet veel, maar het is gunstiger om het daarheen te brengen dan naar een milieustraat. Wel is verstandig om van de voren de metalen te scheiden op soort. Dit zijn gewoon enkele voorbeelden die u kunt toepassen als u wilt beginnen met opruimen.
Leeghalen van een garage of schuur kan geleidelijk gaan. U hoeft niet alles in een keer te doen. Pak het een voor een aan.
Als u toch de schuur of garage binnen een dag leeg wil halen dan kunt dat ook uitbesteden aan een boedelruimer, zoals ons.
Heeft u vragen of wilt u advies bel ons dan op.
Als u een huurwoning verlaat dan moet deze leeg en bezemschoon opgeleverd worden. Dit wordt ook al snel duidelijk bij een inspectie. Soms wordt de tuin vergeten. Natuurlijk zal een opzichter u hier wel van op de hoogte brengen. Soms komt deze aan het einde van de huurperiode en kan het even schrikken zijn dat de tuin ook nog aangepakt moet worden. Als u daar niet op gerekend heeft dan kan dat tegenvallen. Soms moeten zelfs tegels weggehaald worden. Bekijk dus alvast de website van uw verhuurder als dat een woningcorporatie is. Daar kunt u snel informatie vinden over de oplevering van een tuin.
Het leeghalen van een tuin is vaak niet zo’n zware klus. Meestal spreek je over wat tuinmeubilair, wat potjes etc. Maar op het moment dat er aanpassingen zijn gemaakt, zoals een afdak welke niet is aangevraagd dan kan het zijn dat deze weggehaald moet worden. Dit kan een flink klus zijn en het afval is vaak ook niet gering. Het is dus belangrijk om na te gaan of dit is aangevraagd of niet. Bespreek ook altijd met de verhuurder of de aanpassing toch mag blijven. Ook al is er geen aanvraag ingediend.
We komen ook regelmatig tegen dat een schuur en/of ren of iets dergelijks afgebroken moet worden. Dit soort kleine sloopwerken doen wij ook. Neem gerust contact als u vragen heeft.
Gaat het om een koopwoning dan kunt u zelf bepalen of de tuin wordt leeggehaald. Vaak worden wel de losse spullen weggehaald, maar blijft bijvoorbeeld een afdak of opbergruimte gewoon staan. Het is ook situatie afhankelijk. Soms zijn aanpassingen zo verouderd en versleten dat deze beter weggehaald kunnen worden.
Bij koopwoning is het van belang dat de tuin goed wordt onderhouden. Je kunt het zien als de versafdeling van een supermarkt. Als die er aantrekkelijk uitziet dan wordt er meer gekocht. Dan wordt de winkel beter gewaardeerd. Dit geldt ook voor de tuin van een woning. Kopers zijn eerder geneigd over te gaan tot aankoop van de woning als de tuin goed is onderhouden. Vooral als een woning lang te koop staat is het verstandig om dit goed bij te houden. Eigenlijk is het verstandiger om de woning zo snel als mogelijk te verkopen, zo voorkomt u terugkerend onderhoud, zoals tuinonderhoud.
Heeft u hulp nodig bij het opruimen van de tuin? Of heeft u iemand nodig die de tuin een onderhoudsbeurt geeft? Neem dan contact op met ons om de mogelijkheden omtrent uw situatie te bespreken.
Alhoewel de leegstand in Sittard-Geleen groeit staat deze nog lang niet boven aan de lijst van Limburgse gemeentes met de meeste leegstand. Dat is een goed teken. Toch zien we steeds meer bedrijven die uit Sittard of Geleen die ons inhuren. Met name winkeliers. Het punt is namelijk dat er niet veel gegadigden zijn om een winkel over te nemen. Althans niet meer zoals vroeger. Dus gaat de winkelier met pensioen dan sluit de winkel vaak ook. Vooral tijdens de crisis jaren werden wij steeds vaker benaderd om te hulp te schieten.
Dit komt met name om dat een winkelontruiming of bedrijfsontruiming veel omvangrijker en complexer is dan een woningontruiming. Ondernemers weten dat dit een zware klus is en hebben daardoor hulp nodig. Vroeger werd de winkel of het bedrijf overgenomen door iemand anders en dan waren deze zorgen er niet of nauwelijks. Doordat wij zo vaak gevraagd zijn en onze expertise al aansloot hebben we ons ook kunnen ontwikkelen op het gebied van het ruimen van winkels en bedrijven.
Zo hebben we steeds meer ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van demonteren en slopen. Dit is namelijk een veel voorkomende taak bij het ruimen van winkels of bedrijven.
