077 851 11 13
06 24 770 474
info@woningontruiming-limburg.nl

Woningontruiming Maastricht

  • gemeente Maastricht
  • flyer over werkgebied
  • handenschudden
Een gratis & vrijblijvende offerte aanvragen

Wilt u snel weten wat een ontruiming kost? Klik dan op de oranje knop hieronder om een offerteaanvraag in te dienen. Wij nemen dan snel contact met u op. U kunt ons ook bellen als u dat liever doet.

  • Gratis Offerte
  • Maatwerk
  • Vakkundig
  • Klaar in één dag

offerte aanvragen

Bent u op zoek naar hulp bij een woningontruiming in Maastricht? Velen gingen u al voor, want een woning leeghalen is tijdrovende en vaak emotionele klus. Een woningontruiming bestaat uit het weghalen van de boedel en bezemschoon opleveren van de woning. Daarnaast moet de woning vaak nog schoongemaakt worden en/of moeten er herstelwerkzaamheden gedaan worden. Een huurwoning moet voor de opleverdatum leeg zijn en aan de eisen van de verhuurder voldoen. Wat die eisen zijn kunt u navragen bij de woningbouwcorporatie of de verhuurder. Bij een huurwoning zijn de nabestaanden degene die de huurwoning bezemschoon moeten opleveren. Daarvoor heeft u meestal genoeg tijd, maar om op kosten te besparen kan het verstandig zijn om de woning eerder op te leveren. U moet er dan wel zeker van zijn dat de deadline haalbaar is. Als u hulp inschakelt dan kunt u die deadline gemakkelijk halen. Een woningontruimer kan namelijk “meestal” binnen 1 dag een woning leegmaken.

Als het een koopwoning betreft dan heeft u meer tijd voor wat betreft het leeghalen van de woning en oplevergereed maken. U bepaald als nabestaande namelijk zelf wanneer u de woning te koop zet. Toch lopen de woonlasten gewoon door en kan het een reden zijn om de woning snel verkoopgereed te maken. Als het huis al afbetaald is dan heeft u geen maandelijkse hypotheek kosten. In andere gevallen kan het zijn dat de hypotheek kosten erg laag zijn. Dan is de noodzaak om de woning leeg te maken en in de verkoop te plaatsen minder urgent. Bent u nabestaande of erfgenaam en u erft een woning met een hoge hypotheek last dan is het zondermeer verstandig om de woning zo snel als mogelijk te verkopen. U erft namelijk de rest schuld en dient dus ook de hypotheek lasten door te blijven betalen. Als er een overlijdensrisicoverzekering is afgesloten dan bent u daar meestal wel gevrijwaard. Ook als de lasten laag zijn dan is een woningontruiming op korte termijn verstandig. Het is namelijk verstandig om een woning zo snel als mogelijk te verkopen. Niet alleen de woonlasten, maar ook het onderhoud dat u moet plegen brengt soms veel werk met zich mee. Zeker als de woning een tuin heeft. Deze verwilderd namelijk heel snel.

U kunt ons inschakelen om u te helpen bij een woningontruiming. Wij kunnen de gehele woningontruiming voor u uitvoeren of enkel een deel.

Doordat wij regionaal te werk gaan hebben we niet enkel binding met onze hoofdstad Maastricht, maar kunnen we ook tegen gunstigere tarieven werken. Daarnaast hebben we in 20 jaar tijd een uitgebreid netwerk van partners opgebouwd. Deze helpen direct en indirect bij onze opdrachten. Zo kunnen we er bijvoorbeeld voor zorgen dat bepaalde spullen een nieuw leven krijgen. Goed voor de maatschappij en spullen worden niet vernietigd.

Neem gerust contact op om alles te bespreken. U kunt ons telefonisch als ook elektronische bereiken. In overeenstemming komen we de te ontruimen woning bekijken. Zo kunnen wij goed inschatten wat de opdracht inhoudt en kunnen we daarna een passend voorstel doen. Voor bepaalde boedel geven we een compensatie. Een bezoek aan de woning is geheel gratis en vrijblijvend. Ook het voorstel dat we doen is gratis en vrijblijvend. Er zijn dus geen kosten verbonden aan een bezichtiging van de woning of de offerte.

Heeft u genoeg informatie en wilt u weten wat een ontruiming kost? Vraag dan gratis en vrijblijvende offerte aanvragen. Wij zijn uiteraard ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 077 851 11 13. Aarzel niet om te bellen als u nog vragen heeft!

woningontruiming Maastricht

De voordelen van een woningontruimer

Als u een woningontruimer inhuurt dan geeft dat enkele voordelen. Zo hoeft u het zware werk dat bij het leegruimen van een woning komt kijken niet zelf te doen. Daarnaast hebben woningontruimers geen emotionele binding met de locatie en de spullen, waardoor we sneller een efficiënter kunnen werken. Uiteraard zijn we ook ervaren en gaan we systematisch te werk, waardoor we snel, maar op een gedegen en respectvolle manier de woning van boedel kunnen ontdoen. Wel zullen we te allen tijden respectvol omgaan met de spullen. Ook als we dingen vinden die privacygevoelig of emotioneel (waardevol) zijn zullen we dat aan de rechtmatige eigenaar geven.

Daarnaast kunnen wij een compensatie geven voor bepaalde boedel. De waarde wordt in korting gebracht op de kosten. Het voordeel hiervan is dat u de spullen zelf niet hoeft te verkopen. U heeft hierdoor geen vreemde mensen over de vloer bij uw eigen woning of van de te ontruimen woning. De laatste woning staat vaak leeg en dat is een risico.

Wij verrichten complete huisontruimingen, maar als u al zelf een deel wil uitvoeren of u wil ons enkel inhuren voor een bepaalde klus, zoals schoonmaken of bepaalde herstelwerkzaamheden dan kan dat ook. Kleine en grote opdrachten kunnen we op korte termijn inplannen en uitvoeren. Als bij u advies nodig heeft bij woningverlating dan bent u meer dan welkom om ons om advies te vragen.

Soms zullen we adviseren om de woning te bezichtigen om gedegen advies te geven & een passend voorstel te doen. Als u een rapport heeft van de verhuurder dan kunt u dat aan ons voorleggen. Dit is handig om te weten welke punten aandacht dienen te krijgen. Als u zelf bepaalde werkzaamheden wil verrichten dan kunt u dat met ons bespreken dan kunnen we u advies & tips geven. In een face-to-face gesprek wordt vanzelf alles duidelijker.

Alle voordelen op een rijtje:

  • Snel en efficiënt ontruimen van de woning
  • U hoef zelf niets uit te voeren: alles wordt gedaan!
  • Wij geven een vergoeding voor bepaalde goederen
  • Alle spullen worden op een verantwoordelijke manier afgevoerd
  • Spullen krijgen een nieuwe plek of worden verantwoord afgevoerd
  • Wij regelen alles, waardoor u maar een partij hoeft in te schakelen
  • Wij gaan respectvol om met de boedel en werken discreet
  • De boedelruiming is minder emotioneel zwaar

Direct naar:

Volledige woningontruiming of maatwerk!

Als ontruimingsbedrijf worden we veelal ingehuurd voor het uitvoeren van complete woningontruimingen in Maastricht. Wij zorgen dan voor alles, zodoende hoeft de opdrachtgever zelf nagenoeg niets meer te toen. Als u een volledige woningontruiming uitbesteed dan bent u minder emotioneel betrokken. Bij een complete huisontruiming moeten er meestal ook herstelwerkzaamheden worden verricht. Wij kunnen nagenoeg alle klussen uitvoeren.

Naast een totaaloplossing bieden wij ook maatwerk. Met andere woorden u kunt ons inhuren voor bepaalde werkzaamheden bij huishoudens. Dit kan zijn om enkel de woning leeg te maken, zodat alle roerende zaken weg zijn, maar ook om een reeds geruimde woning weer in originele staat terug te brengen. Ook worden we weleens ingehuurd om een woning in Maastricht geheel schoon te maken.

Omdat er zoveel verschillende werkzaamheden kunnen komen kijken bij een woningontruiming is het noodzakelijk om maatwerk te leveren.

Naast woningen leegmaken bij woningverlating bieden we ook een opruimservice aan. Bij deze dienstverlening kan het zijn dat we een complete woning opruimen of enkel een deel, zoals een garage of zolder. In dit geval worden er vaak spullen afgevoerd, maar worden ook spullen opnieuw geordend. Verderop hebben kunt u meer informatie vinden over opruimservice.

Wat kost een woningontruiming in Maastricht?

woningontruimer Maastricht

De kosten voor een woningontruiming zijn afhankelijk van verschillende factoren. De ene opdracht kan meer volume aan roerende goederen hebben dan de andere, waardoor de kosten bijvoorbeeld hoger uit kunnen vallen. Soms kan het ook zijn dat een grote opdracht waar veel huisraad aanwezig is qua kosten juist lager uitvalt dan een kleinere opdracht. De reden hiervoor is dat voor sommige huisraad een compensatie gegeven kan worden of dat deze herbruikbaar zijn en wij deze kunnen afvoeren naar onze partners.

In de regel zijn de kosten voor het leeghalen van een eengezinswoning na overlijden meestal hoger dan als iemand voor welke reden dan ook een zorg- of seniorenwoning verlaat. Uiteraard speelt ook mee hoe opgeruimd iemand was, maar uit ervaring weten we dat eigenlijk bijna altijd meer spullen in een normale woning staan dan in een seniorenwoning.

Ook is er een groot verschil in het type afval. Spullen die als afval gezien worden, kunnen duurder zijn om af te voeren dan andere spullen. Wel sorteren wij meestal het afval, waardoor afvalkosten een stuk lager zijn. Als je dit vergelijkt met het huren van een restafvalcontainer dan kun je door te sorteren tot 80% aan afvalkosten besparen. Een restafvalcontainer wordt namelijk vaak ingehuurd door mensen die een woningontruiming zelf uitvoeren.

Andere factoren die meespelen is de toegankelijkheid, manuren, transportkosten en de overige werkzaamheden.

De transportkosten die wij hanteren voor het uitvoeren van een opdracht in Maastricht horen bij de laagste in onze branche. Dit komt omdat wij niet landelijk, maar enkel regionaal werken. De rijtijden van personeel en de rijkosten moeten betaald worden en hoe verder de opdracht weg is des te hoger de kosten zijn.

Wij hebben besloten enkel in de regio Limburg te werken, waardoor we lagere tarieven kunnen afgeven. Wij hanteren in Limburg overal dezelfde rijkosten, zo ook voor Maastricht waar wij relatief dichtbij zijn gevestigd.

Als de boedelruiming complexer is dan stellen meestal voor om een bezichtiging van de woning te doen. Een bezichtiging is geheel gratis. U betaalt helemaal niets.

Neem gerust direct contact met ons op. U kunt ons telefonisch of per email bereiken. We hebben een handig emailformulier dat u ook kunt gebruiken.

Kostenoverzicht per type woningontruiming

Om toch een bepaald beeld te schetsen over de kosten hebben wij een kostenoverzicht gemaakt. Deze geeft per type woning weer wat de minimale en de maximale kosten zijn die u kunt verwachten. Dit kostenoverzicht is gebaseerd op reguliere opdrachten die we in het verleden hebben uitgevoerd.

Type woning Prijs
Zorgkamer / Seniorenkamer 150 - 350
Seniorenwoning 150 - 500
Woning met 1 of twee kamers 175 - 550
Eengezinswoning 500 - 1650
Grote woning met 3 kamers of meer 650 - 1900
Garage, berging of schuur 75 - 350
Zolder of kelder 75 - 350

Voor de uitvoering van een boedelruiming hanteren wij wel transportkosten. Transportkosten zijn de laagste in onze branche, omdat we enkel in onze regio werken.

Mogelijk zijn er spullen waarvoor wij een compensatie kunnen geven. Hierdoor worden de totale kosten lager.

Prijsopbouw

In de schijfdiagram hieronder vindt u de prijsopbouw van een gemiddelde boedelruiming. In sommige gevallen vallen bepaalde kosten hoger of juist lager uit ten opzichte van andere kosten.

Afval 27% Arbeid 60% Transport 3% Extra diensten 10% Afval Arbeid Transport Extra diensten

Gratis bezichtiging en offerte

Een bezichtiging en het opmaken van een offerte is geheel gratis. Voor de duidelijkheid: géén rijkosten, administratie kosten of enige andere verplichtingen.

Voor het bezichtigen van een woning in Maastricht om vervolgens een passende offerte op te maken kunt u een afspraak met ons maken.

Snelle en professionele woningontruiming in Maastricht|

Wij geven een compensatie voor verkoopbare spullen. Vraag vandaag GRATIS uw offerte aan.

gratis offerte aanvragen of bel 077 851 11 13

Hoe werkt de compensatieregeling bij een huishoudensopheffing

Door jarenlang ervaring met woningontruimingen in Maastricht weten we dat mensen het op prijs stellen als wij een deel van inboedel overnemen. Dit noemen we een compensatieregeling. Wij zijn geen inboedelopkopers, maar boedelruimers die graag voor bepaalde spullen een compensatie geven. Voor welke huisraad wij een compensatie geven en hoe hoog deze is kunnen we zonder deze te hebben gezien niet zeggen.

De compensatieregeling heeft enkele voordelen zo hoeft u de spullen zelf niet meer te verkopen, waardoor u niet enkel tijd en moeite bespaard, maar ook de woning ook sneller leeg kunt laten maken. Daarnaast heeft u geen verkoopkosten en hoeft u geen opslagruimte te creëren en heeft u geen verdere verkoopkosten. Als u de spullen vanuit een leegstaand huis verkoopt moet telkens naar de woning om mensen te ontvangen.

Het komt ook regelmatig voor dat u de inboedel wil houden, om deze zelf te gebruiken of indien deze waardevol is later te verkopen. Mocht u dan geen opslagruimte hebben dan raden we aan deze te huren. Wij kunnen de inboedel dan verhuizen naar de opslagruimte.

Bespaar kosten, tijd en moeite door een huisontruiming uit te besteden. Wij leveren maatwerk en kunnen ook enkel een gedeelte doen een of een aangepast dienstverlening bieden.

Wat gebeurt er met de spullen?

Een veel gestelde vraag aan ons: wat doen jullie met de spullen? In principe kunnen daar afspraken over gemaakt worden. Sommige mensen willen namelijk dat de spullen van hun overleden dierbare niet zomaar op een afvalberg terecht komen. Hieraan kunnen we voldoen, mits de spullen ook herbruikbaar zijn. Sowieso doen wij al moeite om een nieuwe plek te vinden voor spullen die nog bruikbaar zijn. Meestal gaan deze spullen naar een of enkel partners van ons.

Als de spullen nagenoeg geen waarde meer hebben en de kans is klein dat iemand deze nog zou willen gebruiken dan zullen ze meestal toch op een waardige manier afgevoerd worden naar een afvalverwerker.

Samenwerking met partners

Net als de meeste bedrijven hebben wij ook partners. Onze partners verschillen echter een beetje, omdat ze vaak een maatschappelijk doel nastreven. Zij ontvangen en verwerken spullen, waarvoor geen compensatie wordt gegeven, maar wel nog bruikbaar zijn. Wij werken enkel met regionale partners, omdat deze ook de regio versterken. Deze samenwerkingsverbanden zijn ook haalbaar voor ons, omdat dit de meest efficiënte manier van werken is. Zo leveren wij regelmatig boeken in bij stichting boeken voor mensen in Maastricht. Meestal komen deze boeken ook uit Maastricht. Zo blijven boeken over de regionale cultuur ook waar ze horen.

samenwerking partners

Hoe verloopt een woningontruiming in Maastricht?