Verder werken we samen met partijen die mogelijkerwijs inventaris kunnen overnemen. Vaak is inventaris van een winkel of bedrijf nog bruikbaar. Soms geven we ook zelf een compensatie voor het inventaris. Iedere situatie is weer anders en moet opnieuw beoordeelt worden.
Onze ervaring met bedrijfsontruimingen rijkt verder dan alleen winkels, bedrijfsruimtes en kantoren. Zo ruimen we ook wel eens agrarische bedrijven en boerderijen. Ook voor de machines, zoals trekkers etc. kunnen wij een nieuwe plek vinden.
Heeft u een bedrijf of winkel die ontruimt dient te worden neem dan gewoon contact met ons op en stel uw vragen. Wij kunnen eventueel ook een afspraak maken om zaken te bespreken.
Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren.
Bel 077 851 11 13 of
Wij willen maatwerk aan kunnen bieden als ontruimingsbedrijf. Dit is niet alleen omdat wij dit graag willen, maar ook omdat er veel vraag naar is. Een ontruiming bestaat uit verschillende facetten en vaak verschillen de type ontruimingen ook vaneen. Daarom zijn we verder gaan kijken en hebben we dienstverleningen ontwikkeld die aansluiten op een ontruiming. Vaak zijn dit specialistischere taken of zijn er geen bedrijven die dit voor u kunnen uitvoeren. Als ontruimingsbedrijf kunnen wij veel klussen bij een woningverlating klaren.
Wij kunnen u dus helpen bij verschillende klussen die in het verlengde liggen van een pandverlating. Ook kunt u ons inhuren om enkel een facet van een ontruiming uit te voeren. Heeft u bijvoorbeeld een archief dan kunnen wij dit fysiek en uiteraard discreet voor u leegruimen.
Een extra dienst die wij aanbieden is bijvoorbeeld het ruimen van een verlaten hennepplantage. Hieronder volgt dan ook als eerste de omschrijving van het ruimen van een hennepplantage.
Een hennepplantage ontruimen is een zware, maar ook specialistische klus. Vaak zijn ruimtes waar de planten staan maar ook andere delen in de woning of het pand zodanig aangepast dat ze op een professionele manier weggehaald dienen te worden. Het is belangrijk bij het weghalen van apparatuur en dergelijke zo min mogelijk extra schade aan te richten naast de schade die al is veroorzaakt door de hennepkweker. Daarnaast moet je erg goed op de veiligheid letten. De installaties zijn namelijk niet volgens veiligheidsnormen gebouwd en je kunt je gemakkelijk bezeren of mogelijk erger.
In elk geval is de verhuurder van de woning of het pand meestal verantwoordelijk om de hennepplantage weg te halen. De politie ontmantelt de plantage wel, waarbij ze de planten en de belangrijkste apparatuur weghalen, maar dan ook alles mee gezegd. De rest wat blijft staan moet dan in principe door de huurder weggehaald worden. Deze is meestal met de noorderzon vertrokken en die zal dit niet snel doen. Als u uw woning of pand snel weer in orde wil brengen dan dient u dit zelf te doen. De kosten kunt u proberen te verhalen op de huurder. Dit is vaak erg lastig.
Heeft u een ontmantelde hennepplantage welke weggehaald dient te worden en u wilt een specialistisch bedrijf hiervoor inhuren dan bevelen wij ons vriendelijk aan.
Neem gerust contact op om uw situatie te bespreken.
Bij pandverlating, vanwege verhuizing of opheffing van het bedrijf moet vaak ook een archief (deels)geruimd worden. Bij een verhuizing is het een perfecte kans om gedateerd archiefmateriaal te verwijderen of het gehele archief leeg te ruimen. Er zijn ook ondernemingen die om de zoveel jaar het archief opschonen. Dit laatste is de beste manier om wildgroei van documenten te voorkomen. Sommige bedrijven hebben een archivaris of iemand van kantoor die dit als neventaak heeft. Heeft deze persoon hulp nodig dan kunt u gebruik maken van een archiefvernietigingsbedrijf. Maar wij komen steeds vaker bedrijven tegen die ook fysieke kracht nodig hebben om dit uit te voeren. Een archiefvernietiger stopt bij de deur en u kunt dan de documenten naar de vernietiger brengen, maar ze leveren geen personeel die dit voor u doen.
Als u genoeg FTE vrij kunt maken in uw bedrijf dan is dit een verstandige keuze, maar wilt u professionals inhuren die ook volgens plan kunnen werken dan bevelen wij ons vriendelijk aan.
Neem gerust contact met ons op om uw zorgen omtrent het archief te bespreken.