Meestal komen we op afspraak de woning bezichtigingen, zodat we een beter voorstel kunnen doen. Dit kan zeer korte termijn plaatsvinden. Bij de bezichtiging bespreken we met u welke werkzaamheden, wensen en eisen. Daarna inventariseren we de inboedel. Als we alle informatie hebben dan kunnen we een passend voorstel doen. Deze ontvangt u per email.

Als u akkoord gaat met ons voorstel dan spreken we een datum en tijdstip af wanneer de werkzaamheden plaatsvinden. In de meeste gevallen duurt een woningontruiming in Maastricht een dag. Soms kan dit langer zijn. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid inboedel, wensen en werkzaamheden.

Op de dag dat wij de werkzaamheden beginnen zorgt u ervoor dat we de woning kunnen betreden. U kunt ook de sleutel of andere middelen die wij nodig hebben om de woning te betreden van te voren aan ons overhandigen op een eerder tijdstip. Nadat wij toegang hebben beginnen we met het uitvoeren van de werkzaamheden. U kunt dan blijven of andere zaken gaan doen. Wel is het handig dat u ons kunt bereiken en wij u ook. Er kunnen zich dingen voordoen waarvoor we met u even moeten overleggen. Kunnen communiceren altijd verstandig.

Wij werken door totdat de woning oplevergereed is. In sommige gevallen moeten we de dag erna terugkomen om werkzaamheden af te maken. Meestal weten we dit al van te voren en dit zal ook duidelijk voor u.

Als we de boedelruiming uitvoeren dan wordt huisraad gesorteerd, gedemonteerd en afgevoerd. Soms vinden er ook sloopwerkzaamheden plaatst. Dit kan bijvoorbeeld het slopen en afvoeren van een tuinhuisje zijn. Ons team is op elkaar ingewerkt, waardoor we een vlotte en chronologische werkwijze hebben. Zo wordt eerst de boedelruiming uitgevoerd, waarna andere werkzaamheden worden uitgevoerd. Dit kan bijvoorbeeld het verwijderen van vloeren zijn en andere herstelwerkzaamheden.

Het verloop van een opdracht is afhankelijk van het type werkzaamheden. Woningontruimingen lijken erg op elkaar, maar een seniorenverhuizing wijkt bijvoorbeeld wel enigszins af van de werkzaamheden.

Om een duidelijk beeld te krijgen van hoe een opdracht verloopt kunt u ons om advies vragen. Mogelijk kunnen we afspreken om de woning waar de boedelruiming plaatsvindt te bezichtigen. Zo kunnen we een passend voorstel doen.

Wilt u advies of een offerte aanvragen neem dan telefonisch contact op stuur een bericht via email. Uiteraard kunt u ook ons emailformulier gebruiken.

Wilt u weten hoe het ontruimen van een woning verloopt? Bekijk dan de video!

In de video worden voorbeeld getoond van verschillende werkzaamheden die voor kunnen komen bij een ontruiming

Woning leegmaken na verkoop

Een koopwoning wordt meestal leeggemaakt om deze oplevergereed te maken voor overdracht naar de nieuwe eigenaar of om deze klaar te maken voor de verkoop.

Als de woning wordt overgedragen aan de nieuwe eigenaar moet deze bezemschoon & leeg opgeleverd worden, maar wel volgens de afspraken die vastgelegd zijn. In hoeverre je een woning moet leegmaken is meestal vastgelegd in een document dat opgesteld is door de makelaar.

Soms vind het leegmaken van de woning in twee fases plaats. Bij de eerste fase wordt deze gereed gemaakt voor de verkoop en bij de tweede fase om deze bezemschoon op te leveren aan de nieuwe eigenaar. Wij worden regelmatig ingezet om dit soort boedelruimingen uit te voeren. Bij de eerste fase blijft bepaalde inboedel achter, zodat de woning op een nette wijze wordt ingericht. Dit doet men ter bevordering van de verkoop van de woning. Er blijft bepaalde inboedel achter die zo wordt geplaatst dat de woning er aantrekkelijk uitziet. Dit noemt men ook wel verkoopstyling. Wij hebben weliswaar ervaring met verkoopstyling, maar wij zijn geen experts. Als u van mening bent dat de woning sneller verkocht wordt als deze op een mooie wijze is ingericht dan is het verstandig om een professionele verkoopstyler in te huren.

Soms komt het voor dat een koper bepaalde inboedel wil overnemen. Zeker als er interesse wordt getoond is verstandig om aan te geven bij een potentiële koper dat spullen overgenomen kunnen worden. Mogelijk krijgt u er nog een geldbedrag voor en/of u bepaalde spullen niet meer te laten ruimen, waardoor u mogelijk bespaard op de ontruimingskosten. Wel is verstandig om van te voren aan te geven dat er veranderingen zijn bij de woningontruimer. Ook is het verstandig om verkopen of boedel die achterblijft op te laten nemen in het overdrachtsdocument.

Een woning leegmaken, nadat de woning verkocht is kan alsnog een zware klus zijn, waarbij u tijdsdruk voelt. Heeft u het idee om dit uit te besteden neem dan gerust contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.

Oplevering van een koopwoning in Maastricht

Een spoedontruiming in Maastricht? Bel ons direct op!

Heeft u te maken met een spoedontruiming in Maastricht of omstreken en u bent naarstig op zoek naar hulp dan kunt u direct telefonisch contact met ons opnemen. Een huisontruiming op korte termijn uitvoeren is vaak erg lastig. Als u hulp inroept dan dit vaak al binnen enkele dagen.

Er zijn veel uiteengelopen redenen waarom een spoedontruiming moet plaatsvinden. Soms heeft dit te maken met de oplevertermijn van een woning. Zo moeten zorgkamers vaak sneller ontruimd worden dan een huurwoning. Bent u wettelijk de aangewezen persoon om een woning leeg te maken dan is het verstandig om niet te lang te wachten, vooral als u te maken heeft met een korte oplevertermijn en spoed geboden is.

Schroom niet om bij een spoedontruiming contact op te nemen met ons voor advies en mogelijkheden.

Wij kunnen een spoedontruiming in Maastricht meestal op korte termijn uitvoeren. Wel is het verstandig om snel te reageren, zodat er genoeg tijd over is om verstandig te handelen. Wij werken in de regio van Maastricht en hebben regionale partners die we direct en indirect in kunnen zetten om een opdracht snel en afdoende uit te voeren.

Indien u wenst kunt u direct contact met ons opnemen door on telefonisch of per email te benaderen. Ook op emailberichten reageren wij snel. U kunt ook gebruik maken van ons emailcontactformulier. Indien wenselijk en mogelijk noodzakelijk komen we zo snel als het kan de woning bezichtigen om alles te bespreken en te inventariseren. Daarna ontvangt u van ons een passend voorstel en de data dat we de huisontruiming & overige werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Een spoedontruiming is een variant van een woningontruiming. Het enige verschil is dat er met spoed gehandeld dient te worden. Als ontruimingsbedrijf hebben meer gespecialiseerde varianten opgezet, die u verderop deze pagina kunt vinden.

Woning ontruimen na overlijden

woningontruimen Maastricht

Een woning ontruimen na een sterfgeval kan een emotionele en zware klus zijn voor de nabestaanden. Als u zelf de klus niet of maar deels aankan dan is het verstandig om een vakkundige woningontruimer in te huren. Deze kan de woning op snelle en gedegen manier ontruimen.

Als u rechtsopvolger bent dan heeft dezelfde rechten en plichten als de eigenlijke huurder. Wel is zo dat alle erfgenamen de erfenis moeten aanvaarden, voordat de woning ontruimd mag worden. Als dit niet gebeurd mag de woning niet ontruimd worden. Vaak zal de verhuurder dan naar de rechter stappen en u dwingen om de woning leeg en bezemschoon op te leveren. In sommige gevallen mag de verhuurder de woning laten ontruimen. De tarieven van de verhuurder zijn over het algemeen veel hoger dan dat u een woningontruimer inhuurt.

Daarom kunt u beter gebruik maken van een ontruimingsbedrijf, want die doen een woning ontruimen tegen een marktconforme prijs.

Indien het een koopwoning betreft zijn de lasten vaak lager. Hierdoor heeft u in principe meer tijd. Daarnaast weet u niet hoelang een woning te koop staat. In de verkoopperiode betaalt u uiteraard alle kosten die de overleden persoon had gewoon door. Het is verstandig om een woning wel zo snel als mogelijk te koop te zetten.

Schoonmaken woning na overlijden

Als na overlijden de boedelruiming heeft plaatsgevonden dan moet vaak de woning en bijhorende vertrekken nog schoongemaakt worden. De aandachtspunten voor oplevering van de woning staan meestal vastgelegd in een document van de inspecteur. Zo ook het schoonmaken van de woning na overlijden.

Niet altijd wordt hier duidelijkheid aangegeven, maar het is wel verstandig dat als de woning relatief vies is om op zijn minst het ergste schoon te maken. Zo voorkomt u onenigheid met de verhuurder.

Voor nabestaanden kan het een nare aangelegenheid zijn om een woning waar een dierbaar familielid is overleden schoon te maken. Naast dat het een emotionele klus is kan het afhankelijk van de staat van de woning ook nog een zware klus zijn.

Soms is een woning zo vies dat deze of bepaalde zaken gereinigd moeten worden. Het reinigen van een woning is niet alleen bij huurwoningen, maar soms ook bij koopwoningen noodzakelijk. Een koopwoning moet namelijk ook verkoopbaar zijn. Als deze erg vies is van binnen dan bevorderd dit niet de verkoop.

Soms kan een woning of delen daarvan niet gemakkelijk schoongemaakt worden. Dan moet er gereinigd worden. Reinigen van woningen kan een relatief zware klus en lastige klus zijn. Wij hebben in de afgelopen 20 jaar veel ervaring opgedaan met het schoonmaken en reinigen van woningen. Wij komen regelmatig in woningen waar een verwaarloosd huishouden heeft plaatsgevonden. Dit is voor ons de normaalste zaak van de wereld en we kunnen u verklappen dat het vaak voorkomt.

Wij maken regelmatig woningen schoon. Dit kan zijn na overlijden, maar ook als iemand er voor welke reden dan ook een verwaarloosde huishouding op na heeft gehouden, waardoor er een vervuilde woning ontstaat. Als u een woning aantreft die ernstig vervuilt is van een familielid of bekende dan kunt u ons inschakelen om te helpen met opruimen en schoonmaken, maar in sommige gevallen is het nodig om maatschappelijk zorg in te schakelen. Als u denkt dat de bewoners vast is gelopen in het huishouden om welke reden dan ook dan is het verstandig om dit te melden bij de instantie die hierover gaat in uw gemeente.

Wij oordelen niet, werken discreet en respectvol. Neem gerust telefonisch of per email contact met ons op. Wij kunnen u adviseren en mogelijk ook helpen om de opdracht uit te voeren.

schoonmaken woning na overlijden

Ontruimingsvarianten

Een woningontruiming kan uit verschillende varianten bestaan. Deze varianten verschillen dermate dat we ze een aparte naam hebben geven, zoals een spoedontruiming. De werkzaamheden zijn over het algemeen gelijk aan elkaar, maar verschillen sterk op een of meerdere vlakken. Vandaar dat we bepaalde boedelruimingen een andere naam hebben gegeven. Als ontruimingsbedrijf hebben we een flexibele instelling en proberen onze dienstverlening aan te passen aan wat de klant zijn wensen. De varianten zijn niet beperkt tot de werkzaamheden die per variant zijn omschreven, maar zijn er meer voor duidelijkheid te geven van wat de mogelijkheden zijn.

De ontruimingsvarianten kunt u hieronder vinden:

Huisontruiming in Maastricht

Heeft u een huisontruiming op handen en kunt u deze mogelijk zelf niet uitvoeren dan kunt u hulp inschakelen van een huisontruimer. Als de huisontruiming in Maastricht plaatvindt dan kunt u eens met ons contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Veel mensen nemen met ons contact op als ze zelf de huisontruiming niet kunnen uitvoeren, omdat deze emotioneel of fysiek te zwaar is. Daarnaast moet u dermate veel regelen om een woning leeg te maken dat dit een lastig project wordt. Wij hebben al het materieel voor handen om een boedelruiming snel en efficiënt uit te voren.

Uiteraard kunt u ons inhuren om de gehele opdracht van begin tot eind uit te voeren, maar door onze maatwerkoplossingen kunnen we ook enkel een deel van de boedel ontruimen. Daarnaast kunnen we ook enkel herstelwerkzaamheden uitvoeren.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor advies en mogelijkheden.

Moet u een huisontruiming uitvoeren in Maastricht?|

Wilt u een hiervoor een ontruimer inhuren? Bel of mail dan voor advies en GRATIS offerte.

offerte aanvragen of bel 077 851 11 13

Boedelruiming in Maastricht

U kunt ons inhuren om enkel de inboedel en huisraad te ontruimen. Dit noemt men ook wel een boedelruiming. Bij deze variant worden geen extra werkzaamheden verricht, zoals de woning poetsen of herstelwerk verrichten. Deze service kan bij huishoudensopheffingen ingezet worden om de complete inboedel te weg te laten halen of enkel een deel hiervan. Soms zijn er zware spullen die u zelf niet kunt verwijderen. Dan kan het handig zijn om een ontruimer in te huren die deze zaken voor u regelt. Als u enkel een deel weg wil laten halen dan spreken we van een deel boedelruiming. Een boedelruiming kan meestal met spoed uitgevoerd worden.

Boedelruimingen zijn over het algemeen goedkoper dan een complete woningontruiming. De reden hiervoor is dat er vaak minder afval en minder werk is dat u uitbesteedt. Deze dienstverlening wordt meestal ingezet als de opdrachtgever zelf een veel kan doen. Hiermee kunt u aanzienlijk in kosten besparen.

Mensen die boedelruiming door ons laten doen hebben vaak een minder emotionele binding en zijn fysiek in staat om een woningontruiming zelf voor een groot deel uit te voeren.

Aarzel niet om contact op te nemen. Naast dat we u van advies kunnen voorzien kunt u met ons ook de mogelijkheden bespreken.

boedelruiming in Maastricht

Inboedel ontruimen

Bij het ontruimen van een inboedel zijn er mogelijk nog spullen die enige waarde hebben. Wilt u de ontruiming met huisraad die nog enige waarde heeft uitbesteden dan kunt u kiezen voor een ontruimingsdienst, zoals die van ons, die een vergoeding geven voor bepaalde inboedel. Meestal is er ook inboedel die boedel die gedateerd is daardoor lastig te verkopen is. Deze inboedel die tussen wal en schip valt ontruimen wij en gaan naar een van onze lokale partners in Maastricht. De rest gaat naar een afvalverwerker.

Om meer duidelijkheid te krijgen over uw inboedel kunt u contact met ons opnemen. In overeenstemming kunnen we de te ontruimen woning bezichtigen en aangeven welke boedel een vergoeding voor wordt gegeven, welke doorstroomt naar een partner en welke afgevoerd moet worden naar een avalverwerker.

In een vrijblijvend gesprek kunnen we duidelijkheid verschaffen en nadien een passend voorstel en geheel vrijblijvend voorstel doen.

Inboedel opkopen

Voor bepaalde inboedel kunt u een vergoeding krijgen. Dit wordt door een ontruimer meestal wel enkel in combinatie met een gehele woningontruiming gedaan. De compensatie wordt dan in mindering gebracht op de totale kosten van de huisontruiming. Wij zijn namelijk geen inboedelopkopers, maar bieden deze extra service aan, omdat veel mensen die een woning leeg moeten maken vaak ook spullen hebben die te waardevol zijn om weg te gooien.