Vloeren verwijderen is typisch een extra dienstverlening die samen gaat met een woningontruiming. Bijna elk ontruimingsbedrijf biedt dit aan. Huurwoningen dienen bijna altijd zonder vloerbekleding opgeleverd te worden. Het verwijderen van een vloer kan een lastige klus zijn. Niet alleen heeft u veel afval, maar een vloer kan ook vaak lastig weg te halen zijn. Soms zijn de vloeren zo goed vastgemaakt dat deze erg lastig te verwijderen is. Dan moeten er machines aan te pas komen om dit goed uit te voeren. Soms kan dit betekenen dat er vele uren werk in gaan zitten.
Als wij een bezichtiging doen dan vragen we altijd of de vloer ook verwijderd dient te worden. Ook controleren we dan in alle ruimtes om wat voor soort vloer het gaat. Bij vloerbekleding is het belangrijk om te achterhalen of deze vast- of losligt. Een gelijmde vloer kan namelijk moeilijker verwijderd worden. Soms moet dit met een vloerstripper verwijderd worden en soms kan het met een vloerklem. Als er een machine gebruikt moet worden dan is het weghalen een stuk duurder dan als de vloer losligt. Niet alleen kost de machine geld, maar kost het ook meer uren om deze te verwijderen, waardoor de kosten ook hoger zijn.
Wij verwijderen in principe alle soorten vloeren:
In principe verwijderen we geen tegelvloeren. Deze hoeven ook meestal niet weggehaald te worden. Daarnaast verwijderen wij geen asbesthoudende vloeren. Deze moeten door een speciaal bedrijf verwijderd worden. De verhuurder is hier meestal aansprakelijk voor. Deze vloeren zijn namelijk ook aangebracht in de jaren 50/60 of 70 bij de bouw of verbouwing van een woning.
Heeft u enkel een vloer die verwijderd moet worden dan kunt u ons hier ook voor inhuren. Neem gerust contact op om uw zorgen omtrent vloerverwijdering met ons te bespreken.
Deze extra service is ontstaan door gewoonweg “vraag”. Steeds vaker werd ons gevraagd om dit soort klussen uit te voeren. Dat is ook net gek, want het ligt in het verlengde van een woningontruiming. Vaak is er namelijk een schuur, kippenren, hondenhok, afdak of hekwerk gebouwd dat weggehaald moet worden van de verhuurder. Omdat wij een one stop shop op het gebied van woningverlating willen zijn bieden wij deze extra service ook aan.
Vaak is demontage of sloopwerk onderdeel van een huisontruiming, maar u kunt zich voorstellen dat we deze service ook als een op zichzelf staande service aanbieden. Met andere woorden u kunt ons inhuren voor enkel demontage en kleine sloopwerkzaamheden van alle aard. Per situatie bekijken we wat er nodig is om de werkzaamheden te verrichten. De kosten verschillen hierdoor ook. Wel kunnen wij een passend voorstel doen als we de situatie hebben bekeken. Neem direct contact op om dit te bespreken.
Demontage is anders dan slopen. Bij demontage kan het zijn dat hetgeen gedemonteerd wordt nog waarde heeft of mogelijk een nieuwe bestemming krijgt. Soms moet hetgeen dat gedemonteerd wordt ook verhuisd worden. In veel gevallen kunnen wij dit voor u uitvoeren. Andere objecten moeten verkocht worden. Soms kunnen wij hetgeen wat gedemonteerd wordt van u overnemen.
Bij vragen adviseren we om direct contact op te nemen om uw situatie te bespreken.
J. Cremers
Omschrijving opdracht: Woningontruiming & herstelwerk ouderlijk huis
Zelf woon ik al meer dan 20 jaar in Alkmaar. Mijn moeder ging haar woning in Sittard verlaten waar ze meer dan 30 jaar gewoond heeft. Hier ben ik zelf ook opgegroeid. Deze klus kon ik zelf met mij man niet aan. Een van de redenen was de verre afstand waar wij wonen. We hebben toen woningontruiming limburg ingeschakeld en die hebben netjes alles voor ons gedaan. We waren blij dat er een dienstverlening als woningontruimnig is. Ze hebben goed werk verricht.
W. Driessen
Omschrijving opdracht: Boedelruiming aanleunwoning
Als enige nabestaande moest ik naast alle andere zaken de aanleunwoning van mijn moeder leegmaken. In eerste instantie heb ik er zelf aan begonnen, maar dit was teveel voor mij alleen. Toen ben via internet terecht gekomen bij Woningontruiming Limburg. Ze kwamen kijken, gaven advies en een voorstel. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Ze hebben de aanleunwoning binnen een dag leeggeruimd. Geen negatieve punten. Alles is goed verlopen.