Doordat u een vergoeding krijgt voor bepaalde spullen vallen de kosten lager uit. Soms zijn de kosten erg laag, omdat er veel spullen van waarde zijn.

Een ander belangrijk voordeel is dat u geen aparte inboedel opkoper hoeft te zoeken, waarna u nog steeds de woningontruiming moet (laten) uitvoeren. Als u met een ontruimer werkt die een vergoeding geeft werkt u enkel samen met een partij.

Als u veel waardevolle spullen heeft dan is het mogelijk wel verstandig om een inboedel opkoper in te schakelen. Mogelijk kunt u ook bij een veilinghuis terecht met uw spullen.

Soms willen mensen spullen ook tijdelijk opslaan om ze later zelf te gebruiken of te verkopen. U kunt dan opslagruimte huren bij bijvoorbeeld shurgard in Maastricht. Hier kunnen particulieren en zakelijke klanten een self-storage ruimte huren. Wij kunnen u assisteren om de spullen naar de opslagruimte te verhuizen. Let wel op dat u niet langdurig gaat huren. De kosten zijn namelijk niet gering voor een opslagruimte. Het is wel verstandig om u te laten adviseren: de waarde van spullen worden namelijk vaak overschat en de moeite om bepaalde meubels en huisraad te slijten wordt vaak onderschat. Dit kan resulteren in hoge opslagkosten die soms zelf boven de waarde van de spullen uitstijgt.

Wilt u weten voor welke inboedel wij een compensatie geven neem dan contact met ons op. U kunt ons telefonisch maar ook per email bereiken. Wij reageren ook snel op email. Voor de handigheid hebben we ook een contactformulier opgesteld welke u mag gebruiken om contact te leggen.

Inboedel opslag

In sommige gevallen moet een deel of de gehele inboedel tijdelijk worden opgeslagen. De redenen hiervoor verschillen vaak. Mogelijk bent u de aangewezen rechtsopvolger die de verdeling onder de erfgenamen moet arrangeren, maar moet u de woning ontruimen, voordat de verdeling plaats kan of mag vinden. Ook willen mensen vaak waardevolle inboedel tijdelijk opslaan om deze vervolgens op een later tijdstip een nieuwe bestemming te geven of te verkopen.

In dat geval kunt u een opslagruimte huren bij shurgard of allsafe. Deze opslagbedrijven hebben locaties in Maastricht waar u gemakkelijk een opslagruimte kunt huren voor het stallen van inboedel. U kunt ook kiezen voor een opslagbox welke aan huis wordt geleverd. Deze kunt u inruimen met de inboedel en vervolgens op laten halen.

Het is verstandig om van te voren met uw inboedelverzekeraar te bellen en te vragen of en hoe u de boedel die u opslaat kunt verzekeren.

In combinatie met een boedelruiming kunnen wij de spullen naar de opslagunit verhuizen.

Herstelwerzaamheden woning

Dit is een service die meestal aansluitend aan een boedelruiming wordt uitgevoerd. U kunt ons echter ook inhuren om enkel herstelwerkzaamheden uit te voeren. De herstelwerkzaamheden worden verricht om de woning weer in de originele staat terug te brengen, zodat deze voldoet aan de opleveringseisen van de verhuurder.

Een verhuurder, zoals woningbouwcorporatie servatius of woonpunt in Maastricht maken bij de huurovereenkomst een opnamestaat op. Als de huur opgezegd wordt moet de woning terug in de staat worden gebracht, zoals deze bij het opmaken van opnamestaat was. Als er geen opnamestaat aanwezig is en de verhuurder zegt dat u veranderingen heeft aangebracht dan moet de verhuurder dit bewijzen. Als het huurcontract voor 1 augustus 2003 is aangegaan dan moet huurder bewijzen dat de aanpassingen niet door de huurder zijn aangebracht. Ditzelfde geldt ook voor schade. Normale slijtage hoeft u in geen enkele situatie te herstellen.

Als u aanpassingen heeft verricht en u heeft hiervoor goedkeuring van de verhuurder dan hoeft u deze niet te herstellen. Het is zelfs zo dat de verhuurder u moet vergoeden voor de verbeteringen van de woning bij het opzeggen van de woning. Dit kunt u zelfs juridisch afdwingen. Als u geen toestemming had om de woning te veranderen dan moet u de veranderingen herstellen, zoals de woning aan u is opgeleverd bij het afsluiten van het huurcontract.

Een andere regeling die u mogelijk in acht zou moeten nemen is de “noodzakelijke aanpassing” van de huurwoning. Dit is enkel belangrijk indien dit ook bij u of degene die de woning huurde van toepassing was. Als er een vergoeding via WMO of WIz is toegewezen voor het veranderen van de huurwoning dan moet een verhuurder dit accepteren. Wel moet u de verhuurder inlichten en mag deze zijn mening geven. Deze regeling is van kracht sinds 1 januari 2015. Bij het woningverlating bent u niet verplicht om deze weg te halen. Ook bent u geen vergoeding te betalen.

Het is belangrijk om goed uit te zoeken wat u wel en niet hoeft te doen. Het kost u namelijk geld om veranderingen weg te halen of herstelwerkzaamheden ter verrichten. Daarnaast is het natuurlijk altijd fijn om een vergoeding te krijgen voor een goedgekeurde verbetering die is aangebracht. Iedereen maakt fouten, zo ook woningcorporaties en verhuurders. Daarom is het belangrijk om zelf na te gaan wat u wel en niet moet doen, zodat indien nodig u dit kunt aangeven en niet onnodig kosten maakt.

Bij een koopwoning worden herstelwerkzaamheden meestal gemaakt om de woning beter verkoopbaar te maken. Een makelaar kan na een bezichtiging aangeven welke zaken u het best kunt laten herstellen.

herstelwerkzaamheden na huisontruiming

Schoonmaken van een woning

Na een woningontruiming moet een woning vaak schoongemaakt worden. De verhuurder eist meestal dat deze bezemschoon wordt opgeleverd, maar daar is veel onduidelijkheid over. Volgens sommige verhuurders betekent dat ook het schoonmaken van de woning.

Bezemschoon is volgens ons dat de woning ontdaan is van het meeste vuil, maar niet brandschoon is. Echter als de verhuurder wel hoge eisen stelt dan kan het verstandig zijn om daar gehoor aan te geven. Zeker als in de algemene voorwaarden of het huurcontract staat dat u zelf “kleine herstellingen” moet verrichten en er ook duidelijk in staat dat de woning bij opzegging van de huur schoon opgeleverd moet worden. Wat "kleine herstellingen" precies zijn ligt zelfs gedetailleerd vastgelegd in een besluit van de overheid.

Kleine herstellingen zijn bijvoorbeeld het vastzetten van trapleuningen en wandcontactdozen om er enkele te noemen. Interessant is dat er onder kleine herstellingen ook het schoonhouden van o.a. het woonruimtegedeelte staat. Dit hoort u dus regelmatig de woning schoon te maken als u deze huurt. Als deze plicht opvolgt dan zou de woning in principe al schoon moeten zijn bij de oplevering.

Bij een koopwoning ligt dit anders en bent u uiteraard niet verplicht om deze schoon te maken bij oplevering aan de nieuwe eigenaar, tenzij dit vast gelegd is in een document. Meestal wordt een koopwoning al (deels) leeg opgeleverd en schoongemaakt, voordat deze in de verkoop gaat. Uiteraard wordt dit gedaan ter bevordering van de verkoop.

Vaak doet de opdrachtgever de woning zelf schoonmaken, nadat de boedelruiming heeft plaatsgevonden. U kunt er echter voor kiezen om dit aan ons uit te besteden. Wij maken ook al reeds lege woningen schoon.

Wilt u een boedelruiming laten uitvoeren door een professional?|

Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren in Maastricht.
Bel 077 851 11 13 of

gratis offerte aanvragen

Seniorenverhuizing

seniorenverhuizing in Maastricht

De laatste jaren komt het steeds vaker voor dat wij voor een seniorenverhuizing worden ingezet. Deze service heeft zich vanzelf ontwikkeld, omdat het sterk gerelateerd is aan het ontruimen van een woning. Een van de redenen dat er steeds vaker seniorenverhuizingen plaatsvinden is dat mensen langer thuis blijven wonen, maar uiteindelijk vanwege ouderdom en gezondheidsredenen toch verhuizen naar een praktischere woning, zoals een zorgwoning. Een reguliere verhuizing, waarbij men zelf veel doet is dan vaak ook niet meer mogelijk. Dit heeft te maken met de leeftijd en de daarbij horende verminderde gezondheid.

Bij een seniorenverhuizing gaat vaak klein deel van de huisraad mee naar de nieuwe veelal kleinere woning. De resterende inboedel moet dan ontruimt worden. Ook dient er vaak herstelwerk verricht te worden, zodat de woning netjes opgeleverd kan worden. Of als het om een koopwoning gaat deze netjes in de verkoop geplaatst kan worden.

Een seniorenverhuizing moet goed gecoördineerd en zorgvuldig uitgevoerd worden. Niet alleen moet er rekening worden gehouden met degene die verhuist, maar moet er vaak extra werkzaamheden verricht worden, zoals klussen in de nieuwe woning. Hieronder kan men van alles verstaan, zoals bijvoorbeeld het ophangen van lampen, het monteren van meubels en het inruimen van huishoudelijke artikelen.

De meeste reguliere verhuisbedrijven kunnen u ook helpen bij een seniorenverhuizing. U moet dan wel nog regelen dat de inboedel die overblijft wordt ontruimd en dat de woning de verlaten wordt oplevergereed wordt gemaakt.

Als u hulp wilt inhuren dan kunt u misschien een keer met ons telefonisch of per email contact opnemen. U kunt dan advies inwinnen en uw wensen bespreken.

Zorgkamer ontruimen

In zorgcomplex is het verloop van bewoners relatief hoog. Toch zijn er in zorgcomplexen vaak zorgkamers tekort, waardoor het belangrijk is om elke leegstaande zorgkamer snel leeg op te leveren, zodat een nieuwe bewoner in de zorgkamer kan trekken.

De boedel die in een zorgkamer aanwezig is is vaak niet veel, maar omdat deze snel leeggemaakt moet worden is het soms toch een lastige en zware klus, laat staan dat dit een emotionele klus is voor menigeen. Soms weet men ook niet waar men met de spullen heen moet. Deze moeten toch op een of andere manier afgevoerd worden en een nieuwe plek krijgen.

Als u deze klus zelf niet aan kunt dan kunt u een woningontruimer, zoals ons hiervoor inhuren. Wij kunnen een dergelijke klus snel uitvoeren. Een verzorgingskamer is vaak al binnen een halve werkdag leeg. Dit komt omdat er meestal niet veel meubels en huisraad aanwezig zijn. Ook kan de verzorgingskamer door ons schoongemaakt worden.

Bij dit soort opdrachten werken vaak ook samen met de opdrachtgever. Zo komt het regelmatig voor dat wij de boedel ruimen en de opdrachtgever zelf de kamer schoonmaakt.

Het leegmaken van een zorgkamer kunnen wij vaak heel snel uitvoeren. Schroom niet om contact op te nemen voor advies of voor vragen over de mogelijkheden.

Bezemschoon opleveren van een woning

Bezemschoon opleveren

Als men een woning bezemschoon oplevert betekent dit dat deze geheel ontdaan is van de inboedel, veegschoon en het ergste vuil weggehaald is. Sommige organisaties, zoals verhuurders hanteren echter een andere definitie. Zij bedoelen met bezemschoon opleveren dat de woning helemaal schoongemaakt wordt. Het is dan ook verstandig om dit even duidelijk met de verhuurder te bespreken.

Het beste kunt u een voorinspectie laten plaatsvinden. Tijdens de inspectie wordt dan duidelijk wat er verwacht wordt. Houdt er wel rekening mee dat u mogelijk niet alles hoeft uit te voeren wat er op het inspectierapport staat. Soms wordt geëist dat bepaalde aanpassingen weggehaald dienen de worden terwijl dit niet hoeft. Als u meer informatie wil over wanneer u wel en wanneer u niet herstelwerk hoeft ter verrichten kunt het beste even onze paragraaf herstelwerkzaamheden lezen.

Heeft u te maken met een koopwoning dan ligt dit uiteraard geheel anders. U kunt in overleg met de makelaar de woning zo aanbieden ter verkoop, zoals u dit wilt. Als de woning verkocht is dan zijn er wel zaken waar u rekening mee moet houden. U heeft dan mogelijk met tussenkomst van een makelaar afspraken gemaakt over de oplevering. Meestal hoeft u de woning enkel bezemschoon op te leveren.

Ondersteuning bij woning opruimen in Maastricht

Naast woningontruiming en bezemschoon opleveren van een woning is er ook vraag naar een service genaamd woningopruiming, waarbij iemand een partij zoekt die helpt bij het opruimen van de woning. Deze service wordt ingezet door mensen die de woning niet verlaten, maar gewoon de gehele of een gedeelte van de woning willen laten opruimen. Een woningopruiming kan ook ingezet worden om een schuur of een perceel op te ruimen.

Naast het leegmaken van de woning of een deel daarvan kan ook alles gesorteerd en opnieuw georganiseerd worden. Veel mensen ruimen hun woning zelf op, maar soms is er weinig tijd of is het fysiek niet mogelijk. Dan is het handig om een bedrijf in te huren die dit voor u doet. Een andere reden kan zijn dat iemand gewoonweg niet weet waar en waarmee te beginnen. Dit is een soort van mentale blokkade die we allemaal wel eens hebben. Je wil het heel graag opruimen, maar je ziet er zo tegenop dat je het bij voorbaat al opgeeft. Er spelen nog meer factoren mee die iemand tegenhouden.

Als de woning of het deel van het huis waar de verrommeling of vervuiling is, eenmaal is opgeruimd dan is heb je een nieuw begin. Het is dan verstandig om het opgeruimd te houden. Dit doe je door dingen weg te gooien, verkopen, weggeven of goed op te bergen. Dit is uiteraard niet zo gemakkelijk als het klinkt, maar wel de enige oplossing. Het is belangrijk om op tijd te herkennen dat het uit de hand gaat lopen. Huisopruiming of eigenlijk ontrommelen is erg in de laatste tijd, maar eigenlijk is het geen trend, maar iets van alle tijden. Wel hebben we misschien meer drang om opgeruimder te leven dan vroeger.

Er zijn genoeg boeken geschreven over huisopruiming. Deze kun je lezen en er zullen zeker praktische tips in staan, maar eigenlijk weet je zelf vaak goed wat weg kan en wat je echt wil houden. Misschien kun je de tijd beter benutten om gewoon af en toe eens een doos, la of kast leeg te maken en dingen weg te doen die je niet meer nodig hebt.

Als u ondersteuning zoekt bij het opruimen van uw woning schroom dan niet om eens contact op te nemen met ons. U kunt ons telefonisch en per email bereiken.

Zolder opruimen

Heeft u uw zolder de afgelopen jaren ook gebruikt om spullen die u niet meer gebruikt op te bergen? Bent u van mening dat behalve de kerstspullen eigenlijk alles weg kan? Nou dat is precies wat veel van onze klanten ook denken. Ze hebben een overvolle zolder en telkens als ze deze betreden dan krijgen ze een naar gevoel. Als die rommel, wat moet ik ermee? Er staan mogelijk spullen bij die nog enige waarde hebben. Dit is een van de redenen die iemand weerhoudt om de zolder op te ruimen. Voor de meeste dingen heb je “veel” geld betaald en dan is het jammer om deze weg te gooien. Of zijn de spullen toch niet meer zo waardevol? Dit moet u zelf invullen, maar de meeste spullen die wij op zolder aantreffen zijn inderdaad niet meer zo waardevol.

Misschien moet u er gewoon afstand van doen. Zo creëert u ruimte waar u nuttigere dingen mee kunt doen. Ook bent u voorbereidt op woningverlating. U heeft dan minder spullen die u van de zolder moet ontruimen bij een verhuizing of u laat minder spullen achter en u ontlast hiermee de nabestaanden.

Een zolder opruimen is niet altijd gemakkelijk. In Maastricht hebben de meeste woningen een vlieringtrap als toegang tot de zolder. Deze bemoeilijkt het om spullen op zolder weg te halen. Als u een vaste trap heeft is het minder lastig.

Het blijft echter een zware klus, omdat alles naar de begane grond moet worden gedragen.

rommelige zolder opruimen

Garage of schuur leeghalen

De schuur wordt meestal gebruikt om de minder waardevolle spullen en afval op te slaan. Door wildgroei stapelt zich dat vaak flink op. Ook garages die niet gebruikt worden voor het parkeren van de auto worden vaak afgeladen met spullen. Deze ruimtes dienen perfect als opslagruimte. Vaak staat er ook veel troep, zoals lege flessen, oude papier, huishoudmiddelen, tuingereedschap, hout, metal, schroeven etc.. Veel van deze spullen hebben geen waarde en worden vaak niet meer gebruikt. Is dit bij u ook het geval dan is het verstandig om de schuur of garage eens grondig aan te pakken. Zeker als u deze eigenlijk wil gaan gebruiken voor betere doeleinden dan is het leeghalen van een garage of schuur een goed idee.

Zoals elke gemeente heeft ook Maastricht regelingen voor het afvoeren van afval. Zo heeft Maastricht 57 milieuperrons gecreëerd waar u veel soorten afval kwijt kunt. In elke wijk ligt er een op loopafstand. Hier kunt u glas, papier, karton en drankverpakkingen kwijt. Dit zijn vaak spullen die zich opstapelen in de garage of schuur. Textiel en papier worden ook enkele keren per jaar opgehaald. U kunt de data inzien via de afvalkalender.

Als u andere recyclebare spullen heeft kunt bij een van de drie milieuparken in Maastricht terecht. Ook kunnen inwoners van Maastricht zogenaamde rood-witte restzak krijgen. Hier kunt u spullen in kwijt die niet recyclebaar zijn. Deze zijn te krijgen bij 50 verkooppunten, waaronder de Jumbo, Plus, AH en DA drogist.

Grof huishoudelijk afval kunt u ook via de gemeente Maastricht op laten halen tegen betaling.

Spullen die nog bruikbaar zijn kunt u op laten halen of afgeven bij Kringloop Zuid.

Via deze manieren kunt u de afval die u uit de garage of schuur heeft geruimd afvoeren. Indien mogelijk kunt u dus zelf gemakkelijk een schuur of garage leeghalen.

Wij kunnen die ook voor u doen. Alles wordt netjes opgeruimd, eventueel opnieuw geordend en de troep wordt door ons gesorteerd afgevoerd.

Tuin leeghalen en onderhoud plegen voor de oplevering

Naast het boedelruimen van een woning moet vaak ook de tuin of het perceel nog leeggeruimd en gefatsoeneerd worden.

Bij huurwoningen moet u de tuin sowieso geheel leeghalen. Hierbij moet u denken aan alle roerende zaken, zoals bloembakken, tuindecoratie etc. Soms moeten ook de tuinhekken, tuinhuisjes en zelfs bestrating weggehaald worden. Dit hoeft enkel gedaan te worden als dit zonder toestemming van de verhuurder of woningcorporatie is aangebracht. De tuin an sich moet ook netjes opgeleverd worden. Als u een woning huurt van een woningbouwcorporatie in Maastricht dan is het verstandig om bij woningverlating snel duidelijkheid te verschaffen. Dan heeft u genoeg tijd met het leeghalen van de tuin.

Veel verhuurders en woningcorporaties hebben verschillend beleid voor wat betreft opleveringen van huurwoningen. Zo zegt woningcorporatie Servatius dat de opzichter bij de vooropname aangeeft wat er met de grote veranderingen moet gebeuren. Het is echter zo dat als u grote veranderingen heeft aangebracht en deze goedgekeurd zijn door Servatius u ze niet weg hoeft te halen. Ook spreken ze over een mogelijke vergoeding dat ze tegenover een grote verandering zetten. Het is echter zo dat als u een grote verandering heeft aangebracht die goedgekeurd is door de verhuurder, deze u hiervoor een vergoeding moet geven. Dit kunt u zelfs afdwingen via een rechter. Nou zal het allemaal niet zo’n vaart lopen, maar het punt wat we hier willen maken is dat er verschillend beleid wordt gevoerd en dat deze niet altijd volgens de wet lijkt te kloppen. Met andere woorden is het verstandig om zelf even op onderzoek uit te gaan, voordat u zomaar iets aanneemt van uw verhuurder en dingen onnodig veranderd of laat veranderen die geld kosten, terwijl de aanpassingen geld zouden moeten opleveren.

Bij een koopwoning is dit natuurlijk geheel anders. Het is wel meestal verstandig om een woning met een opgeruimde en onderhouden tuin in de verkoop te plaatsen. Tuinen die niet enigszins bijgehouden worden, verwilderen relatief snel. Dit uiteraard ook afhankelijk van het weer, maar het is verstandig om onderhoudt te blijven plegen.

Ook bij de oplevering van een woning kan afgesproken worden dat u de tuin doet leeghalen en netjes opleverd. Wij ruimen tuinen en percelen regelmatig op. Ook plegen wij onderhoud van de tuin voor oplevering.

Indien u wenst kunt u gerust contact met ons opnemen. Schroom niet om ons telefonisch of per email te benaderen.

Bedrijfsontruiming Maastricht

Alhoewel Maastricht minder last heeft van winkelleegstand dan nagenoeg alle andere gemeenten in Limburg staan hier ook steeds vaker en langer panden leeg dan vroeger het geval was. Doordat de detailhandel het steeds moeilijker krijgt, waardoor ze failliet gaan en er ook geen overname kandidaten zijn bij winkeliers die met pensioen gaan, komt het steeds vaker voor dat deze bedrijven ontruimt dienen te worden. Eigenlijk spreek je hier over winkelontruimingen. Deze trend vindt niet alleen plaats in Limburg, maar in heel Nederland.

Wij worden dan ook regelmatig ingezet om winkels leeg te ruimen in Maastricht. Door de terugloop van de fysieke detailhandel is er ook een kleinere markt voor tweedehands winkelinrichting, waardoor een ontruiming van een bedrijf steeds omvangrijker wordt. De inrichting kan namelijk lastig gesleten worden en zelfs de voorraad is vaak lastig te verkopen.

Bedrijfsontruimingen doen we al decennia lang, echter komt dit steeds vaker voor om voorgaande redenen. Deze dienstverlening heeft zich met de tijd langzaamaan ontwikkeld. De werkzaamheden lijken erg op een woningontruiming en we hoefden niet veel aan te passen aan onze processen.

Bij een bedrijfsontruiming hebben we wel meer te maken met klein sloopwerk en demontage. Deze werkzaamheden zijn vaak lastig om uit te laten voeren door het personeel van het bedrijf zelf. Vaak zijn zij niet onderlegd om bepaalde werkzaamheden te verrichten. In dat geval wordt er meestal een vakkundig bedrijf ingehuurd die alles van begin tot eind kunnen regelen.

Om tijd en geld te besparen is het verstandig om wel zelf de kleine zaken op te pakken, zoals het opruimen van het archief en spullen in dozen te doen. Zo is het een goed idee om zelf het papier af te voeren. Bij de meeste bedrijven is er enorm veel papier aanwezig dat bij een verhuizing of opheffing van de zaak weg kan.

Wij zijn ook gespecialiseerd in het afvoeren van apparatuur met gegevensdragers. Wij kunnen ervoor zorgen dat deze op juiste wijze vernietigd worden. Ditzelfde geldt voor archiefvernietiging.

Bij een bedrijfsontruiming komen wij altijd bezichtigen, zodat we een gedegen en passend voorstel kunnen doen.

bedrijfsontruiming Maastricht

Wist u dat u voor bedrijfsontruimingen ook bij ons terecht kunt?|

Wij zijn snel ter plekke en kunnen een ontruiming op korte termijn uitvoeren.
Bel 077 851 11 13 of

vrijblijvende offerte aanvragen

Afzonderlijke en extra diensten van ons ontruimingsbedrijf

Veel van onze opdrachten zijn opgebouwd uit verschillende type werkzaamheden. Een huisontruiming bestaat vaak uit allerhande diensten, zoals boedelruiming, herstelwerk en vloerverwijdering. Deze diensten kunnen afzonderlijk ingehuurd worden. Zo kunt u ons inhuren om enkel een woning leeg te maken of een tuin op orde te brengen. Bijna alle diensten hebben we al omschreven op deze pagina. Als ontruimingsbedrijf hebben we echter meer gespecialiseerde diensten in ons aanbod. Deze kunt u hieronder vinden.

Hennepplantage ontruimen

Heeft u te maken met een wietplantage in een woning of pand dat u verhuurd heeft? Dan is de kans groot dat u erachter bent gekomen toen de politie deze aantrof. De politie van Maastricht haalt alle belangrijke apparatuur, voeding en wietplanten weg. De rest blijft achter, zoals potten, steenwol, filters, afzuiging, slangen en de bewateringsinstallatie. Ook zijn er vaak veranderingen aan het pand aangebracht om de hennepplantage te kunnen laten draaien.

De spullen die achterblijven moeten door de huurder worden opgeruimd. De beschadigingen aan de woning moeten ook door de huurder worden herstelt. Deze is na de ontmanteling van de hennepplantage vaak niet meer vindbaar. Ofwel hij zit vast of hij is ondergedoken. Meestal moet u dan alle werkzaamheden uitvoeren en voor rekening nemen. Alhoewel lastig, kunt u de schade op de huurder verhalen.

Met onze ontruimingsdienst voor het verwijderen voor hennepplantages kunnen wij u helpen om de resten van de wietplantage te ontruimen en de woning weer in originele staat terug te brengen. U kunt de woning daarna weer netjes verhuren.

Als ontruimingsbedrijf blijven wij niet stilzitten en proberen diensten aan te bieden die aansluiten op de vraag die er op de markt is. Doordat er steeds meer particulieren woningen verhuren komen deze ook steeds vaker in aanraking met illegale wietkwekerijen. De zakelijke klant weer ons al te vinden, maar de particuliere verhuurder gaat meestal op zoek naar een dienstverlener die een dergelijke klus kan klaren, vandaar dat wij dit hier extra benoemen.

Wilt u meer informatie ontvangen over van onze ontruimingsdienst voor het opruimen van een hennepplantage neem dat gerust contact op.

Archief leegruimen

Wij doen regelmatig een archief leegruimen en ombouwen. Vaak gaat het om een oud archief dat weg mag, omdat veel gedigitaliseerd is en de ruimte goed voor andere doeleinden gebruikt kan worden. Het opruimen van een archief een zware klus een extra belasting zijn voor uw personeel, dat al vaak een hoge werkdruk heeft. Uiteraard moet er wel altijd even nagegaan worden wat wel en niet weg kan, maar het fysiek ruimen van een (deel) van een archief kunt u gemakkelijk uit besteden.

Archiefvernietiging is snel ingehuurd, echter het daadwerkelijk fysiek ruimen van alle papieren wordt niet gedaan door een afvalverwerker. Meestal wordt de container aan de deur geplaatst en mag u deze zelf vullen. Als deze vol is mag u de container naar de afvalwagen brengen om ter plekke de papieren te laten vernietigen.

Indien u van mening bent dat u hulp nodig heeft van een ontruimingsbedrijf die u kan assisteren bij het opruimen en leegmaken van het archief neem dan gerust contact met ons op.

Vloerverwijdering

Bij huishoudensopheffing en woningverlating komt het regelmatig voor dat de vloeren verwijderd dienen te worden. Vooral bij huurwoningen moeten de vloeren meestal weggehaald worden. Sommige vloeren zijn relatief gemakkelijk weg te halen. Het komt ook voor dat een vloer extreem moeilijk weg is te halen. Zo is vloerverwijdering van gelijmde vloerbedekking soms erg lastig om weg te halen. Als dit het geval is dan moet er een tapijtstripper worden ingezet.

Als wij een vloer moeten verwijderen dan controleren we altijd bij de bezichtiging of deze los ligt of gelijmd is. Wij zullen u dan adviseren over hoe deze het beste eruit gehaald kan worden.

Gelijmde vloerbedekking verwijderen is een stuk duurder dan losliggende vloerbedekking.

Onder vloerverwijdering verstaan wij ook laminaat, vinylvloeren en parket. Vinyl die gelijmd zit kan ook lastig weg te halen zijn. Laminaat is meestal gemakkelijk weg te halen. Bij parketvloeren is het altijd koffiedik kijken. Hier moet je even een begin maken om te kijken hoe deze gelegd is. U komt er dan achter of deze vast of zwevend is gelegd.

Als u een oude woning verlaat dan ligt er mogelijk een asbest vloer in de keuken. Wij treffen deze regelmatig aan in oudere woningen. Vaak ligt er een andere vloer overheen. Indien dit het geval is dat moet u dit melden bij de verhuurder. Deze moet de asbest vloer verwijderen. U bent niet verantwoordelijk om deze te "laten" verwijderen.

Wij als ontruimingsbedrijf mogen en kunnen een asbestvloer ook niet verwijderen.

Deze additionele service wordt ook naast onze reguliere ontruimingsdiensten aangeboden. Wilt u meer weten of heeft u vragen neem dan gerust contact op.

vloerbedekking verwijderen woning

Demontage & kleine sloopwerkzaamheden

Vooral bij bedrijfsontruimingen komt het veelal voor dat er demontage en sloopwerkzaamheden uitgevoerd dienen te worden. Bij bedrijven moeten bijvoorbeeld vaak magazijnrekken, bureau’s, archiefkasten en installaties gedemonteerd worden.

Soms moet ook bij een huisontruiming iets gesloopt of gedemonteerd, worden zoals een schuur of dierenhok om maar iets te noemen. Deze werkzaamheden zijn vaak lastig uit te voeren als u er zelf weinig ervaring mee heeft. In dit soort gevallen is het dan ook verstandig om vakkundige hulp in te huren.

Specialistische hulp bij een woningontruiming in Maastricht is vaak lastig te vinden. Als u met een woningontruimer samenwerkt die ook dit soort werk kan verrichten dan heeft u maar met een partij te maken.

Neem gerust eens contact op voor advies of de mogelijkheden. U kunt ons bellen of mailen. Wij reageren ook snel op emailberichten.

Kleine sloopwerkzaamheden, zoals het verwijderen van een tuinschuur, omheining en andere aanpassingen zijn geen probleem.

Hoe beoordelen klanten ons?

L. Lahaye

profiel L. Lahaye

Omschrijving opdracht: Boedelruiming & vloerverwijdering eengezinswoning


De afspraken zijn netjes nagekomen. Verder verliep alles verrassend goed. De mensen van Woningontruimig | Limburg gedragen zich netjes en zijn helder in communicaties. Aanrader!

J. Houben

profiel J. Houben

Omschrijving opdracht: Boedelruiming seniorenwoning


Wij moesten de 50+ woning van mijn vader leegmaken. Omdat mijn vrouw en ik minder goed te been zijn hebben we woningontruiming-limburg in handen genomen. Zijn communiceren snel en duidelijk. Dit is geruststellend. Ze hebben duidelijk een professionele houding en houden zich aan de afspraken. Prettige mensen. Verder is de opdracht goed uitgevoerd.